Page 22 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 22

  MIHAI VAIDA, ADMINISTRATOR NESS PROIECT EUROPE: „Am fost motivați de faptul că s-a dat drumul stațiilor de alimentare de lângă București. A contat, bineînțeles, stabilitatea business-ului pe care îl conduc, dar și faptul că este o soluție „verde”. Așteptăm, însă, ca Guvernul și autoritățile să sprijine mai mult aceste proiecte, astfel încât să existe mai multe stații pe teritoriul țării.”
 EDUARD JIROȘ, NETWORK DEVELOPMENT MANAGER IVECO ROMANIA: „Realizarea acestei livrări reprezintă încheierea unei etape, fiind cunoscute controversele la adresa folosirii, în cadrul transportului internațional/greu, de vehicule ce folosesc tehnologie alternativă. Într-un context al urbanizării accelerate, toată lumea își dorește mobilitate, dar creșterea emisiilor de dioxid de carbon este o problemă în creștere. Este vorba despre a studia și cântări toate soluțiile posibile și, apoi, de a ajunge la ceva ce aduce economie și este sustenabil pe termen lung, reducând amprenta asupra mediului înconjurător. Prin ceea ce oferă, această tehnologie se dorește a fi o soluție pentru transport, nu o problemă.”
 În România, Denisson Energy, firmă membră a grupului Antares, și Asociația Gazului Natural pentru Vehicule, NGVA România, dezvoltă proiectul CNG România, care vizează implementarea a 9 stații de alimentare a vehiculelor cu gaz natural comprimat (CNG) de-a lungul coridoarelor pan-europene.
  Proiectul, în valoare de 5,2 milioane de euro, este derulat în cadrul programului CEF al Agenției pentru Inovație și Rețele (INEA) a Comisiei Europene și
este cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din valoarea acestuia.
Detalii despre proiect și stadiile de implementare puteți găsi accesând www.cngromania.eu.
Notă: Responsabilitatea privind această publicație revine integral autorului. Uniunea Europeană nu este responsabilă pentru modul în care sunt utilizate informațiile publicate.
Iveco a livrat prima
fElotă de camioane CNG
Din luna februarie, în România, circulă prima flotă de camioane Iveco Stralis NP 460, alimentată cu gaz natural comprimat.
ste vorba despre compania Ness Proiect Europe, ce ac- tivează în domeniul construc-
 țiilor și care a luat hotărârea de a nu mai participa, în mod impasibil, la degradarea condițiilor de viață oferite de către natură, reducând amprenta pe care o lasă asupra mediului.
Noua flotă are activitatea concen- trată în jurul Capitalei, astfel, stațiile de alimentare, două în zona Bucureș- tiului, oferă suportul necesar. Se efec- tuează transport de agregate, pe o distanță de 250-300 km zilnic, încăr- cate tur-retur.
Mai mult decât achiziția în sine a flotei de camioane nepoluante, este semnalul pozitiv dat pieței prin această „migrare” către vehicule echipate cu motoare ce sunt prietenoase cu natu- ra. Un exemplu că se poate!
 CNG, pentru mai mult verde
 Începând cu februarie, au ieșit pe șosele cele zece camioane noi, de mare tonaj, ale companiei Ness Proiect Europe. Acestea funcționează cu CNG, beneficiind de ultimele tehnologii în materie de alimentare cu gaz. Propulsoarele, de tip Cursor, produc o putere de 460 CP și un cuplu de 2.000 Nm, caracteristici similare cu cele ale unui propulsor diesel. Dife- rențele „din spatele cortinei”, însă, sunt mari. Există unele vizibile, așa cum este costul mai mic în ceea ce privește carburantul, prețul unui litru de CNG fiind cu circa 30% mai mic în compa-
rație cu cel al motorinei, iar consumul scade, și el, cu 15 procente. În plus, sau, mai bine spus, „în minus”, avem costurile legate de întreținere, pentru că Stralis NP nu mai are nevoie de
AdBlue sau filtru de particule, iar inter- valele de service au ajuns la 90.000 de kilometri, costul total al proprietății (TCO) scăzând cu aproximativ 7%. Făcând comparația cu un motor diesel Euro 6, Iveco Stralis NP produce cu 99% mai puține particule în suspensie (PM), cu 60% mai puțin dioxid de azot și cu 80% mai puțin metan.
  22 .................................................................................................................................................. martie 2019
Impactul pe care operarea unui astfel de camion îl are asupra mediului este redus dramatic. În plus, Iveco Stralis NP este mult mai silențios, în comparație cu un camion diesel, ceea ce îl face ideal pentru transportul pe timp de noapte, în zonele urbane. Față de un motor diesel, nivelul zgomotului atins de propulsorul Iveco alimentat cu CNG este mult mai mic, ajungând până la valori de 71 dB.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
CAMIOANE ȘI SERVICII












































































   20   21   22   23   24