Page 72 - ZIUA Cargo
P. 72

OC LTCITContinuăm cu prezentarea vehiculelor românești ce au marcat istoria transporturilor autohtone. După RATA și ARO, a venit rândul Oltcit-ului să adune cititorii în jurul poveștii sale.hiar dacă nu mai discutăm despre un vehicul comercial, precum în edițiile trecute alerubricii, ci de un turism, Oltcit-ul a reprezentat o bornă importantă pentru piața autohtonă de vehicule.Parteneriatul cu CitroënINEDITPrima „cărămidă” a fost pusă în 1976, când țara noastră a încheiat un parteneriat cu Citroën, producătorul francez de automobile. Ulterior sem- nării acestui parteneriat, un an mai târziu, în 1977, începe construcția unei fabrici ce avea ca scop producerea unui automobil de dimensiuni mici, așa cum conducătorul țării se presu- pune că ar fi dorit – un vehicul de oraș, economic. Compania creată era deținută 36% de francezi și 64% de partea română. Uzina ce s-a construit la Craiova a fost una de ultimă gene- rație, la acea vreme, iar toate piesele erau aduse direct din Franța. Supra- fața acoperită de uzină era de 350.000 mp, cu peste 114 ha de teren.Producția de serieDeși fabrica a fost construită în 1977, producția autovehiculelor a demarat abia în 1980, din cauza unor întârzieri, iar primele mașini au ieșit pe piață în 1981. Cu toate că reprezen- tanții Citroën au impus un caiet de sarcini, acesta nu a fost îndeplinit, nici ca volum și nici calitativ, chiar dacă au adus licența de producție, planurile, precum și linii de asamblare și, în plus, exista și înțelegerea că vor achiziționa produsul craiovean și îl vor distribui pe piețele vestice.Au fost produse 5.400 de exem- plare în 1983, 37.000 în 1984, 30.000 în 1985 și doar 16.000 în 1986. În total, între 1981 – 1993, au fost produ- se circa 200.000 de unități. Deși se dorea exportul, care aducea valută forte, realitatea a fost un pic diferită, exportându-se doar 60.184 de exem- plare, sub forma modelului Axel, cauza fiind faptul că mașina, deși era un SF pentru România, pentru piețele vestice era deja „depășită”, la momentul în care au luat avânt exporturile. În plus, calitatea slabă a subansamblelor rea- lizate în România și-a spus, și ea, cuvântul.72 ............................................................................................................................................ septembrie 2018


































































































   70   71   72   73   74