Page 33 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 33

cărica și altele necesare. În pauzele de 45, ne mai relaxăm, mai povestim între colegi, în parcare, despre moti- vele pentru care am luat acest drum al străinătății. Am fost surprinsă să constat că 70% dintre șoferii de TIR au probleme în familie și sunt divorțați.
începând de la cameristă, până la recepționeră etc., iar, de 7 ani de zile, locuiesc în Valencia.
Florica Ancuța Gagea
 Promovare și sprijin
Când ne-am mutat în Valencia, pe 15 decembrie 2011, soțul meu avea firma lui de transport și, la vremea aceea, aveam două camioane ale noastre; pe unul muncea soțul meu și pe celălalt cumnatul meu.
Din acest motiv, am luat decizia, în anul 2015, de a înființa grupul ȘOFERIȚE DE TIR, pe Facebook, cu scopul încurajării doamnelor și dom- nișoarelor de a deveni șoferițe profe- sioniste. Foarte mulți colegi au, acum, soțiile cu ei, lucrează în echipaj, iar lunile pe comunitate trec mult mai ușor în doi, alături de partenerul tău. În pre- zent, sunt colegă, prietenă și admin cu Florica Ancuța Gagea pe acest grup al șoferițelor de TIR, unde ne străduim să căutăm, să afișăm și să promovăm toate șoferițele de camion din România, pentru curaj! Sunt apro- ximativ 700 la număr, conform statis- ticii grupului nostru, și foarte multe au prins curaj, datorită acestui grup pe care l-am înființat.
În șomaj fiind, am început să merg peste tot, să îmi depun CV-ul, pe la hoteluri, pe la supermarket-uri... ș.a.m.d. Într-o zi, am ajuns la un su- permarket foarte renumit aici, în Spania. Merg la fata care era la casa de marcat și îi las CV-ul; când ajung la ușă, îmi întorc capul și o văd pe fată cum îmi mototolește CV-ul și mi-l aruncă la coș!
Ne străduim, în continuare, să aju- tam fetele la început de drum, să le îndrumăm și să le povățuim așa cum știm noi mai bine, prin prisma întâm- plărilor pe care le-am trăit și noi. Sunt foarte multe colege care ne mulțu- mesc, care ne spun că, fără acest grup, ele nu ar fi fost șoferițe de TIR, nu ar fi fost împreună cu partenerul lor, iar căsnicia lor ar fi luat o altă întorsătură. Să fii cu soțul în echipaj este un privilegiu. Majoritatea soțiilor sunt protejate și respectate și ai o bază de susținere în situații dificile, în situații de panică. Ne ajutăm reciproc. Dar recunosc că tot ceea ce este mai greu, el face.
De aici a început totul; am ajuns acasă plângând și i-am spus soțului «gata, fac școala de șoferi profesio- niști». Soțului nu i-a venit să creadă; i-am povestit ce s-a întâmplat și, a doua zi, m-am înscris la școală. Mer- geam zilnic, făceam naveta 8 km într-o localitate vecină, unde făceam teste pe calculator .
în prezent să aibă vreo reținere față de mine, sau oamenii de acolo să fie mai distanți. Fac aceleași rute pe care le face și soțul meu, avem curse fixe, aici, doar în Spania, momentan ne vedem doar în week-end-uri, acasă.
În ceea ce privește șoferițele sin- gure pe camion, din punctul meu de vedere, am o reticență, în special pe comunitate. Să faci comunitate, ca fe- meie, este foarte riscant, din mai multe puncte de vedere. Și cu toții știm, în special șoferii, la ce riscuri suntem expuși. Sunt situații când trebuie să parchezi în zone industriale, parcări oarbe... și în alte zone riscante, din cauza hoților și infractorilor, iar, ca femeie singură, mă întreb dacă, noap- tea, nu îți este frică să mergi la toa- letă.”
Nu a fost deloc ușor la început, dar pot să-i mulțumesc soțului că a fost un mentor foarte bun. Nu a fost deloc ușor pentru mine, deoarece eu niciodată nu visam să ajung șoferiță de TIR!
Acum vreo lună de zile, am văzut un anunț într-un ziar, aici, în Spania, în care spuneau că angajează șoferițe de TIR; tocmai de aceea, până în momentul de față, nu am văzut patroni reticenți. Eu lucrez doar pe frigorifice. Trebuie să cuplez și să decuplez singură. Ce-i drept, mai rar, dar trebuie să o fac. Au fost și sunt zile în care trebuie să descarc eu, cu o transpaletă manuală; ce-i drept, paleții sunt cam grei, uneori, dar mă descurc. Am avut zile în care am avut pană la remorcă, au fost zile în care mi s-a rupt cablul de aer de la capul tractor și a trebuit să improvizez, fiindcă trebuia să ajung la descărcat. Este o meserie frumoa- să, dar și o meserie cu foarte multe riscuri.”
Florica Ancuța Gagea
Vremea a trecut și am mai cum- părat încă 2 camioane. În 2016, aveam 4; în primăvara aceluiași an, s-a îmbolnăvit un șofer de-al nostru și a trebuit să merg eu, deoarece cursa era deja confirmată. Am început să merg sigură pe camion; atunci am vă- zut eu ce înseamnă, cu adevărat, șoferia, deoarece trebuia să fac eu tot, responsabilitatea era a mea, nu mai era a soțului.
„Sunt originară din județul Bistrița- Năsăud, am 40 de ani. Locuiesc în Spania de 17 ani, împreună cu toată familia mea. Am locuit 10 ani în partea de Sud a Spaniei, mai precis în Gra- nada, unde am avut diferite job-uri,
Când ajungeam pe la depozite, unde încărcam, erau mulți șoferi care își dădeau coate; se uitau la mine să vadă ce fac, cum mă descurc, deoa- rece, în majoritatea locurilor, trebuia să încarc și descarc eu.
Andreea GHEORGHE
Aceasta schimbare de la o zonă la alta a fost din cauza meseriei soțului meu, și anume șofer de TIR.
Îmi aruncase, efectiv, munca de 10 ani la gunoi!
Am fost atât de motivată încât, în 3-4 luni de zile, am luat toate exame- nele din prima încercare.
Dacă la început mi s-a părut foarte grea această meserie, acum pot să vă spun că nu aș schimba-o cu o alta. Pur și simplu, îmi iubesc camionul, îmi iubesc «căsuța» mea pe roți, în care stau mai mult decât acasă.
Am început să muncesc cu soțul în 2013, am început să «colindăm» Europa în lung și în lat. Mergeam peste tot, Germania, Grecia, Olanda, Belgia... etc.
Nu aș putea să plec să fac comu- nitate, pentru că mi-ar fi foarte frică (din cauza multor întâmplări auzite) și, în al doilea rând, suntem o familie foarte unită și nu am putea sta departe mult timp unul de celălalt.
Îmi iubesc meseria și camionul!
Ce să vă mai spun, nu am simțit în niciun moment firma cu care lucrăm
Psiholog specializat în psihologia transporturilor gheorghe.andreeaioana@yahoo.com
martie 2019 .................................................................................................................................................. 33
  GHID DE REDUCERE A COSTURILOR






































































   31   32   33   34   35