Page 38 - ZIUA Cargo
P. 38

„În România, nu se realizează tranzacții în măsura în care ne dorim. În multe cazuri, multinaționalele deschid fabrici sau sucursale în România, dar decizia de achiziție se ia în țara mamă, unde se realizează tender- urile. Este motivul pentru care avem birouri în mai multe state europene, care abordează licitațiile, pe lângă gestiunea operațiunilor.”Se cere calitate! Laprețuri mici... dar calitate!CT Logistics este o companie daneză, înființată în 1997, cu scopul de a crea o legătură între Scandinavia și Comunitatea Statelor Independente (CSI). În 1999 – 2000, a fost deschis primul birou dinIDBaltice, Ucraina și, în 2009, a venit și rândul României.afara Danemarcei, la Moscova. După acesta, au urmat Țărileeschiderile de birouri au conti- nuat cu Polonia, o piață enor- mă a transporturilor, pentruca, în prezent, să funcționeze birouri, inclusiv, în Germania și Anglia. Cele două din urmă „tratează” mai mult la- tura de vânzări orientate către Europa de Est și CSI.Nișa ICTCompania deține 55 de capete tractor, ce operează exclusiv pe ruta Danemarca – Rusia, fiind înmatriculate în Rusia și Lituania. În materie de semi- remorci, flota proprie numără 560 de unități, înmatriculate în Danemarca. Trac- toarele se folosesc pe Danemarca, intern, până la ferry-ul de la Fredericia, unde se încarcă numai remorcile până la Klaipeda, în Lituania, fiind, apoi, trase mai departe, spre Rusia. Biroul deschis în România, în 2009, reunește o echipă de 12 persoane și, ca în toate birourile ICT, activitatea este de 100 % de expe- diții, toate celelalte activități fiind externa- lizate. „Avem contracte, în România, cu depozite, amplasate în Oradea, Arad, București sau Brașov, pentru a putea asigura distribuția și colectările, pentru că am vrut să oferim o flexibilitate cât mai mare clienților”, ne-a explicat Mihai Teodorescu, country manager al ICT Logistics.Mihai Teodorescu, country manager ICT Logistics:gând că ICT Logistics se află în par- teneriat cu transportatori autohtoni având o flotă însumată de 200 de camioane. „Cele mai multe camioane care deservesc rutele noastre sunt Euro 5 sau 6, pentru că avem contrac- te unde este stipulată această condiție și 80 % dintre acestea autovehicule au ADR, pentru că transportăm mărfuri periculoase. Din punctul de vedere al calității serviciilor de transport, dome- niul s-a schimbat mult, în ultimii 6 ani. În prezent, realizăm, cu adevărat, li- vrări just-in-time și reușim să ne înca- drăm în ferestrele de 2 ore de descăr- care, fără să mai așteptăm 8 ore sau să ajungem la destinație cu o zi îna- inte”, a afirmat Mihai Teodorescu, director general ICT Logistics.Obiectivul a fost crearea unei linii de grupaj și de 3PL cu Danemarca. În pre- zent, ICT Logistics operează, săptă- mânal, 5 – 6 camioane de grupaj, care vin din Danemarca, fluxul invers, din- spre România, fiind deservit cu 4 – 5 camioane de grupaj, în fiecare săptă- mână. Pe segmentul full truck, sunt în- registrate, în aceeași perioadă de timp, 10 – 15 camioane, în ambele sensuri.Piața pe care ICT Logistics o de- servește are o particularitate care sus- ține activitatea expeditorului. În România, sunt foarte mulți fermieri danezi ce lucrează doar cu produse din Danemarca și care, bineînțeles, au nevoie de transport. Este vorba, însă, de un flux mult mai redus decât cele înregistrate în Germania sau Italia. „Concurența nu este acerbă și prețul se menține. Noi lucrăm pe rela- tiv aceleași tarife ca și în 2009, ceea ce este fantastic, dacă faci o compa- rație cu situația care caracterizează destinații precum Italia. Am dezvoltat, însă, și alte rute, pe lângă Danemarca, precum Anglia, Italia, Suedia și Belgia. Pentru aceste trasee, abordate mai re- cent, am reușit să ajungem la 10 – 15 camioane săptămânal, în total”, a menționat Mihai Teodorescu, adău-Evoluția cererii„Pentru noi, transportatorul ideal, care oferă flexibilitate și stabilitate, are un parc de 5 – 10 autovehicule.”Un segment particularChiar dacă prețul rămâne elemen- tul principal în luarea unei decizii deFermierii cu origini daneze, cei mai importanți clienți de transport pe relația România – Danemarca.38 ............................................................................................................................................ septembrie 2018PREZENTARE


































































































   36   37   38   39   40