Page 72 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 72

„P Rusoaica”
LADA
  În cercul select al mașinilor de producție externă ce au pătruns pe piața românească în anii „epocii de aur” se regăsește
și „rusoaica”, Lada 1200, mașina privită de multe ori ca un tanc, „grație” formelor sale.
rodusă de către AvtoVAZ, cea dar și o încălzire mai „potentă”. A fost mai mare companie construc- mărită garda la sol (de la 130 la 170 toare de mașini din URSS (pe mm) prin înălțarea suspensiei, mașina
 atunci), la Togliatti, Lada 1200 poartă beneficia de un sistem de frânare cu
oficial numele VAZ-2101.
dublu circuit, având discuri pe față și tamburi pe spate, șasiu ranforsat și tablă de o grosime considerabil mai groasă decât a Fiat-ului. Acest fapt s-a resimțit la greutatea totală, ce în- suma 945 kg, cu aproximativ 90 kg peste cea a Fiat-ului 124. Revenind la motor, acesta este alimentat cu ben- zină, cu carburator și are o cilindree de 1,2 l. Are patru cilindri în linie, cu două supape pe cilindru și o singură axă cu came (SOHC). Un motor onest, însă fără prea mari performanțe.
Lada 1200
PREZENTARE
După cum spuneam, producția acestui model a debutat în 1970, iar Lada avea destule elemente diferite față de Fiat, mai concret, 800 la nu- măr. Grupul propulsor, spre exemplu, a fost înlocuit cu unul nou (cu o nouă axă cu came, tot de proveniență Fiat), ce avea și un radiator mai mare, im- plicit, o răcire mai eficientă a motorului
 72 .................................................................................................................................................... aprilie 2019























































































   70   71   72   73   74