Page 35 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 35

produse fizice pe marketplace- urile Amazon sau eMAG, se îndreaptă către automatizarea companiilor de e-commerce, prin „lucrători digitali”. Astfel, vânzătorii pot să-și urmărească poziția produselor pentru cuvintele pe care le caută clienții, atunci când doresc să cumpere un produs. O echipă de IT-iști români, formată din Dragoș Ekart și Mihaela Didu, a dezvoltat o aplicație dedicată companiilor românești sau străine care vând produse pe marketplace-uri, precum Amazon și eMAG. Datorită acestei inovații IT, vânzătorii pot să-și urmărească poziția produselor după cuvintele- cheie pe care le caută clienții lor, astfel încât să-și poată optimiza mai bine relațiile cu aceștia și să fie la curent cu tendințele de consum. „Concret, aplicația noastră va comanda singură un nou stoc. Astfel, acțiunile mâncătoare de timp, cum ar fi schimbarea prețului, comunicarea între client și vânzător și analiza produselor, vor fi preluate în întregime de platformă. La un an de la lansarea aplicației, avem, până în prezent, peste 400 de clienți care folosesc aplicația, iar,
de curând, putem considera că am ieșit din stadiul de MVP și este disponibilă la nivel internațional, nu doar la nivel național”, declară Ekart Dragoș, co-fondator CyberAmz.
ACORD PROVIZORIU PENTRU FORMAREA PROFESIONALĂ A NAVIGATORILOR
Președinția României a Consiliului Uniunii Europene a ajuns la un acord provizoriu cu Parlamentul European, privind reforma menită să mențină normele UE aliniate la cele internaționale și să eficientizeze mecanismul centralizat de recunoaștere a navigatorilor din țările terțe. Revizuirea documentului legislativ va spori claritatea juridică referitor
la recunoașterea reciprocă a certificatelor de navigatori emise de statele UE. Acordul va fi prezentat spre aprobare de către statele membre în cadrul Comitetului Reprezentanților Permanenți al Consiliului. Cadrul internațional în acest domeniu este Convenția internațională a Organizației Maritime Internaționale (OMI) privind standardele de pregătire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori, mai exact, este vorba de efectuarea unui serviciu de patru ore, executat permanent de membrii echipajului, pe schimburi, la bordul unei nave („Convenția STCW”). Directiva modificată va simplifica procedura de recunoaștere a documentelor emise de către statele membre și terțe. În ceea ce privește recunoașterea navigatorilor din alte state membre, noile norme vor clarifica recunoașterea reciprocă a documentelor, astfel încât să permită navigatorilor certificați de o țară UE să
lucreze la bordul navelor care arborează steagul unui alt stat membru al UE.
PUBLICITATE
  



























































































   33   34   35   36   37