Page 66 - Revista ZIUA Cargo martie 2019
P. 66

  Romanian
PASSENGER
Transport Company of the Year 2014
        Transport Company of the Year 2014
                                 Editor General
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
Secretar General de Redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
Redactor Șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro
FOTO-VIDEO: Jean-Mihai Pâlșu
Adresa redacției: 2016 Bd. Timișoara nr. 92, Sector 6, București.
Redactori
Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
Director Publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277
Tel.: 0771.311.796
DTP și PRE-PRESS
Top O’Rush Graphic Design
www.ziuacargo.ro redactie@ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
2015
  Spune-ți părerea!
Despre șoferii străini
Credeți că angajarea de șoferi străini ar putea reprezenta, în viitorul nu foarte îndepărtat, o variantă potrivită pentru
companiile de transport din România?
1Da. Luăm, deja, în calcul
această variantă. O dată ce
barierele legislative se vor
diminua, transportatorii vor fi
obligați să ia în calcul și forța de
muncă din afara României.
Doar într-o mică măsură,
ținând cont de costisitoare, în condițiile unei www.ziuacargo.ro.
2P profesională?
În niciun caz. Șoferii
diferențele culturale și costurile suplimentare pe care le presupune o astfel de acțiune.
productivități neverificate, și nu se justifică din punct de vedere economic.
3
variantă mult prea
străini reprezintă o
Puteți răspunde la întrebarea lunii, vizitând
De ce te înscrii într-o asociație
eprezentarea în fața autorită- înscrie într-o asociație profesională. ților și lupta împotriva abuzu- La întrebarea lunii februarie: „Care rilor reprezintă (fiecare cu 31% este principalul motiv pentru care v-ați
căreia cea mai importantă este apar- tenența la o un grup de firme, unde pot apărea oportunități, în timp ce pentru 8% primordială este menține-
din totalul răspunsurilor) principalele înscris sau v-ați înscrie într-o asociație
Pmotive pentru care companiile româ- patronală?”, alți 15% dintre respon- rea și dezvoltarea unui cadru concu-
nești de transport și logistică s-ar denți au optat pentru varianta potrivit
rențial pe piață.
Șofer vs. Conducător auto
 otrivit uzanțelor, toți cei care au permis de conducere sunt denumiți, generic, șoferi. Unii
pot fi 2 șoferi dar doar 1 singur condu- cător auto!
 sunt mai cu moț și sunt denumiți „șoferi de TIR”. Pentru a deveni „șo- feri”, mergem, chiar, la școală, și nu la orice fel de școală, ci la „școală de șoferi”.
Juridic, definiția conducătorului auto este: persoana care conduce pe drum un vehicul (art. 6, pct. 12, OUG 195/2002).
În realitate, din punct de vedere juridic, dar și practic, toți cei care avem permis de conducere suntem „condu- cători auto”. Există, chiar, și o explica- ție/glumă la întrebarea care este dife- rența dintre un șofer și un conducător auto. Răspunsul fiind: într-un vehicul
Conducătorul auto este o resursă pentru angajatorul său. Aceasta poate fi pozitivă, când activitatea sa este producătoare de venituri, sau negati- vă, când aduce amenzi (ca sancțiuni pentru activitatea desfășurată fără res- pectarea cerințelor legale). Atenție la resursele angajate, din când în când trebuie verificate! Resursele nu sunt
inepuizabile, poate doar cu excepția prostiei!
66 .................................................................................................................................................. martie 2019
avocat George IACOB-ANCA
george@iacob-anca.ro SCA IACOB-ANCA & ASOCIAȚII
SFATUL AVOCATULUI ÎNTREBAREA LUNII






































   64   65   66   67   68