Page 12 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 12

Transportatorii români au protestat, alături de alte organizații din estul Europei, la Bruxelles, împotriva Pachetului Mobilitate 1.
Tahografele inteligente vor deveni obligatorii pentru toate transporturile internaționale la sfârșitul lui 2024 (însă o întârziere de un an a fost deja acu- mulată în discutarea MP1). Se solicită Comisiei să pregătească actul de pu- nere în aplicare pentru tahograful inte- ligent 2 (cu înregistrarea automată a trecerii frontierei) la un an de la in- trarea în vigoare a noului regulament – se preconizează în iunie 2022.
perioadă de referință de 2 săptămâni pentru transporturile exclusiv naționale (regulile actuale).
b) Prima lectură a PE
Funcție suplimentară pentru taho- graful inteligent 2: să înregistreze de fiecare dată când vehiculul efectuează încărcarea sau descărcarea (discuta- bilă din punct de vedere tehnic, dar a fost solicitată și de PE). Este adăugată o opțiune suplimentară la lista elemen- telor care urmează să fie descărcate în mod automat de ofițerii de control de pe șosea, și anume „depășirea tim- pului de conducere și de odihnă”.
b) Prima lectură din PE
Nu se poate efectua perioada de repaus săptămânal normală în cabina autovehiculului (amendamentul 382), ci „într-un spațiu de cazare de calitate și adaptat atât pentru bărbați, cât și pentru femei, în afara cabinei, cu spații de dormit și instalații sanitare adecvate”. Nicio schimbare pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal reduse.
Parlamentul a favorizat (amenda- mentul 379) menținerea regulilor actuale. 2. Posibilitatea ca șoferii să se în- toarcă acasă în fiecare 4 săptămâni
a) Abordarea Consiliului
de detașare/cabotaj) nu au fost reți- nute în abordarea generală.
  b) Prima lectură a PE
 Și Parlamentul susține dispoziția (amendamentele 420, 421, 422).
6. Utilizarea tahografelor inteli- gente
a) Abordarea Consiliului
ACTUALITATE
Întoarcerea la „unul dintre centrele operaționale din statul membru de stabilire al angajatorului sau la locul de reședință al șoferului” în fiecare perioadă de patru săptămâni conse- cutive rămâne o alegere a șoferului („șoferul are posibilitatea de a alege acest lucru”).
Pe de altă parte, poziția Parlamen- tului privind zonele de parcare dedi- cate este extrem de puternică și preia toate propunerile anterioare făcute de raportorul Wim van de Camp, inclusiv anexa, cu standardele care se aplică acestor parcări.
b) Prima lectură a PE
b) Prima lectură a PE
4. Atașarea compensării pentru odihna săptămânală redusă numai la odihnă săptămânală normală
Parlamentul a menținut propune- rea inițială „van de Camp” (amenda- mentele 403, 404, 405), care diferă ușor de abordarea Consiliului, respectiv introducerea în etape; se pare că și CE favorizează o abordare etapizată pas cu pas pentru introducerea tahografului inteligent, după cum urmează:
Obligația firmei de transport (a- mendamentele 384 și 385) de a orga- niza activitatea șoferilor astfel încât aceștia să poată efectua perioada de repaus săptămânal normală sau o perioadă mai lungă la domiciliul ori într-un alt loc la alegerea șoferului, înainte de sfârșitul fiecărei perioade de patru săptămâni consecutive.
a) Abordarea Consiliului
• 3 ani de la data intrării în vigoare a regulamentului de modificare, pentru toate vehiculele (în trafic internațional) echipate cu un tahograf analog și ver- siunile 1 și 2 ale tahografului digital (Ane- xa IB la Reg. (CEE) 3821/85 al Con- siliului, aplicabilă până la 30 septembrie 2011 și începând cu 1 octombrie 2011);
„Domiciliul” este definit (amenda- mentul 377) ca „rezidența înregistrată a conducătorului auto într-un stat membru”.
Din abordarea generală a Consi- liului nu este clar dacă rămâne obliga- ția propusă de Comisie, respectiv compensația pentru perioada de repaus săptămânal redusă să fie atașată exclusiv unei perioade de repaus săptămânal normale, în special în cazul menținerii situației actuale numai pentru transportul intern. Totuși, așa se va întâmpla în practică, atunci când se utilizează posibilitatea efec- tuării, consecutiv, a două repausuri săptămânale reduse, atât timp cât compensația va trebui atașată peri- oadei de repaus săptămânal normală.
• 4 ani pentru cele cu versiunea 3 a tahografului digital (Anexa IB la Reg. (CEE) 3821/85 al Consiliului, aplicabilă începând cu 1 octombrie 2012);
3. Efectuarea repausului săptă- mânal în cabină
• 5 ani pentru cele cu tahograf inte- ligent de primă generație (Anexa IC la Reg. (UE) de punere în aplicare al Comisiei 2016/799).
a) Abordarea Consiliului
Doar perioadele de repaus săptă- mânal reduse și cele zilnice de odihnă sunt permise în cabina autovehiculului, dacă sunt disponibile facilități adecvate de dormit (fără obligația de a se efectua într-o zonă de parcare sigură și securi- zată certificată pentru camioane). Este strict interzisă efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina autovehiculului. Operatorii de transport trebuie să acopere cheltuielile de cazare ale șoferului în afara vehiculului. Nu mai există anexe cu privire la standardele care să fie aplicate cabinei și zonelor de parcare a camioanelor drept „sigure și securizate”.
b) Prima lectură a PE
Cronologic, abordarea pare simi- lară cu a Consiliului.
Parlamentul (amendamentul 381) susține propunerea Comisiei, solici- tând ca întotdeauna să se compense- ze perioada de repaus săptămânal redusă împreună cu o perioadă de re- paus săptămânal normală.
7. Înregistrarea manuală a trece- rii frontierei
5. Păstrarea foilor de înregistrare la bordul autovehiculelor pentru 56 de zile
b) Prima lectură a PE
a) Abordarea Consiliului
Să fie efectuată (am. 417) „la pri- mul loc de oprire posibil și disponibil” după trecerea frontierei.
Consiliul a menținut dispoziția, în ciuda faptului că motivele (posibilitatea de a controla unele variante anterioare
Magda SEVERIN
12 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
a) Abordarea Consiliului
Să fie efectuată la cea mai apro- piată oprire sau după trecerea fron- tierei.
magda.severin@ziuacargo.ro






















































   10   11   12   13   14