Page 48 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 48

OA g l i n d a I T
H.ESSERS
  Soluțiile IT ajută, dar pe cine? Compania, angajații, clienții... A atins H.Essers, una dintre cele mai tehnologizate companii de transport din România, echilibrul?
mintim faptul că H.Essers În cazul unui incident, decizia de este câștigătoarea ediției a trimite un atelier mobil pentru depa- 2018 a concursului Romanian nare la fața locului sau găsirea unei
IT&C
 Transport Company of the Year, ad- soluții pentru a permite camionului să
judecându-și, totodată, Premiul special pentru IT.
ajungă la un atelier se ia în urma dialo- gului dintre turnul de control și șofer, scopul fiind o cât mai rapidă și eficien- tă rezolvare a problemei și menținerea costurilor la un nivel cât mai scăzut. Totodată, departamentele interesate sunt informate în timp real. Astfel, dis- pecerii pot comunica eventualele întârzieri sau daune clienților.
Iar conceptul companiei este acela de a avea pentru fiecare activitate (ori- cât de mică) o soluție IT, care să o oglindească.
Turnul de control tehnic
Accidentele sunt gestionate după un tipar similar, cu diferența că primul pas al turnului de control este să se asigure că șoferul este bine.
„Sistemul nervos central” al H.Essers este reprezentat de „Turnul de control”. Mai precis, este vorba des- pre două turnuri, unul tehnic, dedicat service-ului și incidentelor, iar celălalt specializat pe securitate, transport mărfuri cu valoare ridicată și pharma.
Alexandru Borza
Turnul de control din Oradea mo- nitorizează flota întregului grup H.Essers.
Turnul de control tehnic asigură, pe de o parte, interfața între flotă și propriul service și, totodată, se ocupă cu toate incidentele tehnice care apar pe traseu.
„Fiecare zi este diferită. Provocările sunt permanente și, de aceea, la fie- care trei luni, angajații din acest turn de control lucrează, efectiv, în service, o săptămână, pentru a păstra un nivel ri- dicat de cunoștințe și a putea să ia de- cizii împreună cu șoferii, în cazul unor defecțiuni apărute pe traseu”, a arătat Alexandru Borza, Fleet Operations Manager H.Essers.
Am vizitat și turnul de control pen- tru securitate – mai mare, cu mai mulți angajați însă... fără a avea acces la prea multe informații.
Angajații de aici urmăresc defec- țiunile tehnice, realizează programările în service, inclusiv ITP-urile și men- tenanța pentru semiremorci și capete tractor. Accidentele și intervențiile pe
Strategia este firească – cu cât sunt mai puține informații legate de procedurile turnului, cu atât riscurile
șosea sunt, de asemenea, monitori- zate, inclusiv pentru transportatorii parteneri.
Turnul de control pentru securitate
 46 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019













































































   46   47   48   49   50