Page 16 - ZIUA Cargo
P. 16

2019. Un
horoscop fără
 „Să fii fricos, când alții sunt lacomi și fii lacom, când altora le este frică!”
(Warren Buffet)
  să privim la stele
AP
firmă de transport și ar fi trăit și muncit în România lui 2018.
ș fi vrut să știu cum și-ar fi analizat șansele de a face bani
celebrul Warren Buffet, unul dintre cei mai bogați oameni din lume,
care și-a dobândit averea la bursă în primul rând datorită viziunii
sale imbatabile referitoare la evoluția conjuncturii, dacă ar fi avut o
e lângă câteva realități eviden- te și pentru muritorul de rând, nu ar fi putut trece nici miliar-
 darul Buffet, cu simțul lui deosebit pentru afaceri rentabile: dictonul lui Donald Trump, „America First”, și-l apropie tot mai multe guverne națio- nale din Europa, aplicându-l pentru propria țară. Egoismul și protecția propriilor interese încep să sape la fa- milia europeana promisă alegătorilor, iar continentul, țările sunt împărțite aleatoriu între bogate și sărace, unde ultimele sunt privite ca o remorcă in- comodă în a prinde viteză. Și, dacă la această situație generală, se adau- gă și povara unei țări precum România, care este condusă de un guvern absolut incompetent și nepre- gătit pentru provocările de mâine, atunci probabil că până și inspirația domnului Buffet își găsește limita.
PĂREREA MEA
Și totuși...
Branșa transporturilor rutiere din România și-a văzut de treabă, până acum, și fără ajutorul palatelor de la București, conform zicalei că „pentru fiecare boală, se găsește și un medi- cament”. Dacă treaba de acasă nu mai merge cum trebuie, ne trimitem camioanele prin Europa, la muncă. Da, este o soluție pentru azi, dar ne salvează și mâine?
Conjunctura se arată, pe hârtie, favorabilă: țara noastră evidențiază cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană, dar cine nu știe să citească printre rânduri rămâne prada aburelii politice. În mare parte, această conjunctură se bazează pe consum, care, la rândul lui, este oglin- da unei relații mai puțin sănătoase în- tre calitatea, cantitatea și, mai ales, utilitatea muncii prestate și contrava- loarea acesteia. Să fiu bine înțeles: nu vreau nicidecum să susțin că sala- riile în România sunt prea mari, din contră. Dar aparatul administrativ, cel
care ne costă banii noștri, este nu nu- mai extrem de birocratic, dar și umflat artificial și scumpit de clientela politică a vremii. În fine, dar ce ne pasă? Con- sumul este generatorul principal de transport și să ni-l țină Dumnezeu măcar la valoarea lui de azi.
Dan Schnick
la care, fără o schimbare spectaculoa- să a spectrului politic de la noi, nici nu mă aștept la binefaceri conjuncturale proprii. Despre lipsa autostrăzilor se vorbește cu orice ocazie și, oricum, maimultde50–60kmnuvorfigata nici la anul, așa că nu ai nevoie de calități vizionare pentru a prezice vreo schimbare.
Anul 2019 este, însă, un mâine despre care nu știm încă nimic și de
16 ............................................................................................................................................ decembrie 2018













































































   14   15   16   17   18