Page 10 - Revista ZIUA Cargo februarie 2019
P. 10

INCERTITUDINE la nivel european
   ACTUALITATE
Acesta este cuvântul care caracterizează, probabil, cel mai bine cadrul în care se desfășoară, în ultima perioadă, transportul rutier, Ola nivelul Uniunii Europene. Pe lângă măsurile restrictive impuse de statele din Vest, Pachetul Mobilitate 1 ar putea reduce semnificativ șansele de competitivitate ale cărăușilor din Est. În același timp, Brexit-ul va da multe bătăi de cap cărăușilor care operează pe relația Marea Britanie.
rice amânare privind votul în prezența și prin transmiterea de echilibrată și bazată pe dovezi. „Dez- plenul Parlamentului Euro- documente către oficialii europeni. baterile actuale se îndreaptă într-o pean (PE) cu privire la Pa- direcție politizată, populistă și, chiar,
chetul Mobilitate 1 este binevenită, în Scrisoare comună radicală, înaintea alegerilor europene,
acest context.
Românii, alături de ceilalți susțină-
pentru amânarea votului
fără a face o evaluare a impactului măsurilor propuse asupra industriilor, consumatorilor și statelor membre ale UE”, se precizează în documentul citat.
tori ai amânării luării unei decizii pe acest subiect, au obținut, pe 14 fe- bruarie, o mică victorie. Conferința Președinților Parlamentului European a decis AMÂNAREA discuțiilor pe mar- ginea Pachetului Mobilitate 1 pentru 7 martie, și nu trimiterea textului de lege către Plen. Dosarul urmează, în acest context, să se întoarcă în TRAN.
Uniunea Națională a Transporta- torilor Rutieri din România (UNTRR), împreună cu asociațiile transporta- torilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria, au semnat și retransmis o scrisoare comună către Președintele Parlamentului European, Antonio Tajani, și către Președinții celor 8 gru- puri parlamentare din PE, prin care solicită ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană.
Conflicte de interese și abuzuri
Lupta din spatele acestei amânări a fost, însă, foarte aprinsă. Transpor- tatorii români, reprezentați de APTE 2002, FORT și UNTRR, alături de aso- ciații din Bulgaria, Lituania și Polonia, au protestat, pe 10 ianuarie, la Bruxelles, asociațiile autohtone de profil făcându-și, de asemenea, simțită
Cele 8 asociații arată că nu pot accepta propuneri care nu au nicio legătură cu o abordare echitabilă,
De asemenea, Asociația Patronală a Transportatorilor – Europa 2002 (APTE 2002) a transmis președintelui Parlamentului European o solicitare, pentru sesizarea Comitetului Consul- tativ pentru Conduita Deputaților (Advisory Committee on the Conduct of Members), cu privire la un grav conflict de interese existent în cazul eurode- putatului Ismail Ertug, care are calitatea de raportor al Pachetului Rutier 1, pe regulamentele ce privesc exclusiv com- paniile de transport. Eurodeputatul este, în același timp, și membru al Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft (VERDI), cea mai mare uniune sindicală a șofe- rilor de vehicule comerciale din Germania (și din Europa). APTE 2002 acuză, în documentul oficial, atitudinea
Măsurile protecționiste din Pachetul Rutier 1:
 I. Aplicarea detașării la transportul rutier internațional, cu toate cerințele administrative însoțitoare.
II. Interzicerea odihnei săptămânale în vehicule, fără o infrastructură de parcări adecvată.
III. Întoarcerea acasă obligatorie a camioanelor. IV. Piața supra-restricționată la cabotaj.
10 .............................................................................................................................................. februarie 2019















































































   8   9   10   11   12