Page 8 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 8

DAIMLER TRUCKS, REZULTATE REMARCABILE
- Dacia Duster = 25.442 unități;
- Dacia Logan = 3.159 unități;
- Dacia Sandero = 2.648 unități;
- Dacia Logan MCV = 1.558 unități. La cele de mai sus, se adaugă caroserii vopsite cu destinația Algeria, în volum de 2.688 unități.
MANNHEIM ȘI HEIDELBERG ALEG ECITARO
   Daimler Trucks, liderul mondial pe segmentul camioanelor, a înregistrat, în 2018, unul dintre cei mai buni ani în materie de vânzări din istorie. Conform rezultatelor inițiale, volumul total de vânzări realizat la nivelul diviziei a crescut, atingând peste 500.000 de unități comercializate în 2018, mai mare decât în 2017, când cifra a fost de 470.000. Având în vedere condițiile pozitive de piață, divizia Trucks a Daimler și-a majorat numărul de livrări cu 11%, atingând aproximativ 466.900 unități la sfârșitul lunii noiembrie 2018, față de rezultatele înregistrate în aceeași perioadă a anului precedent (ianuarie – noiembrie 2017: 422.500). În regiunea UE30 (Uniunea Europeană, Elveția și Norvegia), vânzările Daimler Trucks au crescut cu 4% în 2018, în intervalul ianuarie – noiembrie fiind vândute aproximativ 76.200 de unități, față de aceeași perioadă a anului precedent (73.600 de
ÎNMATRICULĂRILE DE VEHICULE COMERCIALE ÎN UE AU CRESCUT
Înmatriculările de vehicule comerciale noi au crescut cu 3,2% în anul 2018 față de 2017, în Uniunea Europeană, la un volum de 2,48 milioane de unități, informează ACAROM. În luna decembrie, înmatriculările au scăzut cu 4% față de decembrie 2017, ajungând la un volum total de 198.537 unități.
În 2018:
- topul țărilor europene este condus de Franța, cu 519.266 unități (+4,9%), Marea Britanie, cu un volum de 417.196 unități (-1,9%) și Germania, cu un volum de 386.282 unități (+4,6%) vehicule comerciale noi înmatriculate;
- pe segmente: LCV-urile (vehiculele comerciale ușoare <3,5 t) reprezintă un volum de 2 milioane de unități, o
unități). Mercedes-Benz Trucks și-a menținut poziția de lider în segmentul autovehiculelor comerciale medii și grele, cu o cotă de piață de 20,4%.
La nivelul pieței locale, divizia Trucks & Buses a Mercedes- Benz România își menține poziția de lider pe piața de camioane din România pentru al cincilea an consecutiv, cu 1.718 de unități înmatriculate și o cotă totală de piață de 21,65%. Mercedes-Benz România este lider în segmentul de autocare cu lungime mai mare de 12 m, în segmentul de autobuze interurbane cu lungime mai mare de 12 m, precum și în întregul segment al vehiculelor de transport persoane mai lungi de 12 m, rezultând o cotă de piață de 36%.
creștere de +3,1%; MHCV (vehiculele comerciale medii, între 3,5 și 16 t) reprezintă un volum de 383.968 de unități, o creștere de +3,5%; HCV (vehicule comerciale grele >16 t) reprezintă un volum de 311.959 de unități, o creștere de +3,4%, iar segmentul microbuzelor și autobuzelor reprezintă un volum de 41.992 de unități, o creștere de +1,3% față de 2017;
- în Romania, au fost înmatriculate 25.812 vehicule comerciale noi, reprezentând o creștere cu +11,5% față de 2017.
DACIA ȘI-A MĂRIT PRODUCȚIA
Dacia a produs, la uzina de la Mioveni, 32.807 vehicule în ianuarie 2019, cu 14,3% mai multe față de aceeași lună din anul precedent, potrivit datelor comunicate de ACAROM.
Pe modele, producția se prezintă astfel:
Trei autobuze Mercedes-Benz eCitaro circulă, din prima săptămână a lui 2019, pe străzile orașelor Mannheim și Heidelberg, sub operarea Rhein – Neckar – Verkehr GmbH.
   ȘTIRI
În Heidelberg, autobuzele vor circula între orele 9:00 și 22:00, iar în Mannheim între 6:00 și miezul nopții. Aceste intervale corespund unei autonomii zilnice de aproximativ 200 km sau mai mult per autobuz. Energia electrică necesară va fi furnizată de 10 baterii litiu-ion, modulare, cu o capacitate totală de 243 kWh. Dintre acestea, șase module sunt poziționate pe acoperișul autobuzului, iar celelalte patru sunt amplasate în locul motorului și al transmisiei clasice. Tehnologia de reîncărcare disponibilă pe eCitaro este adaptată condițiilor din depourile RNV. Autonomia de peste 200 km pentru fiecare autobuz electric poate fi atinsă doar cu o încărcare rapidă în pauzele de funcționare. În timpul acestor pauze, un alt eCitaro va circula în Heidelberg și Mannheim pentru îndeplinirea necesităților transportului public. Încărcarea autobuzelor se realizează utilizând o priză combi-2, situată deasupra roții din dreapta față. Prin noul standard ISO 15118 pe care aceasta îl îndeplinește, sunt oferite funcții extinse care permit autentificarea automată a autovehiculelor fără un card de reîncărcare separat. Cu ajutorul tehnologiei de transmitere a datelor, Mercedes-Benz a dezvoltat o funcție prin care se realizează controlul automat al setărilor prin cablul de încărcare. Încărcătorul recent dezvoltat are o putere de până la 150 kW și va fi livrat o dată cu eCitaro, pentru a garanta cea mai simplă, rapidă și economică variantă de încărcare.
   8 .............................................................................................................................................. februarie 2019












































































   6   7   8   9   10