Page 50 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 50

JOB-UL VIITORULUI
ROBOȚII sau OAMENII?
  Dacă-ți place ceea ce faci, nu vei munci nicio singură zi din viață, spunea Confucius. Ce înseamnă, de fapt, acest lucru? Doar simplul fapt că, atunci când faci ceea ce îți place, nu simți acest lucru ca
e o condiționare, ca pe o sarcină de muncă în schimbul căreia primești o sumă de bani pentru valoarea pe care ai adus-o. Când faci ceea ce îți place, simți libertate, siguranță, bucurie, ești mai
pE
oare, jobul viitorului?
creativ, găsești soluții rapid și rămâi tu însuți. Dar cum va arăta,
xistă, în lume, constante și variabile. Variabilele sunt cele care ne arată că lumea este
terea indestructibilă de a crea. „Ma- șinile” au fost create tot de om și scopul lor a fost gândit pentru a-i da acestuia timpul necesar să creeze nelimitat și să interacționeze cu alți oameni, pentru a realiza împreună lucruri magnifice pentru omenire.
Mihaela Ianole
 în continuă mișcare, că lucrurile se schimbă, că progresul nu poate fi oprit. Suntem asaltați, zilnic, de digitalizare, automatizare, care nu mai sunt viitorul, așa cum sloganele trâmbițau, ci sunt chiar prezentul însuși, dovada clară că lucrurile se derulează cu o viteză uimitoare, în trend cu necesitățile di- recte ale oamenilor și ale industriilor.
Automatizarea...
LOGISTICĂ
Trendul...
Automatizarea are numeroase avantaje, dintre care cele mai impor- tante sunt: productivitate mărită, efec- tuarea de lucrări cu precizie, siguranța sporită în timpul efectuării jobului. Dar cel mai mare dezavantaj este repre- zentat de îngrijorarea oamenilor că jobul lor ar putea fi înlocuit de către o mașinărie, în următorii ani. De ase- menea, există și o latură care este, adesea, uitată: automatizarea unor locuri de muncă va crea altele noi.
Trendul global este de a standar- diza operații, de a automatiza acțiunile repetitive, care pot înlocui, pe baza unor programe și roboti dotați cu inte- ligență artificială, oamenii. Sună ame- nințător: să înlocuiască oamenii! E o paradigmă uneori greșit înțeleasă pentru că, în mod real, aceste modele de automatizare, roboți industriali, au la bază o filozofie umanistă și holistică.
emoția, simțirea, ideea, soluția unică pentru fiecare client.
Constanta o reprezintă omul. Con- ceptul se bazează pe ideea centrală că oamenii prin natura lor sunt unici; caracterul, educația, gena, talentul și absorbțiile, de-a lungul timpului, în viață, fac din om o entitate unică și de neînlocuit prin energie, atitudine și pu-
În anul 2016, a fost realizat un studiu care estimează că, până în anul 2020, aproximativ 5 milioane de joburi vor fi pierdute din cauza automatizării, toate ca urmare a faptului că abilitățile necesare unui job în 2015 sunt diferite față de cerințele din viitor.
Marile companii care investesc în know-how, pentru care ideea, viziunea, inovația, sunt elemente de bază în a dezvolta pentru viitor produse, servicii, investesc în oameni, caută talente pe anumite segmente, apreciază „altfelul”, pentru că de acolo vin proiectele genia- le care aduc valoarea adevărată. Meta competențele viitorului, așa cum spe- cialiștii deja le-au creionat, includ gân- direa de tip design, care constă în a dezvolta un alt mod de gândire, aceea în care ne închipuim probleme. Dacă definești probleme și moduri de rezol- vare, creezi mai multă valoare decât dacă doar rezolvi problemele identifi- cate de alții, autodisciplina, antre- prenoriatul și autonomia.
Locurile de muncă ale viitorului vor fi mult mai interesante decât cele din trecut.
Marile companii apreciază „altfelul”
 Munca oamenilor din fabrici, dar și activitățile ce necesită forță fizică, vor fi înlocuite, în mare parte, de mașini. În schimb, viitoarele locuri de muncă se vor baza mult mai mult pe creati- vitate și gândire critică. Mașinăriile ne fac, de fapt, o favoare.
Ar fi ideal să nu uităm, tot ce avem, ce creăm este pentru om și nevoile lui primare sau evoluate.
Trebuie să avem în vedere avan- tajele directe pentru specialiști, pe care le aduce automatizarea: ne oferă oportunitatea de a fi „prezenți”, de a oferi clienților ceea ce înseamnă con- sultanță personalizată, atenția nece- sară la necesitățile reale ale afacerilor lor, colaborarea și deschiderea reale, pentru că tocmai acest lucru ne deo- sebește de roboți: gândirea selectivă,
Oamenii nu vor fi înlocuiți. Din contră, ei vor fi stimulați sa fie unici, autentici, să vină cu talent, cu opinie personală, energie și schimbare din in- terior către lume.
50 .................................................................................................................................................... aprilie 2019
Mihaela IANOLE
responsabil marketing, STILL Material Handling Romania mihaela.ianole@still.ro






































































   48   49   50   51   52