Page 31 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 31

Ungaria:
modificări în
  taxarea rutieră
Luna februarie a debutat cu introducerea unor modificări în sistemul de colectare a taxelor de Cdrum HU-GO. Iar orice astfel de schimbare generează semne de întrebare privind efortul suplimentar pe care îl presupune. Lucrurile pot fi, însă, mult mai simple...
oncret, din 3 februa- rie s-a instituit o obligație nouă de
 lalți au de suferit, pentru că o mare parte din încasări merge în alte părți decât cele stabilite de obiectivul comun. La o firmă cu 10 camioane, blocajul poate fi simțit și mai puternic, într-o astfel de situație.
încărcare a datelor în siste-
mul de colectare a taxelor
de drum HU-GO, pentru o
încadrare corectă în catego-
ria de poluare, însoțită de o
modernizare a verificării. So-
cietatea națională care ges-
tionează sistemul, NTPS, a
inițiat un program de dez-
voltare pentru depistarea în-
cadrărilor necorespunzătoa-
re în categoriile de poluare,
fiind avută în vedere dezvoltarea verificării și modernizarea încasării taxei rutiere.
Tot în sondaj apare ideea că „șoferul trebuie să fie rugat să se deplaseze”. Aici, este necesar ca șoferul să își cunoască rolul din fișa postului. În mesaj, se comunică șoferului încărcarea/descărcarea. El asta trebuie să facă, să livreze marfa în diverse locuri, cu tot ce presupune acest lucru. Dacă dispecerul nu are o atitudine colaborativă, șoferul nu e necesar să plece din firmă sau să intre în con- flict. Poate să se exprime managerului pentru situația de comunicare defectuoasă și astfel, să se găsească o soluție.
Corect, rapid...
3. Șoferi începători care nu sunt informați...
WebEye România oferă, încă din 2012, companiilor de transport posibilitatea să efectueze corect și rapid toate formalitățile și să evite, astfel, amenzile, printr-o soluție care permite raportarea taxei de drum pentru vehiculele cu MMTA egală sau mai mare de 3,5 tone. De altfel, fur- nizorul de servicii telematice este cel mai mare operator, pe acest segment.
... și astfel, sunt influențați de colegul din parcare.
Cele mai multe aspecte legate de percepția șoferilor despre respect țin de atitudinea și comunicarea dispecer – șofer, de formulele de adresare. Iar, în acest context, trebuie să luăm în calcul modalitățile de comunicare inițiate de dispeceri.
Serviciul este disponibil prin unitățile de bord OBU co- nectate la bricheta de bord sau prin unitățile de bord cu instalare fixă (unitățile WebEye), iar dispozitivele pot fi sim- plu instalate, cu ajutorul specialiștilor WebEye.
Niciun șofer nu a răspuns că respectul din partea firmei are legătură cu plata la timp, într-o dată fixă, sau cu corectitudinea.
Așadar, avem o categorie de șoferi căruia îi putem arăta respectul nostru, prin comunicare, prin atitudine.
... asistență în limba română, optimizarea plăților...
Să fi în trafic atât de mult timp generează iritabilitate. Astfel că șoferii pot percepe exagerat comunicarea obiec- tivă cu ușurință și implicit, pot apărea conflictele și stresul. Puteți să produceți schimbarea atitudinii șoferului cu minim de resurse, care nu costă, teoretic, nimic, doar implicare.
Furnizorul de servicii telematice oferă asistență în limba română pentru înregistrarea pe platforma HU-GO și pentru completarea formularului online pentru plata vinietei, per- soane dedicate aflându-se la dispoziția celor care au nelă- muriri.
Bineînțeles, după toate acestea, ne punem, retoric, întrebarea și cât la sută dintre șoferi sunt deschiși către
Andreea GHEORGHE
De menționat că taxa este variabilă, depinzând de numă- rul axelor și al kilometrilor parcurși de vehicul în Ungaria, pe anumite sectoare de drum. Per total, este vorba despre peste 6.500 de kilometri de autostrăzi și drumuri naționale, iar, fără soluția WebEye dedicată acestui segment, nu dispui de libertatea de a alege traseul optim, pentru că ești legat de traseul ales la intrarea în țară. WebEye alege rutele în funcție de traficul de la frontieră, pentru a evita ambuteiajele.
comunicare și oferă respect.
Pachetul de servicii este destinat atât clienților WebEye, cât și transportatorilor care utilizează unități OBU. (Meda IORDAN)
Psiholog specializat în psihologia transporturilor gheorghe.andreeaioana@yahoo.com
februarie 2019 .............................................................................................................................................. 31
  CAMIOANE ȘI SERVICII




























































   29   30   31   32   33