Page 71 - ZIUA Cargo
P. 71

transportul unui volum mai mare de mărfuri sau a unui număr mai mare de pasageri.planificate flexibil și eficient, conform necesităților de transport. Toate aceste caracteristici poziționează acest ve- hicul ca un concept inovator al viito- rului mobilității urbane.Vision URBANETIC alocat lor. Came- rele din partea dreaptă a autovehiculului și senzorii 360° detectează pietonii sau cicliștii din imediata vecinătate (o dis- tanță cuprinsă între 30 cm și 2 m), iar sistemul digital utilizează LED-urile de la exterior pentru a proiecta silueta per- soanei în partea laterală a autovehicu- lului.Modulul furgon are un spațiu generos de încărcare, echivalentul a zece europaleți, spațiu facilitat de podeaua Cargo Flex Floor. Această suprafață de încărcare împarte spațiul pe două niveluri. Dacă în spațiul de încărcare este necesară înălțimea maximă, podeaua de separare poate fi pliată în lateral. Volumul spațiului de încărcare este de 10 mc, în timp ce lungimea este de 3,70 m, din lungimea totală a autovehicului, de 5,14 m. Totodată, acest concept dispune de o infrastructură IT încorporată, care analizează, în timp real, cererea și oferta dintr-o zonă delimitată. Rezul- tatul este o flotă autonomă, cu traseeÎnlocuirea contactului vizualComunicarea în trafic nu se rezu- mă doar la indicatoare și semne de circulație, conducătorii de autovehicule comunicând între ei prin semne sau chiar contact vizual. Vision URBANETIC vine cu o interfață inovatoare om – mașină (HMI), care facilitează comuni- carea și posibilele interacțiuni dintre autovehicul, pasageri, cicliști și mediu. Ecranele LED din modulul tourer permit pasagerilor să identifice autovehicululConcepte de mobilitate din viitorseptembrie 2018 .......................................................................................................................................... 71Orașul anului 2036, în viziunea Mercedes-Benz, va avea mai puțin trafic rutier și zgomot, asociat cu un nivel în creștere al mobilității. Acolo, traficul va funcționa conform unei noi ordini fundamentale. Transportul per- soanelor și al bunurilor s-a separat, în mare parte, de rețeaua de trafic din prezent. Mobilitatea nu mai este de- finită de întrebarea cum să ajungi cel mai bine de la punctul A la punctul B, cu mijloace de transport predefinite. Conceptele viitoare de mobilitate, cum este Vision URBANETIC, vor schimba în mod fundamental perspectiva și vor pune accent pe modul de acoperire a unei rute, utilizând o combinație pre- ferată de moduri diferite de transport, cât mai confortabil, ieftin și rapid posibil.Alexandru STOIANCopenhaga, DANEMARCA alexandru.stoian@ziuacargo.roPREMIERĂ


































































































   69   70   71   72   73