Page 62 - Revista ZIUA Cargo August 2018
P. 62

Electric și gazPRE-IAALSoluțiile alternative de propulsie reprezintă principala preocupare pentru producătorii de autovehicule comerciale, iar MAN nu face excepție. Astfel, în cadrul IAA Hanovra, vor fi expuse noi variante de motorizări – electric și CNG – pentru recent lansatul autobuz urban MAN Lion’s City.ansat în primăvara acestui an, noul autobuz urban Lion’s City se remarcă printr-o largă pale-tă de posibile motorizări, eficiență în ex- ploatare și un design foarte reușit, care face legătura între clasic și modern, între tradiție și un viitor al inovațiilor.La capitolul motorizări, un loc im- portant îl ocupă MAN Efficient Hybrid. Autobuzele dotate cu acest sistem asigură o reducere a consumului de carburant, prin recuperarea energiei de frânare și, totodată, prin suportul pe care îl oferă funcției stop – start, oferă opriri în stații foarte silențioase și cu emisii zero. Autobuzul expus în cadrul IAA va avea și o inovație pe partea de design – uși iluminate în culori diferite, indicând închiderea sau deschiderea acestora.Vedetele standului vor fi, însă, re- prezentate de autobuzul CNG – pre- mieră mondială, și prototipul Lion City E – autobuz electric.MAN Lion’s City eBusAutobuzul electric MAN este echipat cu un motor central, iar producătorul german a optat pentru reîncărcarea bateriilor la garaj. Astfel autobuzul oferă o autonomie de 200 km, în condiții reale de trafic, pe toată durata de viață a bateriilor. Montarea pe acoperiș a bateriilor oferă mai mult loc pentru zona pasagerilor (până la patru scaune suplimentare). Motorul, amplasat central, asigură o mai bună accesibilitate față de soluția cu motoare montate lângă roți. Sistemul modular de baterii oferă 480 kWh.O reîncărcare completă se realizează în mai puțin de trei ore, cu o putere medie de încărcare de 100 kW.Producția de serie va demara în 2020. Serviciul de consultanță oferit de MAN va ușura procesul de tranziție al operatorilor către transportul electrificat.Noul autobuz electric va beneficia de ușoare modificări ale design-ului, pentru a fi ușor de recunoscut. În spe- cial dispariția compartimentului pentru motor și, implicit, scaunele suplimen- tare în partea din spate oferă o ima- gine distinctă autobuzului electric.62 .................................................................................................................................................. august 2018Motorul electric asigură o putere de 160 kW, până la un maxim de 270 kW.


































































































   60   61   62   63   64