Page 73 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 73

  În 1972, a debutat și producția mo- delului „break”, VAZ-2102. De-a lungul anilor săi de producție, Lada 1200 nu a suferit nicio modificare estetică majoră.
aprilie 2019 .................................................................................................................................................. 73
Fabrica și politica de export
Fabrica de la Togliatti avea linii de producție ce se întindeau pe 270 km2, dar AvtoVAZ a primit „interzis” de la export pe piețele pe care exista la vânzare modelul original, Fiat 124. Lu- crurile s-au schimbat după ieșirea acestuia din producție în favoarea mo- delului Fiat 131 Mirafiori și astfel, în 1974, au început exporturile către Europa de Vest. Modelul VAZ-2101 a fost vândut pe piețele de export ca Lada 1200, Lada 1300, Lada 1200S sau Lada 2101, până în 1989, primind un set de dotări superior pieței interne, de unde și denumirile diferite. Acest model a fost prima mașină Lada ce s-a vândut în Regatul Unit al Marii Britanii (până la sosirea modelului Riva, în 1983). În primul an au fost produse 22.000 de unități, capacitatea crescând de la an la an, vânzările Lada atingând pragul de un milion la 21 decembrie 1973 și apoi un milion și jumătate, în 1974. Dar, asemenea fabricilor producătoare de vehicule es- tice, capacitatea de producție era me- reu sub nivelul cererii, de aceea timpul de așteptare era de aproximativ 1 an.
  Prețul unei Lada, în mai 1974, Marea Britanie, era de 979 lire sterline. Un alt regim unde Lada a fost apre- ciată a fost cel din Cuba, unde, până în 2006, Raul Castro folosea o astfel de mașină pentru a se deplasa de acasă către birou. Atracție comunistă...
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro sursa: wikipedia.com
Constructorul sovietic a produs și vehicule dedicate poliției rusești și KGB-ului, echipate cu motoare ce foloseau altă tehnologie, Wankel. Acestea ofereau puteri cuprinse între 80 și 120 CP, însă durata de viață a primei serii de motoare era de aproximativ 20.000 km, fapt ce a determinat un upgrade, de la un singur rotor la două.
  Putea atinge o viteză maximă de 140 km/h, iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h era de 20 de secunde. În primii ani de fabricație, modelele ce părăseau poarta fabricii erau echipate și cu un sistem manual de pornire, la manivelă, în cazul în care acumula-
torul ceda, dar și cu o pompă de ben- zină manuală, auxiliară.
  PREZENTARE
























































































   71   72   73   74   75