Page 37 - ZIUA Cargo
P. 37

timp real. Fiecare membru din echipa de management va avea acces la evo- luția în timp real a performanței sale, precum și la rezultatele întregii compa- nii. S-au definit centrele de cost, ținând cont de contract și de tipul de activi- tate, pentru că sunt zone în care, pe lângă transport, oferim și alte servicii.Urmărim, permanent, 108 centre de cost și realizăm P&L pentru fiecare mașină în parte.mai multe luni, a tuturor contractelor. Am avut în vedere două aspecte: în primul rând, am urmărit partea financiară – am ales contractele cele mai profitabile, în al doilea rând, a fost o decizie strategică. Ne-am concentrat pe 2 clienți importanți, care și-au dorit să ne fie parteneri în planurile noastre de viitor. Acești clienți au afirmat că vor să susțină dezvoltarea Practicom, iar parteneriatul cu ei ne motivează și ne obligă să performăm la standarde înalte.din companie?Este necesar să ne menținem mo- tivați angajații, să oferim feedback și să acordăm suport, să simtă că mana- gementul le este aproape. Discuția cu angajații, în mod deschis și onest, este vitală pentru bunul mers al companiei.Sunt momente în care apar disensiuni între departamente?Evident, ca în orice organizație.Ce ne puteți spune despreNe puteți da exemplul unei provocări operaționale recente?Recent, am renunțat la un contractproceduri?Categoric. În ceea ce privește cunoscuta sintagmă „Clientul nostru e stăpânul nostru”, aceasta a suferit anumite modificări, în ultimii ani. Apli- cată în bussines-ul recent, se traduce prin „clientul trebuie tratat corect și la timp”, pentru serviciile plătite. Asta încercăm să facem și noi în Practicom. Am discutat cu clienții despre servicii oferite, indicatori de calitate, marja de profit într-un sistem open book, care a ridicat semnificativ credibilitatea și competențele companiei.La peste 800 de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 36 de milioa- ne de euro, fără proceduri nu poți face nimic. Încercăm să aplicăm modelul de lucru plecând de la sloganul „Poli- tica se aplică, nu se discută”. Așa cum am menționat anterior, la venirea mea, existau, deja, proceduri, pe care în- cercăm și să le adaptăm situațiilor noi.cu un client și, implicit, la o anumită rută, iar cei 40 de șoferi care lucrau pe această relație au plecat în același timp, cu o zi înainte de preluarea rute- lor noi, lăsând camioanele, după ce ne asiguraseră verbal că vor rămâne în companie. Din punct de vedere operațional, a fost dificil, dar a repre- zentat o altă provocare. Sunt convins că astfel de evenimente se întâmplă în orice bussines, iar aici intervine rolul nostru, de lideri, de a găsi soluții.Cum ați luat decizia de arenunța la anumiți clienți?Decizia de a renunța la anumiți clienți și de a continua cu alții am luat-o după analiza în detaliu, timp deNe puteți da un exemplu concret de reducere aMeda IORDANVeniți dintr-un domeniu în care clientul este foarte important. Ați găsit bune practici, care pot fi transferate din industria ospitalității în transporturi?Întotdeauna sunt păreri și personalități diferite și vom vedea opinii diferite între departamente, în general între Operațional și funcțiile de suport.septembrie 2018 .......................................................................................................................................... 37Tudor Oanceacosturilor, în urma informațiilor primite de la clienți?În septembrie 2015, pentru primatrecere prin Mont Blanc, compania plă- tea aproximativ 1.300 de euro; în prezent, plătim 232 de euro. Am obți- nut reducerea pentru că am reușit să accesăm furnizorii reprezentativi, cu volumele potrivite. Astfel de aspecte au fost identificate și de către companie, dar am primit și ajutor din partea clien- ților, pentru că s-au convins că dorim, într-adevăr, să creăm un parteneriat real cu ei. Este foarte importantă co- municarea într-o astfel de construcție. Pentru a menține acest parteneriat, de câteva ori pe an, au loc întâlniri bila- terale între conducerile companiilor, inclusiv de la nivel internațional.Pe ce parte vă concentrați, ca director general?Ca director general, este necesarsă te concentrezi pe toate aspectele companiei, dar, prin natura back- ground-ului meu, privesc și prin prisma financiară.Vă implicați în atmosferaÎntotdeauna. Fără să te implici, fără să știi cu adevărat ce se întâmplă în companie, nu poți să faci nimic. Cred că, în orice domeniu, respectul ți-l câștigi știind business-ul și transmi- țându-le oamenilor încredere și feedback.meda.iordan@ziuacargo.roINTERVIU


































































































   35   36   37   38   39