Page 50 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 50

DANIEL COSTIN, director adjunct de vânzări WebEye: „Pentru flota FAN Courier de autoutilitare, un specialist din Ungaria a configurat un soft nou pentru a putea urmări parametrii de exploatare pe fiecare mașină în parte. Discutăm de un raport personalizat pentru activitatea de curierat privind optimizarea stilului de condus. Este foarte important faptul că putem explica conducătorilor auto modul în care își pot îmbunătăți performanțele (stilul de condus). Iar «driving style» la dubiță este complet diferit față de cel pentru camion.”„Persoana care beneficiază de serviciile noastre trebuie să știe în permanență unde se află coletul, de când îl predă și până la destinatar. Până nu ajungem aici, nu putem spune că suntem eficienți.” ANDREI GHEORGHEA fost o muncă în echipă, 7 zile pe săptămână, în care programarea tre- buia realizată cu precizie – activitatea de montaj nu trebuia să se oprească, însă și fluxul operațional al FAN Courier trebuia să continue fără per- turbări”, a arătat Daniel Costin.riale. La ora actuală, în fiecare zi de luni, managementul companiei pri- mește un raport automat privind acti- vitatea mașinilor în weekend. Iar soluția WebEye a fost implementată inclusiv pe turisme.Iar calibrarea echipamentelor a fost și mai dificilă, chiar dacă se poate realiza de la distanță. Trebuie avut în vedere faptul că FAN Courier este, la ora actuală, cel mai mare client WebEye din Europa pe partea de autoutilitare.Implementarea a adus și un mo- ment de resetare. Compania a consi- derat că șoferii trebuie să fie informați că stilul de condus este analizat și kilometrii sunt reali.„Pe camioane s-au montat black box-uri plus sonde litrometrice, iar re- morcile și semiremorcile au fost echi- pate cu emițătoare RFID. Acestea transmit date precum deschiderea ușilor și localizarea vehiculului. Autou- tilitarele mici au primit «cutiile negre» legate la CAN”, a arătat directorul adjunct de vânzări WebEye.„Ștergem trecutul cu buretele și o luăm de la zero. Înainte de a penaliza un om, acesta trebuie să fie informat, să conștientizeze că trecutul rămâne trecut și, de acum înainte, orice virgulă este analizată”, a declarat Andrei Gheorghe.prea mari între livrări, iar respectivul angajat nu era niciodată bonusat.Control total la autoutilitareFAN Courier are 12 puncte de lucru în București, având fiecare alocat o anumită flotă. Între aceste puncte, transportul este realizat cu camioane, iar flota de autoutilitare are, astfel, trasee mai scurte.ETA – următoarea etapăParcul de camioane beneficia și înainte de un control mai atent, iar so- luția WebEye a ridicat ștacheta și mai sus, însă în zona autoutilitarelor...„O bună monitorizare ne dă posibi- litatea să organizăm și mai bine acti- vitatea, urmărind și noile realități ale traficului urban. Mai ales că Bucureștiul devine tot mai aglomerat. Informațiile precise te ajută în luarea deciziilor. Deja se văd beneficiile noilor raportări, prin realocarea mai judicioasă a resurselor”, a declarat Andrei Gheorghe.Implementare ETA (timp estimat pentru ajungerea la destinație) a fost o cerere eliminatorie la desemnarea partenerului pentru soluția telematică.„Ne-am dorit să deținem controlul activității pentru autoutilitare, în ace- eași măsură în care deja îl avem pen- tru camioane. Adică să reducem niște pierderi imense. Iar pentru acest lucru este nevoie de transparență, de date precise și o analiză corectă a acesto- ra”, a arătat Andrei Gheorghe.Îmbunătățiri au apărut inclusiv pen- tru programul cu mentenanța parcului. La ora actuală, mașinile sunt progra- mate în service atunci când trebuie. Înainte, se întâmpla ca aceste progra- mări să fie realizate cu întârziere, auto- vehiculul fiind, deja, pe traseu atunci când raportul privind kilometrii la bord ajungea la management.„Ne luptăm cu livrările și cu timpii. Trebuie să facem în așa fel încât să di- minuăm timpul de la ridicare și până la livrare, iar pentru asta avem nevoie de informații. Traseele pe care le realizăm între agenții dorim să devină foarte trans- parente – online pentru toate agențiile. Atât agenția, cât și clientul trebuie să poa- tă ști unde se află coletul în fiecare minut. De asemenea, trebuie să știm dacă auto- vehiculul este în timp, sau înregistrează întârzieri”, a arătat Andrei Gheorghe.FAN Courier a stabilit de la început target-uri ambițioase – reducerea con- sumurilor la autoutilitare de la 18 – 23, la 10 l/100 km, pentru un parc care are aproximativ 900 de unități.„Prin noua soluție, vom ajunge, probabil, la 40.000 de euro recuperare lunară doar pentru flota de București, iar mare parte din reducerea costurilor vine din stilul de exploatare al mașinii”, a completat directorul de transporturi FAN Courier.Însă, poate cel mai important be- neficiu al noii soluții telematice este po- sibilitatea de evaluare corectă a fiecărui angajat în parte.Inițial, ETA va funcționa pentru ca- mioane și, apoi, se va trece la autou- tilitare.„Surprizele”„Este foarte important pentru o companie să fie corectă, pentru că, astfel, îți păstrezi personalul și menții costurile sub control. Dacă ești corect față de om și acesta este corect față de companie. Noile rapoarte ne ajută să vedem nu numai rezultatele fiecă- ruia, dar putem urmări și tendințele. Și se întâmplă să nu penalizăm an- gajați, chiar dacă au greșit, atunci când observăm că au tendința de a se corecta. Oamenii vor să fie evaluați corect”, a completat Andrei Gheorghe.Practic, fiecare curier va avea o tabletă, iar dimineața, când încarcă coletele, sistemul IT îi trasează traseul și, astfel, vor fi cunoscute cu precizie toate punctele intermediare. În acest fel, ETA va putea fi calculat cu precizie.Atunci când fluxul informațiilor începe să funcționeze, la o companie atât de mare, nu lipsesc „surprizele”.Până la finalul anului, implemen- tarea se va finaliza.Mașinile companiei sunt lăsate la angajați, ca beneficiu, la final de săp- tămână, însă trebuie să se încadreze într-un anumit număr de kilometri, în caz contrar operându-se rețineri sala-Însă acesta este doar începutul...Oportunitățile...„I-am redus traseul și încărcările, imediat s-a încadrat în ținte și am reușit să fidelizăm un om care era, pe bună dreptate, nemulțumit”, a arătat Andrei Gheorghe.Iată un exemplu elocvent, care a apărut la scurtă vreme după imple- mentarea noii soluții: a fost identificată cauza pentru care un angajat făcea mulți kilometri și nu reușea să se înca- dreze în consum. Noua soluție telema- tică a scos în evidență faptul că acesta era prea încărcat și distanțele erauFAN Courier a conturat un proiect de dezvoltare pentru următorii 15 ani, care include autovehicule cu sisteme de propulsie alternative (electrice, hibrid și CNG) și transportul mare pe containere. WebEye va furniza soluția pentru evaluarea stilului de conducere pe noile tipuri de mașini, iar, în cazul containerelor, va trebui să monteze niște echipamente cu încărcare solară.50 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018Radu BORCESCUradu.borcescu@ziuacargo.roPIAȚĂ ȘI COMPANII


































































































   48   49   50   51   52