Page 73 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 73

  Zis și făcut
Type 1s, în număr de 1.785. A fost nevoie ca producția să revină în mâinile germanilor (1949), ca vânzările să ia amploare cu adevărat. După încheierea războiului, producția început să în- florească, un aport serios avându-l Heinz Nordoff, directorul fabricii (fost la Opel), sub conducerea acestuia, pe 5 august 1955, ieșind pe poarta fabricii mașina 1 milion. Aceasta era un Beetle de 30 CP, de culoare aurie și echipată cu bare cromate, împodobite cu pietre strălucitoare.
Varianta inițială de Beetle produ- cea 25 de cai, dintr-un motor pe ben- zină de, 1.200 cmc, cu carburație, și putea atinge o viteză maximă de apro- ximativ 100 km/h. Pe măsură ce vite- zele de rulare pe autostrăzile din Germania au crescut, în perioada postbelică, puterea oferită a crescut și ea la 30, 36, apoi la 40 CP, acesta din urmă devenind motorizarea „cla- sică” a Beetle-ului.
În primă fază (1941-1945), fabrica nu a produs un număr ridicat de vehi- cule, acestea fiind destinate doar eli- telor naziste, deși 150.000 de germani erau înscriși pe lista de așteptare. După cel de-al Doilea Război Mondial, fabrica VW a fost preluată de către britanici, care au ales sa producă acolo mașini destinate armatei lor. Totuși, britanicii au fost „înduplecați”, într-un final, și, între 1945 și 1946, s-au produs primele
În 1966, a sosit „vestea cea mare”. A apărut un nou motor, de 1.300 cmc, ce producea 51 CP, în locul motorului precedent de 1.200 cmc, care a fost singurul motor disponibil, începând cu 1954. Din 1967, a fost lansat încă un motor, mai mare, de 1.500 cmc, cu o putere de 54 CP. S-au vândut în para- lel și modelele 1.200 și 1.300 au conti- nuat să fie disponibile, deoarece multe piețe și-au bazat impozitarea pe dimensiunea motorului. Modelele 1.500 au primit frâne cu disc pe față. De-a lungul vieții Broscuței, aceasta a fost echipată cu motorul în spate, unde era și tracțiunea, iar transmisia era manuală, în patru trepte. Din 1961, VW a oferit o cutie opțională, semi- automată, Saxomat.
La începutul anilor ’60, Beetle a fost introdusă și pe piața din Statele Unite ale Americii, unde a reușit să câștige multă popularitate, în ciuda reticenței inițiale a americanilor, cărora le reamintea de al Doilea Război Mondial.
Latura tehnică a Broscuței
 Ultimul exemplar de Beetle, produs în 2003, în Mexic.
Alexandru STOIAN
mai 2019 ...................................................................................................................................................... 73
Ulterior, în anii ’70 a urmat și un face-lift optic, îmbunătățiri tehnice, dar anii de „glorie” apuneau. În Germania, producția a scăzut treptat și a fost sto- pată în 1978. Fabricarea legendarei mașini, însă, nu încetat complet, ci doar în Germania. Broscuța, în forma sa cla- sică, a continuat să fie produsă în Mexic până în 2003. Mașina a rămas, însă, un reper pentru iubitorii de automobile clasice, fiind unul dintre cele mai po- pulare modele produse vreodată. În total, între 1938 și 2003 s-au produs aproximativ 22,5 milioane de unități. Iar dacă acesta nu este succes...
alexandru.stoian@ziuacargo.ro sursa: wikipedia.com
  PREZENTARE






















































































   71   72   73   74   75