Page 10 - ZIUA Cargo
P. 10

Pachetul Mobilitate
RP utieră
  Consiliul UE Transport, Telecomunicații, Energie (TTE), aflat
sub președinția austriacă, a adoptat, la începutul lunii decembrie, după mai multe runde de negocieri, abordarea generală
pentru Pachetul Mobilitate I (rutieră). Parlamentul European
va da votul final.
ractic, Consiliul a convenit asupra poziției sale în privința unei reforme esențiale a sec-
care permite un maximum de 3 opera- țiuni în 7 zile. „Măsurile de punere în aplicare îmbunătățite ar trebui să permită o monitorizare a conformității mai eficientă și mai eficace. Pentru a preveni cabotajul sistematic, o perioa- dă «de întrerupere» va fi introdusă înainte ca noi operațiuni de cabotaj să poată fi realizate în aceeași țară, cu același vehicul”, a stabilit Consiliul UE.
o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care conducătorul auto alege să beneficieze de două perioade de repaus săptămânal reduse, după trei săptămâni pe drum, mai prevede Con- siliul în privința Pachetului Mobilitate I.
torului transportului rutier. „Un element esențial pentru îmbunătățirea aplicării legislației este existența unei metode fiabile de înregistrare a locului și a orei la care un camion a trecut o fron- tieră și de localizare a activităților de încărcare și descărcare. A doua ver- siune a tahografului inteligent va face toate acestea în mod automat. Toate vehiculele care efectuează operațiuni de transport internațional vor trebui să fie echipate cu acest dispozitiv până la sfârșitul anului 2024”, a arătat Norbert Hofer, ministrul Transporturilor, Inovării și Tehnologiei din Austria, președintele Consiliului.
Criteriile de stabilire pentru socie- tățile de transport vor include o reveni- re regulată a vehiculelor la centrul operațional al societății, pentru a con- tribui la combaterea societăților de tip „cutie poștală”.
Perioada de repaus săptămânal normală trebuie să se desfășoare în afara cabinei, dar, în mod excepțional, pentru a aborda problemele de ordin practic în găsirea unui spațiu de ca- zare adecvat, aceasta poate fi petre- cută în vehicul, cu condiția îndeplinirii anumitor criterii, se mai arată în docu- mentul adoptat, în 3 decembrie, la Bruxelles.
ACTUALITATE
Regula actuală privind cabotajul, menținută... dar...
Totodată, transportatorul ar trebui să organizeze programul de lucru al conducătorilor auto astfel încât aceștia să se poată întoarce la domiciliu (țara de stabilire a transportatorului) cel puțin
„Reforma clarifică modul în care conducătorii auto profesioniști vor be- neficia de principiul remunerației iden- tice pentru o muncă identică, efectuată în același loc. Regula generală ar fi aceea că, dacă o operațiune este or- ganizată în așa fel încât să nu fie afec-
În ceea ce privește cabotajul, Consiliul a menținut regula actuală,
Șoferul revine acasă cel puțin o dată pe lună
Detașarea
 10 ............................................................................................................................................ decembrie 2018















































































   8   9   10   11   12