Page 30 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 30

Ce înțeleg șoferii
prin respect?
  Cu toții am auzit această idee, „șoferii vor mai mult respect”, în diferite reviste, site-uri, pe grupuri de Facebook, în parcare și în firmă. Așa că, am pornit un sondaj pentru a afla care sunt așteptările șoferilor cu privire la respectul pe care îl așteaptă din partea firmei.
Răspunsurile șoferilor le-am împărțit în trei categorii:
2. Șoferi care au așteptări nerealiste
1. Șoferi care au așteptări în limite posibile, între o firmă și un angajat
„Într-o firmă de transport, nu trebuie să existe noțiunea de șef – dispecer – șofer, ci trebuie să fie o echipă”, este cea mai comună afirmație.
- Mesajul/e-mail-ul care conține adresa de încărca- re/descărcare să fie urmat de „drum bun”, „baftă”. Șoferul înțelege empatia dispecerului că drumul nu e întotdeauna ușor și gândurile pozitive de a fi totul bine.
Echipa – conform definiției din DEX – reprezintă un grup de oameni care, sub îndrumarea unui șef, îndeplinesc o muncă sau o acțiune comună. O echipă funcționează în mod corespunzător atunci când este coordonată de către un lider, care are rolul de a delega responsabilități și sarcini fiecărui membru al echipei și de a se asigura că fiecare membru conștientizează importanța apartenenței la grup. Cu alte cuvinte, rolurile sunt bine stabilite într-o firmă de transport, în ordine ierarhică, iar șoferul, conform fișei pos- tului, este subordonat dispecerului. De aceea, pregătirea unui dispecer este foarte importantă, dar asta este o altă discuție.
- Bună dimineața/O seara bună/Weekend plăcut. Sin- tagmele folosite într-un mail, cu colegii, colaboratorii, de ce nu le-am folosi și în comunicarea cu șoferii?
CONSULTANȚĂ
- Să primească diplome, să fie recunoscuți pentru ex- periența și vechimea în firmă.
- Când vin din cursă, își doresc să vorbească cu mana- gerul, deoarece ei știu că aspectele pozitive nu prea le află și atunci vor să aibă ocazia să le comunice.
- Își doresc ca șeful să îi salute, să îi întrebe dacă totul este bine sau dacă au nevoie de ceva.
Dispecerul monitorizează transportul, nu șoferul.
- Când este o cursă – limită, să le fie explicată situația, pentru a nu staționa mai mult timp într-o benzinărie, de exemplu, și apoi să existe un conflict pentru timpul oprit.
Tot dispecerul răspunde de transport sau de activitatea șoferului atât în fața managerului, cât și a clientului. Fiecare trebuie să își facă partea de responsabilitate cât mai bine, pentru ca totul să funcționeze fără prea mult stres și într-o atitudine pozitivă, motivantă.
- Respectarea timpilor de mers de către firmă.
- Dispeceri bine pregătiți.
- Șoferiță: „Personal, am renunțat la două firme din
cauza dispecerilor aroganți. La firma la care lucrez, ni se adresează cu «domnul, doamna; vă rog frumos; doar dacă se poate; vă faceți programul cum știți pentru a fi la ora stabilită; vă mulțumesc». Pot lucra lejer și lucidă la minte, astfel încât să mă pot concentra la trafic. Psihicul șoferului contează foarte mult, când pornește în cursă”.
Scopul firmei este să se dezvolte, să facă profit și prin asta înțelegem salarii la timp personalului. Șoferul, prin activitate negativă, poate contribui foarte mult la blocarea rulajului firmei. Dacă o firmă cu 150 de camioane are 50 de șoferi într-o lună cu diferite daune, amenzi etc., toți cei-
 30 .............................................................................................................................................. februarie 2019












































































   28   29   30   31   32