ZF: Tehnologie adaptabilă pentru dezvoltare în mobilitatea electrică autonomă

ZF elaborează o tehnologie adaptabilă pentru dezvoltare în mobilitatea electrică autonomă. Noua versiune multi-domeniu a computerului de înaltă performanță ZF ProAI permite OEM-urilor să ruleze funcții bazate pe domenii pe plăci separate, pe un singur computer central.

Compania globală de tehnologie ZF Group anunță la CES 2023 progrese majore în activitatea sa de a extinde tehnologiile care schimbă jocul și prezintă soluții inteligente pentru mobilitatea electrică și automată – fidele motto-ului companiei: „Next Generation Mobility. NOW”
  • Premiera mondială a următoarei generații de vehicule de legătură autonome de nivel 4 pentru medii de operare mixte, cu un design extrem de modular
  • Noul parteneriat cu Beep, Inc. pentru dezvoltarea și implementarea sistemelor de transport autonome pentru proiectele clienților din SUA include o țintă de câteva mii de vehicule de legătură
  • Premiera mondială a dispozitivului de încălzire prin contact ZF Heat Belt – permite setări mai mici pentru încălzirea cabinei, pentru economisirea energiei și extinderea autonomiei vehiculului electric
Noul tip de transport de legătură autonom de nivel 4 completează modelul deja stabilit. În viitorul apropiat, ZF poate oferi două astfel de tipuri de transporturi: unul pentru utilizarea în principal pe benzi separate și noul model – care va fi utilizat în principal în medii urbane și în trafic mixt.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

La CES 2023, compania globală de tehnologie ZF Group anunță progrese majore în activitatea sa de extindere a tehnologiilor care schimbă jocul, care îndeplinesc ACUM promisiunea companiei de mobilitate a generației următoare. Evoluțiile cheie la nivel general urmăresc accelerarea creșterii globale a mobilității electrice, a transportului automat și a vehiculelor definite de software.

Holger Klein

„ZF oferă tehnologii inovatoare care contribuie la mobilitatea durabilă și ajută la decarbonizarea lumii. Astăzi, avem totul pentru a ne sprijini clienții cu sisteme holistice pentru vehicule bazate pe controlere avansate de înaltă performanță, senzori inteligenți, actuatoare inteligente, soluții de conectivitate și cloud, precum și software și funcții de ultimă oră. Și, în calitate de furnizor complet de sisteme de transport autonome, putem face un pas mai departe, oferind întregul ecosistem necesar pentru a implementa o soluție de transport public curată, sigură și orientată pe piață”, a declarat Holger Klein, CEO al ZF Group.

Computerul de înaltă performanță ZF ProAI împinge limitele chiar mai departe cu versiunea multi-domeniu

Noua ediție multi-domeniu a computerului de înaltă performanță ZF ProAI înseamnă că un dispozitiv poate suporta funcții ADAS bazate pe domeniu, infotainment sau șasiu pe plăci separate. Asta include configurații de sistem pe cip de la mai mulți furnizori. Este chiar capabil să găzduiască mai multe sisteme de operare în paralel, de exemplu, QNX – pentru funcțiile ADAS și Android Auto pentru infotainment. Un alt avantaj major este faptul că sistemul de stive software deja dezvoltat și implementat pe microprocesoare specifice poate fi transferat într-o structură cu mai multe domenii.

Martin Fischer, membru al Consiliului de Administrație al ZF

Pentru a face față acestui lucru, ZF a sporit puterea totală de calcul pentru a atinge până la 1.500 de TOPS, o creștere cu 50% față de versiunea anterioară high-end. În același timp, noua ediție multi-domeniu ZF ProAI oferă o eficiență energetică extrem de bună, de 5 TOPS pe watt, păstrând în același timp un pachet compact de 12x6x2 inci. 

Multi-domeniul ZF ProAI răspunde așteptărilor companiei ca 30 – 40% dintre noile platforme de vehicule să fie bazate pe domenii încă din 2025.

Torsten Gollewski, vicepreședinte executiv Autonomous Mobility Systems la ZF

Portofoliul ZF ProAI de computere de înaltă performanță este complet industrializat și pregătit pentru piață, cu peste 13 milioane de unități deja comandate și cu o creștere suplimentară așteptată. Furnizarea în volum este programată să înceapă în 2024. Producția în serie iminentă a acestor supercomputere puternice este dovada strategiei și a capacității ZF de a dezvolta și extinde elementele de bază esențiale ale viitoarelor concepte de vehicule într-un timp scurt.

Dispozitivul de încălzire prin contact ZF Heat Belt are ca scop conservarea energiei

Într-o altă premieră mondială la CES 2023, ZF își dezvăluie Heat Belt, o idee inteligentă concepută pentru a ajuta la reducerea consumului de energie pentru încălzirea cabinelor pasagerilor vehiculelor. Dispozitivul de încălzire prin contact încălzește partea din față a corpului prin fire țesute. Aceasta atinge o temperatură maximă a suprafeței de 40 °C/ 104 °F, folosind doar 70 de wați de energie. Instalarea este simplă, fără a fi nevoie de reglarea retractoarelor și a pretensionatoarelor de centură. Combinând ZF Heat Belt cu alte încălzitoare de contact, cum ar fi încălzirea scaunelor sau a volanului, șoferii pot seta încălzirea cabinei mai jos, ceea ce, pe mai departe poate extinde raza de acțiune a unui vehicul electric în condiții de frig cu până la 15%.

Noua versiune multi-domeniu a computerului de înaltă performanță ZF ProAI permite OEM-urilor să ruleze funcții bazate pe domenii pe plăci separate pe un singur computer central

Premiera mondială a transportului de legătură de nivel 4 de ultimă generație oferă o soluție extrem de modulară pentru medii de operare mixte

Transportul de legătură (navetă) de ultimă generație a ZF, prezentat la CES 2023, va fi capabil de conducere autonomă SAE Nivel 4  și, astfel, acolo unde cadrul legislativ o permite, este capabil să manevreze în trafic mixt fără un administrator de siguranță. Astfel, ZF permite operarea sistemelor de transport autonome în zone dens populate, fără a avea nevoie de benzi de trafic separate sau dedicate și aduce o contribuție importantă la decarbonizare.

Integrat în sistemul cuprinzător de conducere autonomă al ZF cu ZF ProAI în centrul său este stiva software Virtual Driver – din două părți majore: calea de performanță și calea de siguranță. Împreună, ambele permit operarea transportului de legătură de nivel 4 sau a altor tipuri de transporturi într-un mod sigur și fiabil. Calea de safety monitorizează situațiile sub aspectele de siguranță, definește balustrade virtuale pentru calea de performanță și intervine dacă este necesar pentru a ajuta la atenuarea situațiilor critice. În același timp, calea performanței permite o conducere lină în scenarii complexe. ZF a dezvoltat acest lucru în parteneriat cu Oxbotica, un lider global în software-ul pentru vehicule autonome pentru companii.

Portofoliul ZF ProAI de computere de înaltă performanță este complet industrializat și pregătit pentru piață. Au fost deja comandate peste 13 milioane de unități; aprovizionarea este programată să înceapă în 2024

Noul vehicul de legătură cu capacitate de nivel 4 pentru trafic mixt are, de asemenea, un design interior complet modular, permițându-i să fie adaptat nevoilor specifice ale clienților. Se alătură portofoliului ZF în dezvoltare alături de modelul actual de transport, care face deja parte din ecosistemul ZF ATS pentru benzi separate sau dedicate. Cea mai recentă versiune a acestuia a fost lansată la parcul de afaceri Rivium din Rotterdam (Țările de Jos).

Parteneriat cu Beep pentru a furniza ecosisteme de sisteme de transport autonome (ATS) cu o nouă generație de shuttle pentru piața din SUA

În calitate de lider în furnizarea de ecosisteme ATS complete, ZF a semnat un acord cu furnizorul de servicii de mobilitate din SUA – Beep – pentru a dezvolta și implementa ATS de Nivel 4 pentru proiectele clienților din SUA. Acordul include planificarea a câteva mii de vehicule de transport de legătură de Nivel 4 pentru SUA.

În cadrul conferinței de presă ZF de la CES 2023, CEO-ul Beep, Joe Moye a spus „Împărtășim o viziune comună pentru mobilitate cu ZF și suntem încântați să colaborăm cu compania pentru a oferi următoarea lor generație de transporturi de legătură pe piața din SUA, ca parte a soluțiilor noastre de rețea de mobilitate la cheie. Acest vehicul va ajuta la extinderea cazurilor de utilizare și la satisfacerea cererii crescânde a clienților, pe măsură ce continuăm să ne urmăm viziunea de a extinde echitatea mobilității și de a reduce emisiile de carbon cu un transport autonom partajat sigur și eficient.”

Centura de căldură permite șoferilor să reducă energia utilizată pentru încălzirea vehiculului, în special în combinație cu alte încălzitoare de contact, cum ar fi încălzirea scaunelor. Pe vreme rece, sistemul poate crește autonomia cu până la 15% prin reducerea energiei necesare pentru încălzirea interiorului vehiculului

Extinderea la scară a tuturor componentelor cheie pentru funcțiile bazate pe software E2E și sistemele integrate

Pe lângă cele peste două milioane de motoare electrice produse din 2008, care contribuie în mod semnificativ la reducerea emisiilor de CO2, extinderea rapidă a componentelor inteligente și a sistemelor hardware/ software integrate este crucială pentru realizarea rapidă a conceptelor viitoare de vehicule. 

ZF este martorul unei creșteri puternice a vânzărilor la senzorii și actuatoarele sale inteligente, cu contracte care urmează să fie lansate în toate regiunile majore în acest an, inclusiv China. Sistemele inovatoare de camere ZF, cum ar fi Smart Camera 4.8, au depășit deja vânzările de 50 de milioane de unități, cu 10 milioane produse doar în 2022.

În mod similar, vânzările de actuatoare inteligente pentru controlul complet automatizat al vehiculelor prin cablu se accelerează. Contractele cu mai mulți producători de automobile se vor lansa în toate regiunile majore în următorii câțiva ani.

Odată cu prezentarea transportului de legătură de ultimă generație, ZF permite operarea sistemelor de transport autonome în zone dens populate, fără a fi nevoie de benzi de trafic separate sau dedicate și aduce o contribuție importantă la decarbonizare

Ca parte a unei abordări holistice, ZF își ajută clienții să folosească informații bazate pe cloud și partajarea datelor cu platforma sa de conectivitate de înaltă performanță ZF ProConnect. Fiind un modul de conectivitate avansat cu hardware modular și software personalizabil, dispune de cea mai recentă tehnologie de comunicare în interior și externă pentru aproape orice tip de vehicul

ZF oferă, de asemenea, produse software autonome pe care OEM-urile le pot integra în arhitecturile lor individuale de sisteme. Această categorie de produse completează gama completă de senzori inteligenți, actuatoare inteligente, module de conectivitate și de calcul și înregistrează o creștere la fel de dinamică. Un exemplu este controlul mișcării vehiculului ZF cubiX, care a intrat în producția de serie cu un mare producător de vehicule în 2022. Software-ul de control inteligent interconectează și coordonează actuatoarele active și semi-active ale șasiului cu un algoritm de control, permițând astfel noi funcții care îmbunătățesc confortul, manevrarea dinamică și siguranța.

Despre ZF

ZF este o companie de tehnologie la nivel global care furnizează sisteme pentru autoturisme, autovehicule comerciale și tehnologie industrială care fac posibilă generația următoare a mobilității. ZF permite autovehiculelor să aibă o viziune, un mod de gândire și de acționare. 

În cadrul celor patru sectoare tehnologice de control al mișcării autovehiculelor, siguranță integrată, sisteme de condus automatizat și mobilitate electrică, ZF oferă soluții complete în materie de produse și software pentru producătorii de autovehicule existenți și furnizorii de servicii de transport și mobilitate în curs de dezvoltare. 

ZF transformă o gamă largă de tipuri de autovehicule în autovehicule electrice. Prin intermediul produselor sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, protejând mediul și îmbuntățind mobilitatea în siguranță. 

Cu aproximativ 157.500 de angajați în întreaga lume, ZF a raportat vânzări în valoare de 38,3 mld € în anul fiscal 2021. Compania își desfășoară activitatea în 188 unități de producție din 31 de țări.

ZF în România

ZF are aproximativ 5.000 de angajați în cinci locații din România (Timișoara, Roman, Oravița, Lupeni, Marghita). Printre acestea se numără ZF R&D Tech Center Timișoara, care s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed ​​și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed ​​lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems (fosta parte a TRW) din 2008.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.