Page 24 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 24

MAN a echipat Adaptive Cruise Control (ACC) cu funcția „stop-and-go”. Astfel, șoferii vor putea evita oboseala în timpul ambuteiajelor, camionul păstrând distanța față de vehiculul din față și, la nevoie, chiar oprind, fără a fi necesară intervenția conducătorului auto, care va păstra doar controlul direcției.MANPSregătit pentru viitorConsolidarea tehnologiilor clasice, pentru creșterea siguranței și eficienței oferite de vehiculele actuale și, în același timp, testarea de noi soluții în materie de carburanți alternativi și digitalizare sunt direcțiile principale pe care MAN se concentrează.chimbările rapide impuse pie- teste, în condiții reale. Nouă companii începe în vara acestui an, la fabrica ței de transport, ca urmare a de distribuție vor utiliza acest autove- din Września, Polonia.creșterii volumului de mărfuri, hicul, într-o configurație de autoșasiu eTGE 4.140 oferă o autonomie dea urbanizării, precum și a modificărilor 6x2, având diferite suprastructuri, în- 160 km și o masă utilă între 1 și 1,75 t.legislative, au determinat producătorii de vehicule comerciale să lucreze în paralel la mai multe scenarii posibile pentru viitor.cepând din toamnă.Autovehiculul de 26 t utilizeazăAutovehiculul este echipat cu tehno- logie de ultimă generație, iar com- ponentele electrice utilizate oferă un grad ridicat de siguranță, fiind, deja, în producția de serie.În cadrul evenimentului organizat de către MAN la Berlin, au fost prezen- tate câteva dintre soluțiile proiectate de producătorul german.baterii montate sub cabină și pe părțile laterale ale șasiului, oferind o auto- nomie de până la 180 km. Motorul electric, poziționat în zona centrală a șasiului, livrează o putere de 264 kW și un cuplu de 3.100 Nm către roțile motoare, fără trepte de viteză. Auto- vehiculul a fost proiectat pentru a răs- punde nevoilor specifice activităților logistice urbane, putând suporta o varietate de caroserii, de la mărfuri generale și dubă frigorifică, până la ridicare deșeuri menajere. Nevoile suplimentare de putere pentru aceste aplicații sunt acoperite, de asemenea, prin sisteme electrice.Specialiștii MAN au arătat că 70% din vehiculele comerciale ușoare utili- zate în zone urbane acoperă o distan- ță de sub 100 km pe zi. Viteza medie este scăzută, traficul este, adesea, aglomerat, cu numeroase opriri și por- niri, aspecte care se potrivesc perfect cu modul ideal de exploatare al vehi- culelor electrice. Acesta este segmen- tul țintit de eTGE 4.140, care va fi produs, inițial, în varianta cu acoperiș înălțat. Astfel, compartimentul marfă oferă un volum de aproape 11 mc, în varianta de 3,5 sau 4,25 t. Datele teh- nice ale eTGE fac ca acest autovehi- cul să poată acoperi două treimi din totalul activităților de distribuție urbană, deservite, astăzi, cu van-uri propulsate cu motoare clasice.Electromobilitate, digitalizare și vehicule autonomeProgresele MAN pe aceste seg- mente vor ocupa un loc important în cadrul standului pregătit pentru IAA, cea mai mare expoziție dedicată vehi- culelor comerciale, ce se va desfășura la Hanovra, la finalul lunii septembrie.Dezvoltarea conceptului eTruck și programele de testare fac parte din ceea ce producătorul a numit „eMobility Roadmap” pentru soluții de transport urban, ce sunt programate să intre în portofoliul de produse MAN începând cu anul 2021.MAN oferă, la ora actuală, soluții electrice de transport marfă, dedicate distribuției urbane, cuprinse între 3 și 26 t. Acest lucru este posibil prin lan- sarea versiunilor electrice MAN eTGM și MAN eTGE. Oferind performanțe dinamice remarcabile, emisii poluante zero și o reducere fantastică a zgo- motului, propulsia electrică pare solu- ția câștigătoare pentru transportul în interiorul orașelor.Premieră mondială eTGEeTGE va trebui conectat la o sursă de încărcare, pe perioada nopții. În- cărcarea rapidă a bateriilor este, de asemenea, posibilă, iar de la 0 la 80% se poate ajunge în 45 de minute.MAN eTGM, cu propulsie 100% electrică, va intra într-o perioadă deCu ocazia acestei ediții a IAA, vom asista și la premiera mondială a eTGE. Producția variantei electrice a TGEBateriile de 36 kWh pierd doar 15% din capacitate, după aproximativ 2.000 de cicluri de încărcare. Modulele24 ...................................................................................................................................................... iulie 2018PRE-IAA


































































































   22   23   24   25   26