Page 38 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 38

  GRAP International se ocupă cu reprezentarea societăților de transport străine pe teritoriul francez, conform legii Macron. Compania oferă, în plus, consultanță 24 de ore din 24, pentru orice altă problemă pe care cărăușii o pot întâmpina în țările unde se vorbește limba franceză.
 Legea SAVARY,
Rîntrebări frecvente (II)
Continuăm seria de articole în care tratăm elemente importante din legea Savary (Legea 2014-790 din 10 iulie 2014), introdusă în Franța pentru combaterea concurenței sociale neloiale.
timpul unui control în trafic, în cazul nosc acest act normativ ca Pascale în care sunt verificate toate regulile fiind cel care a interzis petre- privind transportul rutier. Controlul ru- cerea la bordul vehiculului a timpului Ricaille tier nu vizează, însă, acoperirea con-
eamintim, cărăușii românii cu-
 destinat odihnei săptămânale. Sanc- țiunile sunt drastice, ajungând la un an de închisoare și amendă în valoare de 30.000 de euro.
dițiilor de odihnă în perioadele săptă- mânale normale anterioare controlului actual.
Continuăm seria de întrebări la care este bine să aveți răspunsul.
Mijloace de control și sancțiuni
Legea se aplică șoferilor de vehicule de transport mărfuri cu mai puțin de 3,5 t?
Cum se vor determina vehiculele controlate și șoferii? Cum se stabilesc prioritățile pe naționalități? Procedurile de control nu sunt
Legea Savary nu se aplică vehi- culelor utilitare ușoare mai mici de 3,5 t. Are în vedere vehiculele care intră sub incidența Regulamentului (CE) 561/2006 din 15 martie 2006, conform art. 2 – vehiculele transport de mărfuri având masa maximă ad- misă de peste 3,5 t. Autoritățile fran- ceze susțin că, la nivel european, ar trebui să se studieze posibilitatea ex- tinderii cerințelor AETR la vehiculele utilitare ușoare.
panii. Oricine care, indiferent de ca- pacitate, organizează munca șoferilor în sistem rutier își poate vedea anga- jată responsabilitatea.
modificate prin legea 2014-790 din 10 iulie 2014. Controalele vizează toate vehiculele care călătoresc pe teritoriul național francez, indiferent de locul lor de origine.
Legea se aplică șoferilor
dificate prin legea Savary. În general, așa cum se întâmplă în prezent, con- troalele se efectuează în condiții care nu afectează calitatea odihnei condu- cătorului auto.
independenți?
Sancțiunile incluse în domeniul reglementărilor sociale europene se adresează numai angajatorului. Nicio- dată conducătorului auto! Aici se încadrează și sancțiunea prevăzută de legea Savary (amendă până la 30.000 de euro și închisoare de până la un an), care își propune să opreas- că organizarea muncii șoferilor, astfel încât să nu poată respecta obligația de a efectua perioada normală de re- paus săptămânal în afara vehiculului.
Legea sancționează angajatorii responsabili de organizarea muncii și nu se aplică pentru transportatorii independenți. Cu toate acestea, s-ar putea aplica persoanei care organi- zează activitatea conducătorilor auto independenți, dacă a acționat ca un angajator față de alți șoferi.
Cum vor verifica, în mod concret, inspectorii că șoferii efectuează o perioadă de odihnă normală săptămânală în afara vehiculului?
Legea se aplică șoferilor „puși la dispoziție” de un alt angajator, comisionari, firme care închiriază vehicule cu șoferi? Dispozițiile Regulamentului 561
Ce se întâmplă în cazul unui control pe teritoriul francez, atunci când se identifică faptul că odihna săptămânală a fost realizată la bordul vehiculului pe teritoriul altui stat?
O dată ce se stabilește că un con- ducător auto se află într-o o perioadă de odihnă săptămânală normală, sim- pla sa prezență în vehicul constituie un element material suficient pentru a constata că nu își ia perioada de odihnă în afara vehiculului, în confor- mitate cu articolul 8.8 din Regula- mentul 561.
privind odihna săptămânală se aplică șoferilor „puși la dispoziția” unei com-
Legea sancționează șoferul care a efectuat odihna săptămânală normală la bordul vehiculului, sau pe angajatorul său? Cine trebuie să plătească amenda?
Poate un șofer să fie verificat în vehicul în timp ce se odihnește zilnic și/sau săptămânal? Procedurile de control nu sunt mo-
 Agenții francezi de control sunt autorizați de lege să înregistreze încălcările Regulamentului 561. În acest context, este posibil ca efectua- rea timpului de odihnă săptămânală normală în vehicul să fie observată în
Autoritățile vor putea monitoriza zilele săptămânale normale de odihnă pe o perioadă mai mare de 28 de zile? Controalele efectuate pe teritoriul
38 ........................................................................................................................................................ mai 2019
francez în trafic se vor limita la
CONSULTANȚĂ



































































   36   37   38   39   40