Page 26 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 26

FutureLab – Viitorul, în viziuneaDigitalizarea, automatizarea și inteligența artificială sunt principalele trei elemente care ne permit să avem o viziune (destul de bine conturată) privind viitorul transporturilor.Mercedes-Benzercedes-Benz Trucks a pre- zentat o perspectivă asupra camioanelor viitorului și adului de control al funcțiilor legate de suprastructură, din cabină, fiind de aș- teptat ca, într-o tot mai mare măsură, carosierii să dezvolte aplicații în acest sens.provocărilor transportului rutier, în ca- drul evenimentului „FutureLab”, ce a avut loc, la finalul lunii iunie, la fabrica din Wörth a producătorului.A fost vehiculat și conceptul de „umanizare digitală”, care se referă la faptul că mașina are grijă de șofer, interacționând cu acesta.Luând în calcul creșterea fluxurilor de mărfuri și cerințele legale tot mai stricte, Mercedes-Benz Trucks se con- centrează pe 4 direcții de viitor – Connected, Autonomous, Shared & Services și Electric.Designul noilor cabine trebuie să fie frumos, atractiv și inteligent și, în funcție de evoluția legislației, dimen- siunile ar putea să crească, o cabină mai mare putând oferi elemente noi de confort.Steffen Kaup, directorul echipei „Future Research Transport and Logistics” de la Daimler AG, a arătat că lumea transportului internațional de mărfuri va fi supusă unei schimbări radicale. Noile tehnologii și digitaliza- rea vor genera noi linii de activitate, în cel mai scurt timp. „O altă provocare pentru toți cei implicați o reprezintă volumul de mărfuri în continuă creș- tere, dar și presiunile sporite în ceea ce privește timpul și costurile. Până și rețelele de trafic vor ajunge, curând, la limita capacității. De asemenea, limitele statutorii de emisii reprezintă o provocare pentru producători și fur- nizorii de logistică. Ne confruntăm cu provocarea de a le oferi clienților noștri soluții eficiente, atât pe termen mediu, cât și lung”, a declarat Steffen Kaup.canică, spre inteligență, iar conectivita- tea joacă un rol esențial. Este evident faptul că munca șoferilor se va ușura. Se caută creșterea funcționalității, însă fără a neglija o experiență bună (emoții pozitive). Comenzile și informațiile aferente postului de conducere ar putea fi comasate pe un singur display multi- funcțional. Cabina viitorului va primi, în plus, și funcția de birou logistic, iar opțiunile de personalizare vor fi mult extinse. O atenție specială este acor- dată sistemului de iluminare, culoarea și intensitatea luminii având un impact semnificativ asupra confortului. Astfel, vor exista setări diferite, în funcție de perioada zilei, activitate și starea șofe- rului – lumină rece în timpul condusului, caldă pentru odihnă, intensitate slabă la trezire etc.AutomatizareTemele de discuție din cadrul FutureLab au fost structurate în 7 workshop-uri, în cadrul cărora Daimler a prezentat soluțiile identificate pentru a face față provocărilor, din ce în ce mai stricte, cu care se confruntă transportul rutier de mărfuri.Un alt element de sporire a confor- tului va fi asigurat prin creșterea gra-Sistemele de asistență pentru vehicul longitudinale și laterale sunt în plină dezvoltare și este de așteptat ca nivelul 4 de autonomie (autovehi- culul are autonomie totală pe anumite segmente de drum) să fie atins într-unDupă cum se știe, Mercedes-Benz Trucks efectuează, deja, teste cu pri- vire la condusul autonom, iar obiectivul pe termen mediu este de a dezvolta un camion care optimizează siguranța și confortul. Pe termen lung, condusul cu grad înalt de automatizare poate avea impact asupra timpilor de condu- cere și a modului de funcționare a autovehiculului. Există trei trenduri avute în vedere: electrificarea, conec- tivitatea și condusul autonom.Design din interior spre exteriorPentru designul cabinelor viitorului, Mercedes-Benz pune accentul pe șofer, iar noile tehnologii permit un control mai bun și oferă concepte inovatoare de cockpit și afișaj. Asistăm la o schimbare de paradigmă, direcția fiind dinspre me-26 ...................................................................................................................................................... iulie 2018Automatizarea va asigura creșterea timpului de operare și scăderea costurilor, având efecte pozitive și asupra crizei de șoferi. La ora actuală, un camion stă parcat, în medie, aproximativ 50% din timp. În ceea ce privește șoferii, numai în Germania se înregistrează, astăzi, o nevoie de 45.000 de conducători auto, iar, până în 2028, se așteaptă ca această cifră să ajungă la aproximativ 200.000.EVENIMENT


































































































   24   25   26   27   28