Page 52 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2018
P. 52

Inventar pentruUSERtraseeleiIntermodaleAșa cum anunțam într-unul dintre numerele trecute, Uniunea Societăților de Expediții din România (USER) a demarat acțiunea de inventariere a traseelor intermodale. Chiar dacă inventarul nu este unul exhaustiv, scoate în evidență o serie de particularități care caracterizează piața autohtonă de profil.nițiativa, susținută și de revista Ziua Cargo, s-a concretizat, deja, în mai multe hărți relevante pen-tru sector, la care se adaugă inventarul efectiv al traseelor intermodale, ce poate fi consultat pe site-ul Uniunii (www.user.ro).„Pentru a analiza stadiul dezvoltării transportului intermodal în țara noas- tră, am încercat o inventariere a terminalelor funcționale și a traseelor intermodale. Ținând seama că, în transportul maritim, există linii maritime de containere bine organizate și con- solidate (precum MAERSK, MSC, COSCO), inventarierea s-a rezumat, în această etapă, pe transportul inter- modal auto – cale ferată. În perioada în care am studiat piața, am putut ob- serva, în traficul național, o concen- trare mare a traseelor ce converg în portul Constanța. În schimb, în traficul internațional, convergența traseelor se resimte în Vestul țării din termi- nalele Oradea și Curtici”, a precizat Marius Cae, președinte USER. Altfel spus, traseele intermodale se concen- trează în două categorii. Prima este constituită de rutele care pleacă din portul Constanța (o sursă principală de containere de import sau export care vin sau pleacă pe cale maritimă), con- tainerele fiind distribuite în zona București și limitrofă, sau în Moldova. Cea de-a doua categorie vizează zona de Vest a țării, cu plecări din termina- lele Curtici sau Oradea înspre țări din Vestul Europei cum ar fi Belgia, Italia, Germania.niciun organism în România care să aibă o viziune de ansamblu și, cu atât mai mult, să realizeze o coordonare a sistemului de transport intermodal. Nu există o sinergie în folosirea optimă a terminalelor și nici o folosire eficientă a trenurilor de linie puse în circulație de diverși operatori. În consecință, efi- ciența este redusă, ceea ce se traduce într-un cost ridicat pe unitate transpor- tată, dublat de o frecvență slabă a plecărilor din terminale”, a arătat Marius Cae, menționând că legislația care obligă la reducerea emisiilor de CO2, dar și criza de șoferi, care a de-venit, deja, un fenomen în transportul rutier, aduc tot mai mult în discuție soluția transportului intermodal. Este doar unul dintre motivele pentru care Uniunea Societăților de Expediții din România își propune să se implice în susținerea acestui segment.PIAȚĂ ȘI COMPANIIInvestiții private, în cea mai mare parteDespre măsurile care se impun pentru dezvoltarea acestui sistem de transport în România, care, de altfel, este și în atenția Comisiei Uniunii Europene vom vorbi, însă, în nume- rele următoare.Președintele USER a ținut să su- blinieze că terminalele de containere se bazează, în principal, pe investiții private, în timp ce fostele terminale ale CFR, cu câteva excepții, nu mai sunt folosibile. „Din păcate, nu existăMeda IORDAN52 .............................................................................................................................................. noiembrie 2018meda.iordan@ziuacargo.ro


































































































   50   51   52   53   54