Page 54 - Revista ZiuaCargo ianuarie 2019
P. 54

  Începând cu primăvara acestui an, toate semiremorcile frigorifice comercializate de Schmitz Cargobull Romania vor fi echipate, standard, cu soluția telematică.
 TPrailerConnect 2.0
SCHMITZ CARGOBULL
Schmitz Cargobull țintește creșterea gradului de digitalizare a parcului de semiremorci, cu o soluție telematică îmbunătățită: TrailerConnect 2.0 cu CTU 3 – a doua variantă de interfață și a treia variantă de hardware.
entru 2019, Schmitz Cargobull Romania și-a propus să pună și mai mult accent pe zona
 serviciilor adăugate – telematică, con- tracte de service și breakdown, pre- cum și service pentru agregatele fri- gorifice Schmitz Cargobull. Iar soluția telematică joacă un rol esențial.
CTU 3, a treia generație de hard- ware, are bateria încorporată și încăl- zită, senzor de contact pentru ușă, senzor cuplare la capul tractor, senzor identificare cap tractor, senzor uzură plăcuțe frână, senzor nivel carburant în rezervorul agregatului frigorific, sen- zor monitorizare a presiunii și tempe- raturii în anvelope.
direct către service. Astfel, un update de software poate fi realizat direct prin sistemul telematic, fără a fi necesară deplasarea semiremorcii la service.
Trei tipuri de abonament
Informații precise, utilitate crescută:
Poziționare exactă. Se poate preseta o anumită poziție, iar dispece- rul este notificat când semiremorca a ajuns în respectivul loc de parcare. Astfel, dispecerul poate comanda, de exemplu, deschiderea ușilor – soluție potrivită pentru transporturi de mărfuri cu valoare ridicată.
Abonamentele lunare includ trans- mitere datelor la 15 minute și, opțional, la 5 minute.
 Presiune și temperatură roți. Temperatura în roți poate crește, din cauza presiunii necorespunzătoare în anvelope, însă principalele cauze sunt legate de sistemul de frânare și punte. O temperatură mai mare pe una dintre roți poate semnala probleme, ce pot fi, astfel, remediate înainte să producă pa- gube semnificative și, chiar, imobilizări ale vehiculului. Gresarea unui butuc sau un etrier blocat pot fi remediate cu costuri mici în service, însă nereme- diate, pot produce pagube însemnate.
Stocarea datelor se realizează pentru 12 luni și, opțional, perioada poate fi mărită fără limită.
 Există trei tipuri de abonamente: Info, Alert și Control.
 Identificare cap tractor – se montează un emițător în capul tractor, căruia i se atribuie numărul de înma- triculare al autovehiculului și, la mo- mentul cuplării, soluția telematică înre- gistrează ce semiremorcă a fost cuplată la respectivul cap tractor. Astfel, în special flotele mari pot evita cazurile în care șoferii cuplează o semiremorcă greșită.
Info oferă informații privind po- ziționarea vehiculului.
Alert acoperă, în plus, toate in- formațiile legate de transportul frigo-
   Monitorizare temperatură pen- tru semiremorcile frigorifice.
rific. Control include primele două pachete și oferă și posibilitatea de control (de exemplu: blocare/deblo- care uși și setare agregat frigorific din dispecerat).
 Monitorizare funcționare a a- gregatului frigorific.
Senzor nivel de carburant în rezervorul agregatului frigorific. Poate fi urmărit atât de către șofer (în oglinda laterală, pe display-ul agregatului), cât și de dispecerat, în portalul Schmitz Cargobull. Soluția telematică poate fi setată, astfel încât dispeceratul să primească alerte, în cazul unor scăderi rapide ale volumului de carburant din rezervor.
Operatorii pot urmări informațiile pe interfața online pusă la dispoziție de Schmitz Cargobull, sau datele pot fi importate în soluția IT utilizată de trans- portator. De asemenea, datele pot fi integrate în FleetBoard, soluția tele- matică dezvoltată de Mercedes-Benz.
  Modificare temperatură și se- tări de la sediul firmei, pentru agregatele Schmitz Cargobull și Carrier. Degre- varea șoferului de această responsa- bilitate ajută la confortul acestuia și are impact pozitiv asupra siguranței mărfu- rilor și transportului, în general.
În plus, prin aplicația gratuită beSmart, pentru telefoane mobile, șo- ferul poate vizualiza toate datele importante legate de semiremorcă direct din cabină, pe display-ul telefo- nului. Transferul de date se realizează prin Wi-Fi – unitatea sistemului trans- mite datele direct pe telefon. Apar, ast- fel, numeroase facilități – de exemplu, diagramele pentru transportul frigorific pot fi descărcate în telefon și trans- mise pe e-mail.
 Monitorizare grad de umidi- tate, aspect foarte important în special în transportul pharma.
Pachetele de datele sunt transmi- se o dată la 15 minute, însă înregistrările sunt realizate cu o frecvență mai ridicată (și în funcție de modificarea parametrilor înregistrați de senzori).
 Codurile de eroare înregistrate de agregatul frigorific sunt transmise
Totodată, în situația în care vehi- culul traversează o zonă în care transmiterea datelor nu este posibilă, datele sunt stocate, urmând a fi trans- mise integral, imediat ce este posibil. Astfel, nicio informație nu se pierde.
  52 ................................................................................................................................................ ianuarie 2019
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
IT&C


































































   52   53   54   55   56