Page 17 - ZIUA Cargo
P. 17

Ce ați zice să...
Sau...
că simpla acționare ca subcontractor care efectuează doar transporturi în nu- mele unui terț poate duce la complicații fiscale și juridice, în ceea ce privește plata impozitelor locale și a salariului minim cerut de legile țării respective.
În țara de la Sud de Dunăre, des- pre care avem gânduri compătimitoa- re că e și mai săracă decât a noas- tră, acest sistem funcționează cu succes: 4 terminale la Sofia, Plovdiv, Stara Zagora și Ruse, precum și 2 garnituri de tren, închiriate pe termen lung, asigură, de 2 ori pe săptămână, legături Huckepack pentru transportul de semiremorci neînsoțite. Și interesul crește pe zi ce trece.
Și ce facem cu horoscopul pentru la anul?
Cum spunea, odată, un cunos- cător:
... căutăm, întâi, rezolvarea pro- blemei lipsei șoferilor? Se vorbește mult despre „aducerea” șoferilor extra- comunitari. Desigur, o soluție de mo- ment, dar:
... ne orientăm și după alte tehno- logii de transport, cum ar fi sistemul Huckepack sau transportul intermo- dal? Pentru distanțe mai lungi și, mai ales, pentru contracte de transport pe termen lung, desigur, o soluție intere- santă, care rezolvă, în parte, și pro- blema lipsei de șoferi și, în baza unei calculații judicioase, poate fi și mai avantajoasă. Dar:
- Cât de bine sunt sau vor fi fami- liarizați nu numai cu legile de circulație, ci și cu disciplina și rigurozitatea cu care se desfășoară transportul în Europa?
- În ce limbă ne vom înțelege noi, poliția și vameșii de pe drum cu ei, cum vor ști să citească și să interpre- teze actele însoțitoare?
- Lipsesc cu desăvârșire termina- lele operabile în România.
- Cum vor reacționa societățile de asigurare?
- Există o dependență mare de orarele trenurilor, nepredictibile mai ales pe la noi.
-Cevomfacecuei,dacăse schimbă conjunctura, îi trimitem de- grabă acasă?
- Există necesitatea unei logistici perfecte și, desigur, costisitoare, atât la plecare, cât și la sosire, referitoare la disponibilitatea vehiculelor tractante sau portante, în terminale.
Poate putem găsi, însă, metode pe termen lung să sporim atractivitatea meseriei, atât prin modernizarea șco- lilor profesionale și a metodelor de predare, cât și prin acordarea de burse sau alte subvenții care să stimuleze începerea cursurilor, care, știm bine, durează 6 luni, sau chiar mai mult.
Sau...
„Cel mai mare risc al timpului nostru este să-ți fie frică de risc!”
... procedăm așa cum ne așteptăm de la alții sa facă în România: investim noi la ei și înființăm societăți de trans- port în țările de destinație sau participăm și cu capital la unele existente, pentru
La mulți ani!
Dan SCHNICK
dan.schnick@ziuacargo.ro PUBLICITATE
   PĂREREA MEA












































































   15   16   17   18   19