Page 34 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 34

„Îmi plac provocările în afaceri, însă proiectul CNG are și o importantă componentă de responsabilitate socială. Protejarea mediului ar trebui să ne preocupe pe toți, pentru că, în acest fel, arătăm că ne pasă de viitorul copiilor noștri.”Gazul natural – o gură deoxigen pentru transportGazul natural comprimat a realizat pasul dintre promisiune și realitate. Gazul natural comprimat (CNG) este, astăzi, disponibil și în România, este economic, ecologic și are toate șansele să înlocuiască, într-o măsură importantă, carburanții clasici. Am discutat despre oportunitățile CNG cu Dumitru Becșenescu, președinte Antares Group și președinte NGVA Romania.Ziua Cargo: Astăzi, există trei stații funcționale pentru CNG (una laVâlcea, două la București), iar Denisson Energy, firmă membră a Antares Group, are în derulare un proiect, cu fonduri europene, pentru încă 9 stații. Care sunt următorii pași? Dumitru Becșenescu: Ampla-buteliilor de CNG. Practic, acest pa- chet de servicii va fi disponibil în toate orașele unde construim stații de ali- mentare. Vom dezvolta activitatea cu firme locale partenere, oferind franci- za, care va cuprinde instruirea și autorizarea personalului, dotarea cu echipamente specifice, asistența din partea specialiștilor noștri instruiți în străinătate. La acest moment suntem în faza deținerii tuturor licențelor de autorizare și omologare, avem toate echipamentele necesare și avem semnat un contract de exclusivitate pentru România cu cea mai prestigioa- să firmă în domeniu, din Italia, pentru kiturile de conversie.Dumitru Becșenescusarea stațiilor a fost gândită astfel încât să ofere suficientă autonomie vehicule- lor care folosesc acest tip de carburant ecologic, pe culoarele pan-europene, în orașele cele mai reprezentative. Am căutat poziționări ale stațiilor astfel încât să fie ușor accesibile atât vehiculelor din orașe, cât și celor aflate în tranzit, locațiile alese fiind la ieșirea de pe auto- străzi sau principalele artere de circu- lație, în orașele Arad, Timișoara, Deva, Sibiu, Pitești, București, Constanța, Craiova și Drobeta Turnu – Severin. În plus, din fonduri proprii, vom construi alte două stații, în Cluj – Napoca și Brașov, în acest fel reușind să acoperim Nordul, centrul și Sudul țării. Practic, la finalul acestei etape de dezvoltare, vom avea o rețea de 12 stații. Avem, deja, șase terenuri contractate și alte trei sunt în procedură de achiziție.Am realizat, deja, experimental, o primă conversie pe o mașină a com- paniei, iar autoturismul se comportă excepțional în exploatarea pe CNG, fiind de peste 2,7 ori mai eficient decât benzina, din punct de vedere econo- mic. Conversia pe CNG va înlocui, în următorii ani, conversia pe GPL, având în vedere multiplele avantaje ale acestuia, cum ar fi eficiența din punct de vedere economic, costuri de mentenanță mai mici, emisii poluante mult reduse, fiabilitatea mai bună, eliminarea problemelor supapelor și ale chiulasei, durată de viață dublă (20 de ani a rezervorului de CNG, față de 10 ani a celui de GPL), durată de viață prelungită cu până la 50% a motorului, CNG având arderi mult mai bune (120 octani, prin comparație cu benzina, care are 95 – 98 octani, sau GPL – 97 octani).ne bucurăm de un mare interes pentru conversii, la acest moment având, deja, o lungă listă de așteptare, în special de la companiile de taxi și de la companiile care dețin vehicule de flotă. Cu siguranță, interesul va crește exponențial, în perioada următoare, și în rândul celorlalte categorii de utilizatori.Anul acesta, vom finaliza stațiile din București, Timișoara și Pitești. Este posibil ca și Constanța să fie operațio- nală, tot în 2018. Suntem încrezători că, până la finele anului viitor, vom avea toate cele nouă stații operaționale.Având preocuparea de a asigura pachetul complet de servicii, inclusiv finanțarea integrală a investiției, clienții plătind în rate lunare exclusiv din eco- nomia de costuri cu carburantul și, deci, fără să afecteze bugetul familiei,Într-o etapă viitoare, vom începe conversiile și pentru motoarele diesel. În plus, tot mai multe companii vor achiziționa mașini noi pe CNG, pe mă- sură ce numărul stațiilor va crește. Avem, deja, firme de distribuție, în Vâlcea, care au achiziționat van-uri pe CNG, iar compania locală de trans- port călători, după ce a achiziționat primele 3 autobuze pe CNG, a decis înnoirea, în perioada imediat urmă- toare, a întregului parc cu vehicule exclusiv pe CNG.În ce stadiu se află proiectul privind conversiile pe gaz natural comprimat (CNG)?Suntem la faza finală, de autori- zare a service-ului Antares Motors și de omologare a instalațiilor pentru montaj pe vehiculele pe benzină.Vă așteptați ca prețul gazului natural să sufere modificări, în viitor? România are resurse proprii deNe propunem să oferim clienților servicii complete pentru mașinile pe CNG – rețea de stații alimentare cu CNG, conversii, revizii, reparații, men- tenanță, ITP, verificarea periodică agaz natural pentru următorii peste 20 de ani, fiind pe poziția a treia în rândul țarilor europene ca resurse de gaz natural, aspecte foarte importante, pe34 .................................................................................................................................................. august 2018INTERVIU


































































































   32   33   34   35   36