Page 28 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 28

WABCO ADB MAXXTM
Frânare mai sigură,
 cu discuri pneumatice
 WABCO dezvoltă sisteme de frânare cu discuri pneumatice cu un singur piston (ADB), care s-au vândut în peste 6 milioane de exemplare, la nivel mondial. Hans-Christian Jungmann, inginer șef pentru Wheel End Solutions la WABCO, ne-a dezvăluit câteva dintre secretele noii game ADB MAXXTM.
Ziua Cargo: Ce fel de sistem de frânare va fi necesar pentru vehiculele autonome și în ce fel va fi diferit față de cele aflate în funcționare astăzi pe vehiculele normale? Hans-Christian Jungmann:
superioară și un raport excelent între masă și performanțe. Reducerea ris- cului de eroare pe care o oferă tehno- logia cu un singur piston conduce la un grad maxim de fiabilitate. Pe scurt: frânele cu un singur piston au cel mai mic număr de componente, pentru a obține cea mai redusă masă, cu per- formanțe optime și cel mai înalt grad de fiabilitate. Noua generație WABCO MAXX ADBTM este un bun exemplu, oferind o siguranță îmbunătățită și eficiență în frânare, depășind cerințele pentru toate aplicațiile majore. Desig- nul compact oferă o masă de numai 35 kg per ADB, pe o aplicație de trans- port de 6x2, ceea ce înseamnă mai puțin cu 12 kg per camion față de sis- temele ABD ale altor producători eu- ropeni.
 Rularea autonomă este și va rămâne o tendință cheie pentru industria vehi- culelor comerciale, cu din ce în ce mai multe tehnologii care sunt introduse pentru a îmbunătăți siguranța și efi- ciența vehiculelor. Tehnologia de frâ- nare joacă un rol vital în această ecua- ție și, cu tehnologii precum cea a discurilor pneumatice, WABCO susți- ne trasarea hărți către rularea auto- nomă. Astfel de sisteme necesită frâne care să ofere cel mai înalt grad de performanță în mod constant, în toate condițiile de trafic. Frânele cu discuri pneumatice reprezintă o tehnologie esențială în dezvoltarea unor sisteme de asistență precum sistemul de frâ- nare de urgență OnGuardMAXTM sau cel de întoarcere OnCityASSISTTM. Aceasta se aplică și în sectorul de platooning. Fără tehnologii de frânare avansate, așa cum este WABCO ADB, n-ar fi posibilă nici rularea au- tonomă, nici soluțiile de platooning.
În plus, cea mai recentă generație MAXX ADBTM oferă un sistem de com- pensare la uzură, ceea ce reduce la minimum forțele la nivelul plăcuțelor de frână, conducând la maximizarea duratei de viață a acestora și la eficien- tizarea consumului de combustibil. Acest sistem patentat de plăcuțe de frână este foarte robust, chiar și în condiții extreme de utilizare.
Hans-Christian Jungmann
CAMIOANE ȘI SERVICII
Ați dezvoltat noua generație MAXX ADB. Ne puteți spune mai multe despre modul în care funcționează, despre caracteristicile sale și despre avantajele pe care le oferă?
Timp de mai mult de 20 de ani,
Cum reușește noul design să îmbunătățească eficiența consumului și să permită creșterea sarcinii utile?
Care credeți că vor fi dezvoltările viitoare la nivelul sistemelor de frânare pentru vehiculele grele?
WABCO s-a concentrat în mod con- știincios pe tehnologia cu un singur piston, din motive de eficiență și sigu- ranță, și este un adevărat pionier pe această piață. Cu peste 40% mai pu- ține piese comparativ cu alte mărci de ADB, platforma oferă o fiabilitate
Tehnologia patentată cu un singur piston a WABCO este piatra de teme- lie a designului compact al generației MAXX. Utilizând un sistem avansat de analiză a elementelor finite, noul design permite reducerea masei și oferă importante avantaje: reduce ma- sa proprie a vehiculului pentru a îmbu- nătăți eficiența consumului și a crește sarcina utilă. Mai mult decât atât, com- binația dintre unitatea de fixare, supor- tul simplificat și sistemul de ghidare contribuie la reducerea cuplului de fre- care cu până la 68% în comparație
În primul rând, tendința este ca sis- temele secundare de frânare, cum ar fi retarderele sau frânele de motor, să preia frânarea prin decelerare. Deci, adaptăm designul ADB pentru a face sistemele de frânare chiar și mai ușoare. În plus, electrificarea vehicule- lor reprezintă o tendință în creștere, ceea ce aduce în atenție și electrifi- carea sistemelor de frânare pe roată.
28 ........................................................................................................................................................ mai 2019
cu alte sisteme ADB, ceea ce îmbună- tățește și mai mult eficiența consumu- lui. Opțional, un alt element mecanic ușor de instalat contribuie la reducerea cuplului de frecare cu încă 18%.
Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro















































































   26   27   28   29   30