Page 39 - ZIUA Cargo
P. 39

„În acest moment, într-un mod straniu, ținând cont de Brexit, volumele par să crească, pe relația Anglia.”achiziție în transporturi, lucrurile încep să se schimbe. „Clienții sunt, în conti- nuare, extrem de orientați pe preț, dar începe să se contureze o categorie ce pune accent și pe calitate, bineînțeles fără a avea flexibilitate în ceea ce pri- vește tariful. Ar vrea să aibă parte de aceleași tarife mici, dar cer și calitate. Este bine că a apărut această noțiune în transporturi. Până nu demult, nici nu puteam defini calitatea serviciului de transport... totul era relativ. Erau promise servicii de calitate, de fiecare dată, fără a fi punctat ceva concret. În prezent, operăm pe baza unor indicatori foarte clari, care definesc încărcarea și des- cărcarea la timp, integritatea mărfii, modul în care sunt transmise informațiile și poziția GPS a camionului. De men- ționat că se manifestă o tendință de reducere a termenelor de livrare, pe fondul utilizării de echipaje formate din doi șoferi”, a mai arătat country mana- gerul ICT Logistics. „Piața de transport urmează să se așeze, cumva. Acum se lucrează, în special, pentru industria auto, așa cum se întâmpla în trecut cuTransport intra și extra comunitarÎn materie de oportunități și pro- vocări, ICT Logistics așteaptă intrarea în vigoare a Brexit-ului, în martie 2019, care, în mod obligatoriu, se va reflecta pe piața de transport. „Va fi o provo- care, pentru că timpii de staționare vor crește semnificativ, dacă nu vor fi pregătiți pentru operațiunile vamale. Se estimează că timpul alocat unui camion se va majora de la 2 la 20 de minute, un interval enorm”, a apreciat country managerul ICT Logistics.lohn-ul, dar, la un moment dat, volu- mele vor scădea și pe acest segment. De altfel, lucrurile se schimbă de-a lungul timpului, așa cum se întâmplă, spre exemplu, și cu șoferii. După polo- nezi, a urmat valul românilor să ia cu asalt Europa, iar, acum, se pare că ucrainenii sunt «pe val», cel puțin din informațiile pe care le am din piața po- loneză”, a continuat acesta.Va urma...Către Rusia, există puțini exporta- tori, cunoscuți, de altfel, de toată lu- mea; în privința importurilor, însă, lu- crurile stau puțin mai bine. „Către Rusia, încărcăm săptămânal, în România, 9 – 10 camioane. Pe aceas- tă rută, lucrăm, în principal, cu trans- portatori moldoveni ce și-au deschis firme în România. Este vital ca șoferul să vorbească limba rusă și să cunoas- că mentalitatea zonei, iar cei din Moldova sunt potriviți pentru acest job. La nivel de Danemarca, traficul ajun- ge, însă, la 30 – 40 de camioane, în fiecare săptămână”, a mai arătat Mihai Teodorescu. Clienții ICT Logistics din România sunt, în mare parte, com- panii daneze cu care există încheiate contracte stabile.Prima decadă de viață a compa- niei a fost una de dezvoltare și conso- lidare a poziției pe piață... misiuni îndeplinite! Nu poți spune altfel, când cifra de afaceri de anul trecut, în ceea ce privește expedițiile, a fost de aproximativ 9 milioane de euro, iar, pentru anul acesta, este prognozată o creștere de aproape 10 procente. Ce le rezervă viitorul... în ce parte se va înclina balanța în transporturi... rămâ- ne de văzut. Dar bazele care au fost bine puse la punct și faptul că ICT Logistics urmărește o nișă a pieței de transport sunt elemente care vor conta.Alexandru STOIANalexandru.stoian@ziuacargo.ro PUBLICITATEPREZENTARE


































































































   37   38   39   40   41