Page 40 - Revista ZIUA Cargo iulie 2018
P. 40

Noul val desoluții telematiceSoluțiile telematice evoluează rapid, având o influență decisivă asupra performanțelor firmelor de transport. Astăzi, alegerea unei soluții telematice nu mai poate fi privită ca o simplă achiziție – găsirea celui mai bun raport preț – calitate – ci trebuie luate înonsiderare numeroase alte aspecte: cât de bine se pliază pecAsoluția pentru a menține firma în zona competitivă.specificul firmei, cât de precise sunt informațiile oferite, cât timpvor economisi dispecerii și responsabilii cu flota și, foarteimportant, ce potențial are furnizorul să dezvolte, în continuare,ZONA ITți observat, bineînțeles, faptul că am omis unul dintre ele- mentele cele mai des invo-care își doreau un anumit produs”, a arătat Liviu Damian, director comercial Int. Transporte Popovici.„Fiecare sistem își are tipicurile lui, propriile sisteme de raportare, lucrea- ză cu alți parametri, apar erori... În plus, să ai informația actualizată, în fie- care minut, la nivelul dispeceratului, înseamnă foarte mult (WebEye asi- gură acest lucru). Sunt situații în care dispecerul, din fața monitorului, ghi- dează șoferul, pentru a ajunge la loculcate, la implementarea unei soluții tele- matice – monitorizarea consumului de carburant. Consider că acest aspect a fost (sau ar fi trebui să fie), de mult, depășit. O soluție modernă telematică ar trebui, astăzi, să creeze opor- tunitatea unei continue îmbunătățiri a performanțelor șoferilor, prin implicarea în procesul de pregătire a acestora. Simpla monitorizare a consumului și a eventualelor sustrageri de motorină reprezintă un aspect, în continuare, important, însă prea banal pentru a mai ocupa o poziție principală, în cadrul unei soluții telematice moderne.Compania de transport a realizat cât de complicat este să lucrezi, în paralel, cu mai multe soluții, în special în zona de dispecerat, și a decis în fa- voarea soluției care oferea cea mai bună acuratețe, complexitate și viteză.Un parteneriat reușit între trans- portator și furnizorul soluției telematice ar trebui să asigure un flux neîntrerupt al inovației, având ca origine ambii parteneri – furnizorul răspunde solici- tărilor companiei de transport și, în același timp, aceasta din urmă este receptivă la recomandările furnizorului, care are avantajul de a centraliza nevoile (experiența) unui număr mare de transportatori.Evoluție etapizatăPiața din România s-a dezvoltat mult, în ultimii ani, pe acest segment, tot mai multe firme (indiferent de di- mensiuni) orientându-se către produ- sele Premium. Un exemplu interesant este oferit de colaborarea dintre WebEye și Int. Transporte Popovici.„Este o colaborare lungă cu WebEye, din 2010. Schimbarea de flotă și apariția de noi clienți au făcut ca relația să evolueze etapizat, până când am ajuns ca întreaga flotă să fie monitorizată prin WebEye. Practic, s-a lucrat, o vreme, în paralel, cu mai mul- te sisteme, mai ales că existau clienți40 ...................................................................................................................................................... iulie 2018


































































































   38   39   40   41   42