Page 22 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 22

RENAULT TRUCKS
Noi elemente de
  siguranță pentru C și K
ÎI
integreze și mai bine în traficul urban sau pe șantiere.
mbunătățirea continuă a siguranței locuitorilor orașelor, a șoferilor și a încărcăturilor lor reprezintă o preocupare constantă pentru Renault Trucks. Producătorul oferă, astfel, pe gamele sale
C și K, soluții care le permit vehiculelor de construcții să se
ntegrarea camioanelor în traficul din ce în ce mai dens al zonelor urbane de dimensiuni mari și
 dezvoltarea unor moduri cursive de transport necesită acordarea unei atenții tot mai crescute aspectelor de siguranță.
Simplu și practic
Renault Trucks, care își echipează, deja, vehiculele cu o gamă largă de sisteme de siguranță, oferă, acum, o serie de noi elemente interesante. Simple, competitive și practice, aceste soluții îndeplinesc cerințele clienților și îmbunătățesc protecția participanților la trafic vulnerabili, în medii urbane.
• Aplicație frână de parcare de urgență – reduce riscul unei mișcări neașteptate a vehiculului atunci când șoferul părăsește cabina, prin activa- rea automată a sistemului de frânare al camionului, pentru imobilizarea acestuia.
CAMIOANE ȘI SERVICII
mediul camerelor de supraveghere poziționate de jur împrejurul vehiculu- lui. Imaginile sunt afișate pe display-ul Roadpad+.
• Detectarea utilizatorilor vulne- rabili este îmbunătățită, prin inter- mediul unor detectoare plasate la exteriorul vehiculului, pe partea opusă șoferului. Acesta primește în cabină alerte auditive și vizuale.
• O boxă exterioară îi avertizează pe participanții la trafic vulnerabili în
Vizibilitatea indirectă a șoferului este îmbunătățită, prin intermediul camerelor de supraveghere. Imaginile se afișează pe display-ul Roadpad+.
momentul în care vehiculul este punctul de a face manevre către par- tea opusă șoferului, atunci când mer- ge cu spatele și când șoferul acțio- nează brațul echipamentului de pe camion.
• Doi indicatori vizuali vin în completarea boxei, în folosul utiliza- torilor cu deficiențe auditive și al celor care poartă căști, de exemplu.
Aceste sisteme de siguranță vin în completarea celor deja existente pe gamele Renault Trucks, cum ar fi Sistemul Automat de Frânare de Ur- gență (AEBS), Sistemul de Avertizare Coliziune Frontală (FCW), sistemul de avertizare în cazul părăsirii benzii de circulație (LKS), Adaptive Cruise Control (ACC), control electronic al stabilității (ESC) și frâna electronică de parcare (EPB), care este activată automat atunci când se oprește motorul. Pentru condusul în siguranță pe șantier, camioanele din gama de construcții sunt echipate cu mod off- road și accelerator manual, ca dotări standard.
• Vizibilitatea directă a șoferului este îmbunătățită, prin intermediul unei uși vitrate pe partea pasagerului, care le permite șoferilor să observe mai bine utilizatorii infrastructurii rutiere.
• Vizibilitatea indirectă a șofe- rului este îmbunătățită, prin inter-
 22 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro










































































   20   21   22   23   24