Page 25 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 25

individuale, formate din 6 sau 12 ce- lule, pot fi înlocuite separat. Bateriile sunt montate sub podeaua comparti- mentului marfă, care a fost ușor ridicată.De la producător de camioane, la furnizor de soluții de transportMotorul a fost montat în partea din față, cuplat cu o cutie de viteze cu o singură treaptă. Un cuplu, disponibil imediat, de 290 Nm asigură o mane- vrare agilă a vehiculului.RIO a fost lansat în 2016, cu scopul de a oferi industriei de transport o platformă „cloud” deschisă, menită să crească eficiența. Având la bază această platformă, MAN livrează soluții digitale pentru camioanele sale, sub numele de „MAN DigitalServices”. Astfel, în viitor, transportatorii vor putea urmări, în timp real, date legate de vehicul și rapoarte relevante, de oriunde. Totodată, utilizatorii vor primi recomandări personalizate, pentru optimizarea activității.Dotarea standard include Climatro- nic, scaune încălzite, parbriz încălzit, sistem de navigație, conectivitate pen- tru telefon, faruri LED...Siguranță crescută, cu Platooningburant la nivel de convoi este de apro- ximativ 10% și, totodată, siguranța rutieră se îmbunătățește. Cel de-al doilea camion reacționează la 5 mili- secunde față de autovehiculul din față, mult peste capacitățile umane. Practic, reacțiile par instantanee și, astfel, este eliminat riscul coliziunii. MAN a de- marat teste în condiții reale, în cadrul unui proiect pilot, alături de compania DB Schenker. Convoiul va fi format din două camioane, ce vor face legă- tura între depozite ale companiei de logistică, pe autostrada A9, între Münich și Nürnberg. Este testată funcționalitatea tehnologiei în condiții reale și, totodată, sunt monitorizare reacțiile șoferilor și ușurința cu care aceștia se adaptează la noul sistem.Și pe partea de siguranță lucrurile arată bine – sistem de asistență la parcare, cu protecție laterală, cameră multifuncțională, cameră pentru mers înapoi, pilot automat, limitator de vite- ze, sistem pentru frânarea de urgență etc.În cadrul evenimentului, MAN a realizat o demonstrație privind func- ționarea sistemului Platooning. Primul camion stabilește viteza și direcția, iar următoarele se sincronizează cu pri- mul, păstrând o distanță constantă de 15 m. Reducerea consumului de car-iulie 2018 ...................................................................................................................................................... 25Sistemul de asistență pentru frâ- narea de urgență, precum și camera pentru monitorizarea „unghiului mort”, pentru a preveni accidentele, în cazul virajelor la dreapta, sunt alte elemente (deja disponibile) care vor reduce riscul accidentelorR. adu BORCESCUBerlin, GERMANIA radu.borcescu@ziuacargo.roPRE-IAA


































































































   23   24   25   26   27