Page 32 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 32

INTERNAȚIONAL
SI urprinzătoarea Indie!
  În domeniul creșterii economice, toți ochii sunt ațintiți asupra Indiei și asupra continuei sale ascensiuni către elita celor mai mari economii ale lumii, survenită de la începutul mandatului primului ministru Narenda Modi, în 2014.
ndia nu a avut niciun an de scă- dere economică în acest secol și, având în vedere performanțele
 anului 2018, este de așteptat să depă- șească Marea Britanie și să devină a cincea mare economie a lumii. Iar acest lucru, așa cum a subliniat presa eco- nomică internațională, nu este vorba de o reflectare a Brexit-ului, ci un atri- but al accelerării economiei indiene.
Din 2014, primul ministru Modi a prevăzut o creștere la o rată de 7% per an, propulsată de o populație de 1,3 miliarde de locuitori, de trei ori mai mare decât cea a Franței, Marii Britanii, Italiei și Braziliei la un loc. Deloc surprinzător, este o țară unde TAPA cunoaște o creștere importantă, având în vedere necesitatea de a proteja lanțurile logistice în dezvoltare ale acestei țări.
Datorită unor tehnici de marketing de succes pentru promovarea acestor training-uri, companiile indiene recu- nosc din ce în ce mai rapid certificarea TAPA ca fiind un element de valoare adăugată și faptul că aceasta îi învață lucruri utile pe angajații cheie din ca- drul acestora. Datorită experienței, du- blată de certificările menționate, acești specialiști au deschis calea pentru a deveni auditori pentru industria logis- tică, prin finalizarea celor trei niveluri de certificare TAPA.
membre ale acestei organizații. Printre acestea se numără:
ACTUALITATE
Pași pe drumul securității
- Reliance Industries, unul dintre cei mai mari operatori de rafinării din lume; - Flipkart, companie comercială
2018 a fost un an memorabil, din acest punct de vedere, pentru TAPA. Programele de training pentru Cerințe de Securitate pentru Facilități (FSR) și pentru Transport (TRS) au înregistrat un număr copleșitor de noi participanți.
mare;
- Kotak Mahindra Bank;
- Aeroportul Internațional Mumbai
Mai multe companii indiene cu pre- zență globală și unele care se dezvoltă rapid peste granițe au participat la training-urile TAPA. Combinația de companii mici și mari devine din ce în ce mai evidentă cu fiecare sesiune de training. Și, de asemenea, nu este surprinzător faptul că ramurile indiene ale unor companii globale care sunt membre TAPA în alte regiuni devin membre și în India.
comerciale;
- Grupul Adani – companie de in-
Camioane blindate, în Mexic
Astfel, nu ne rămâne decât să remar- căm evoluția pozitivă a Indiei ca jucător global și să salutăm certificarea tot mai multor companii importante din producție, transport și logistică, din punctul de vedere al securității. Și să căpătăm din ce în ce mai multă încredere în even- tualele potențiale parteneriate cu com- paniile certificate din această țară.
Exemple concrete
frastructură;
- Bajaj Electricals – producător de
În 2018, aproape 200 de persoane au finalizat sesiunile de training TSR și FSR în India, iar mai multe nume importante din industrie au devenit
De asemenea, demne de mențio- nat sunt și reprezentanțele indiene ale unor jucători importanți pe piața globa- lă, cum ar fi Gulf Air, Ingram Micro, Amazon, PricewaterhouseCoopers, Dell, Diageo, Roche, Uber etc.
– operator privat;
- Escorts – producător de vehicule
bunuri de larg consum.
 Presa internațională informează că șoferii de camion și operatorii de transport din Mexic investesc aproximativ 27.000 de dolari americani pentru a se proteja împotriva deturnărilor de vehicule.
Infracțiunile violente costă industria transporturilor din această țară aproximativ 4,6 miliarde de dolari americani anual, cu rata incidentelor dublându-se, în ultimii câțiva ani, pentru a ajunge la aproximativ 30 pe zi, implicând, adesea, blocări de drumuri, pentru a opri camioanele.
Unele rapoarte pretind că, mai degrabă decât să avarieze camioanele, hoții targetează șoferii, punându-le viața în pericol. De asemenea, subliniază că unii asigurători refuză să acopere cele mai vizate tipuri de mărfuri, dacă nu există dovezi cum că vehiculele sunt echipate corespunzător pentru a face față unor atacuri înarmate. Astfel, măsurile adoptate de către companiile de transport mexicane includ acoperirea camioanelor cu oțel, echiparea lor cu geamuri anti-glonț și folosirea unor trepte retractabile, pentru a împiedica hoții să pătrundă în cabină.
Sursa: Vigilant, buletinul informativ al TAPA EMEA, ediția din luna ianuarie Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
32 .............................................................................................................................................. februarie 2019


































































   30   31   32   33   34