Page 12 - ZIUA Cargo
P. 12

tată legătura dintre activitatea condu- cătorului auto și Statul Membru de stabilire, conducătorul auto ar trebui să fie exclus de la normele privind de- tașarea. Acest lucru înseamnă că ope- rațiunile de transport bilateral sunt excluse în mod explicit. Pe drumul că- tre țara de destinație și pe drumul de întoarcere, sunt permise maximum două activități suplimentare de încăr- care/descărcare în ambele sensuri, fără a intra sub incidența regimului de detașare. Tranzitul este, de aseme- nea, exclus. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, inclusiv cabotajul, regimul de detașare ar urma să se aplice integral, din prima zi de funcțio- nare. Normele speciale privind detașa- rea ar trebui să fie instituite în termen de 18 luni de la intrarea în vigoare a actului juridic în cauză”, precizează consiliul UE.
Transportul pe căile navigabile interioare
cabotaj: se introduc constrângeri supli- mentare, care nu vor conduce, în fapt, la rezolvarea problemei celei mai sen- sibile, aceea a salarizării corespunză- toare a șoferilor. Pe de altă parte, odihna în cabina vehiculului, din per- spectiva perioadei de tranziție prea scurte până la construirea unui număr suficient de zone dedicate, rămâne încă o problemă pe care noi credem că nu trebuie să o abordăm în maniera propusă; iar întoarcerea acasă a ve- hiculului și a conducătorului auto reprezintă, de asemenea, constrângeri suplimentare, care afectează în mod special statele periferice din punct de vedere geografic. Propunerile de com- promis ale președinției austriece a Consiliului nu sunt acceptabile, din perspectiva obiectivelor și intereselor României. Este nevoie să prezinte soluții reale și echilibrate de compro- mis, care să ne ofere tuturor suficiente garanții că modificarea legislației nu vizează introducerea unor bariere su- plimentare de acces la ocupație și la piață, a unor prevederi de natură să discrimineze operatorii de transport rutier în funcție de Statul Membru de
   Cele mai sensibile aspecte pentru România
„- Aplicarea regulilor detașării la transporturile rutiere internaționale, cu exceptarea tranzitului și a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre țara de destinație și în cel de întoarcere, se permite o activi- tate suplimentară de încărcare/des- cărcare în ambele direcții, fără a se încadra în regimul de detașare, sau zero la plecare și până la două (ope- rațiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operațiuni, in- clusiv pentru cabotaj, regimul de deta- șare integrală se aplică începând cu prima zi a operațiunii.
În cadrul dejunului de lucru pe tema Pachetului Mobilitate I, ministrul român al Transporturilor, Lucian Șova, a declarat: „Pentru România, cele mai sensibile aspecte din pachet rămân flexibilitatea privind transportul inter- național și bilateral – iar noi apreciem că toate operațiunile internaționale trebuie excluse de la regulile de deta- șare, pentru că aceasta este esența pieței unice. Chestiunile legate de
- Restricționarea cabotajului prin introducerea unei perioade de «răcire» (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operațiuni de cabotaj să poată fi efec- tuate în aceeași țară, cu același auto- vehicul. Această restricționare a cabo- tajului este o abatere a UE de la drumul spre piața liberă.
Consiliul UE a adoptat și concluziile privind transportul pe căile navigabile interioare. „Concluziile recunosc contribuția semnificativă pe care acest mod de transport eficient, sigur și durabil o poate avea pentru reducerea efectelor negative ale sectorului transporturilor în ansamblul său”, iar Consiliul „solicită Comisiei să dezvolte un program de acțiuni ulterioare programului de acțiune NAIADES II”, ce ar trebui lansat până cel târziu la sfârșitul lui 2020.
stabilire și/sau a unor prevederi care vor contribui la creșterea nejustificată a sarcinilor administrative și financiare pentru întreprinderi”, a explicat minis- trul Lucian Șova.
UNTRR: Transporturile rutiere în UE au fost îngrădite
UNTRR acuză îngrădirea trans- porturilor rutiere în UE, prin:
ACTUALITATE
 Ministrul Transporturilor, Lucian Șova: „Am obținut trei aspecte sensibile din pachet: eliminarea obligației privind întoarcerea acasă a vehiculului, perioada de prohibiție la cabotaj a fost redusă de la 14 zile (varianta inițială de compromis) la 5 zile și se vor excepta de la regulile de detașare tranzitul și operațiunile de transport internațional bilateral”.
UNTRR solicită tuturor eurodepu- taților români să respingă ferm actuala poziție a Consiliului de Transport UE privind Pachetul Mobilitate și orice compromis bazat de aceasta”.
12 ............................................................................................................................................ decembrie 2018
- Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, deși în docu- mentele Președinției Austriece este recunoscută lipsa acută de spații de parcare sigure și securizate în UE.
- Întoarcerea acasă a șoferilor cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.
- Obligația dotării tuturor autove- hiculelor care efectuează operațiuni de transport internațional cu tahograf inteligent, până la sfârșitul anului 2024.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro Sursa foto: Consiliul UE















































































   10   11   12   13   14