Page 14 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 14

   Roxana Ilie, departament Reprezentare Internă și Internațională UNTRR:
Viorel Angelescu, director general Vio Trans Grup.
  „Cele trei dosare «fierbinți» ale Pachetul Mobilitate 1 nu sunt încă finalizate. În perioada următoare, este de așteptat ca președinția finlandeză a Consiliului European să înceapă trialogul pe Pachetul Mobilitate 1. Documentul, cu
„La momentul acela, Vio Trans Grup avea un portofoliu extrem de restrâns de servicii în ofertă. Ofeream transport clasic, cu o încărcare și o descărcare. O analiză aprofundată ne-a arătat că trebuie să fim capabili să oferim mai multe tipuri de servicii. Suntem amplasați destul de aproape de trei fabrici importante de țigări și ne-am dorit să accesăm transporturile TAPA. S-a ivit oportunitatea de a ac- cesa această nișă. Nu a fost ușor, a fost o provocare pentru întreaga echi- pă, însă efortul depus a meritat din plin”, a comentat Viorel Angelescu.
Diversificarea serviciilor și acce- sarea unor nișe de transport au re- prezentat țintele companiei.
PIAȚĂ ȘI COMPANII
posibile modificări, va fi retrimis Parlamentului European și se va intra în a doua lectură (încă o perioadă de 3-4 luni). Ulterior, se poate ajunge la adoptarea Pachetului (deznodământul cel mai sumbru), sau noul Parlament European ar putea aduce alte modificări care ar trebui transmise înapoi Consiliului European. Astfel, s-ar ajunge în procedura de conciliere (a treia lectură). Există încă șansa ca Pachetul Mobilitate 1 să nu fie adoptat, sau să fie adoptat cu modificări mai favorabile transportatorilor români.”
UNTRR a prezentat cele trei scenarii posibile legate de Pachetul Mobilitate 1: respingerea Pachetului Mobilitate 1; adoptarea în semestrul 2 din 2019; amânarea pentru 2020.
activezi, cu amenințările și oportu- nitățile ei, aproape de la sine se ivește și direcția pe care să evoluezi. Atât decizia ce trebuie luată, cât și mo- mentul potrivit apar instant”, a explicat
Accesarea noilor segmente de piață a adus și importante schimbări interne. Practic, s-a făcut trecerea de la compania în care deciziile erau luate aproape în exclusivitate de patron, către compania care funcționează pe bază de reguli și sisteme.
de transport și logistică), cât și clienții (producătorii) suntem într-o continuă schimbare. Pe următorii 5-10 ani, con- sider că se va pune foarte mult accent pe calitate și securitate, iar aceste do- uă elemente vor face diferența pe pia- ța de transport și logistică”, a conclu- zionat directorul general International Alexander.
„În spirit de glumă, finalizarea pro- cesului de transformare m-a făcut să
  Oportunitățile nu trebuie ratate
Alin Crețu, prim- vicepreședinte FORT, președinte Asociația Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina:
În 2010, Vio Trans Grup era deja o companie stabilă financiar și, totuși, a decis o schimbare radicală.
„În viziunea mea, sunt doar două posibilități – trecerea Pachetului Mobilitate 1 în forma actuală, sau într-o formă mai «blândă», însă de trecut va trece. Colaborarea între asociațiile patronale este foarte importantă. Trebuie să fim uniți,
„În esență, această schimbare a fost una întărită de oportunitățile exis- tente la acel moment în piață. Ținta a fost să ne creștem veniturile și, implicit, stabilitatea, cu un risc relativ scăzut. În momentul în care îți cunoști foarte bine resursele și piața în care
pentru că, până la urmă, avem aceleași interese. Vrem să rămânem în piața europeană și să combatem îngrădirile la adresa liberei circulații. Suntem pregătiți să continuăm protestele, chiar dacă nu ne dorim acest lucru. În situația în care Pachetul de Mobilitate 1 va fi adoptat în forma actuală, mulți transportatori vor fi obligați să își mute firmele în alte țări.”
14 ...................................................................................................................................................... iunie 2019
















































































   12   13   14   15   16