Page 46 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 46

  Forumul Român de Curierat și Servicii Poștale, organizat de Govnet, s-a desfășurat și anul acesta în a doua jumătate a lunii aprilie, la Hotel InterContinental București, și a adus la aceeași masă de discuții cele mai reprezentative companii de curierat și servicii poștale, împreună cu autoritățile ce reglementează și supervizează sectorul, magazine online, bănci, furnizori de servicii de plăți sau echipamente și noi tehnologii.
 FORUMUL ROMÂN DE CURIERAT ȘI SERVICII POȘTALE LA A VI-A EDIȚIE
O piață unde este loc
pPentru inovație
Un domeniu unde cifrele se află pe o pantă ascendentă, unde volumele vor crește în continuare dar... cu provocări pe măsură. Astăzi, când toate costurile cresc, curierii încearcă să găsească ruta optimă către client. Este, oare, posibil?
rivită din afară, piața de curie- rat arată extraordinar. „Este întotdeauna în creștere și cred
 că va crește în continuare. Lucrurile arată, însă, puțin diferit atunci când sunt privite din interior”, a apreciat Adrian Mihai, managing partner FAN Courier, cu ocazia celei de-a șasea ediții a Forumului Român de Curierat și Servicii Poștale. „Sunt de 20 de ani în interiorul acestei industrii și am avut ani în care prețul combustibilului a crescut și am resimțit în costuri, au fost ani în care am avut inflație, ani în care salariul s-a majorat, ani în care euro s-a apreciat față de leu, dar nu îmi aduc aminte să mai fi trecut prin vreun an în care să ne confruntăm, în același timp, cu toate aceste provo- cări. Ne iubim clienții și ne e foarte greu să creștem prețul, iar în conse- cință trebuie să inovăm, să îmbună- tățim elementele de tehnologie și să investim în continuare în ceea ce fa- cem”, a continuat el, precizând că, în tot acest context, calitatea trebuie să se îmbunătățească, de asemenea.
tonă de profil, există toate soluțiile pen- tru livrare, pe care nu trebuie decât să le dezvoltăm. Altfel spus, clientul care este sensibil la preț va beneficia de o ofertă adecvată, în timp ce beneficia- rul, din marile orașe, care își dorește produsul în 24 de ore sau chiar într-un interval de 1-2 ore, va putea alege o va- riantă potrivită. Avem rețele de lockere, puncte de „drop-off și pick-up”, au apă- rut noi forme de business, care asigură servicii noi și care au intrat în cursa pentru „last-mile”. „O bătălie acerbă se duce în zona de «food delivery on demand», pentru o piață pe care cu toții o cred enormă”, a afirmat Lucian Aldescu, menționând că există pe piață inclusiv brokeri specializați în domeniu.
servicii poștale, pentru 2018, față de anul precedent. Concret, motivele aflate în top în cadrul plângerilor au fost: depășirea termenelor de livrare a trimiterilor (22% din total), nelivrarea trimiterilor poștale (19%), deteriorarea serviciilor poștale (17%), pierderea sau furtul acestora (15%). Menționăm, cifrele nu reflectă doar situația pieței de coletărie, fiind valabile la nivel general al pieței poștale.
Soluții de livrare pentru oricine
Altfel spus, s-au creat premise pentru o creștere continuă a calității în sectorul de curierat. De altfel, datele prezentate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) indică o re- ducere a numărului de petiții înregis- trate din partea utilizatorilor finali de
„În perioada 2018-2019, calitatea livrărilor prin curieri a crescut semni- ficativ, dar avem nevoie de ajutorul autorităților ca să putem susține aceste creșteri de costuri”, a subliniat Adrian Mihai, precizând că infrastruc- tura deficitară oprește dezvoltarea companiilor din domeniu. „Nu mă refer numai la autostrăzi, ci și la infrastruc- tura din orașe. Bucureștiul este, poate, cel mai aglomerat oraș din Europa, în privința traficului, generând pierderi”, a explicat el, adăugând că, în cadrul FAN Courier, a fost realizat inclusiv un studiu privind introducerea de tri- miteri, la nivel național, pe calea fe- rată. Termenul de livrare s-a dovedit, însă, mai mare, în acest context.
La rândul său, Lucian Aldescu, expert în industria de curierat, observa că, în acest moment, pe piața autoh-
46 ........................................................................................................................................................ mai 2019
Infrastructura pune frână dezvoltării
 Concluzia este una simplă, com- paniile de curierat se află pe o piață bună, cu un potențial semnificativ de creștere, dar îl vor valorifica doar dacă vor găsi soluțiile potrivite pentru a face față provocărilor. Iar în acest context... inovația va face diferența.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   44   45   46   47   48