Page 50 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 50

CONFERINȚA ARILOG 2019
Logistica umanitară
 este... vitală
 În cadrul ediției din acest an a Conferinței Asociației Române de ogistică (ARILOG), au fost dezbătute, după cum suntem obișnuiți, o
LC
teren, din cadrul Comitetului Internațional al Crucii Roșii (ICRC).
serie de teme extrem de interesante și actuale. Una dintre prezentările
care s-au bucurat de un interes deosebit a fost cea a Sophiei
Gligorijevik, șefa departamentului de Servicii de Suport Logistic de
omitetul Internațional al Crucii Roșii este o organizație im- parțială, neutră și indepen-
reprezintă un domeniu cu adevărat vital. Nu este de mirare că un sfert din staff-ul ICRC lucrează în acest do- meniu și acoperă cât se poate de eficient toate segmentele supply chain-ului umanitar. Și, chiar dacă etapele din lanțul de aprovizionare par aceleași peste tot, a lucra în supply chain-ul ICRC nu este chiar o activitate logistică obișnuită.
Te confrunți cu provocările unei infrastructuri în stare proastă, uneori complet distrusă, cu situații imprevizibile, cu probleme politice și de securitate. Lucrezi adesea în zone rurale sau izolate, te bazezi pe donatori și jonglezi în același timp cu mai multe tipuri de supply chain.
 dentă a cărei misiune exclusiv uma- nitară este de a proteja viețile și demnitatea victimelor conflictelor ar- mate și ale altor situații violente și de a le oferi asistență.
LOGISTICĂ
Fondată în 1863, ICRC se află la originile Convențiilor de la Geneva și ale mișcărilor de Cruce Roșie Interna- țională și Semilună Roșie. De aseme- nea, organizația încearcă să prevină suferința, prin promovarea și consoli- darea legislației umanitare și a prin- cipiilor universale umanitare.
ICRC activează în peste 80 de țări din întreaga lume, efectuând o serie de activități printre care se numără furni- zarea de alimente, de apă potabilă, mă- suri de igienă, adăpost, asistență medi- cală, precum și reducerea pericolului reprezentat de către minele antipersonal neexplodate. Organizația are un buget de 2 miliarde de franci elvețieni și o forță de muncă de 18.000 de persoane.
Și toate acestea cât se poate de rapid!
Sophia Gligorijevik
le privește, despre managementul co- menzilor, al achizițiilor, al depozitelor, despre transport și formalități vamale care, adeseori, sunt foarte dificile și, nu în ultimul rând, despre livrarea în orice condiții și în orice zonă. Iar toate acestea în condiții de siguranță și se- curitate, ceea ce, de exemplu, în zone de război, este foarte greu de realizat.
ICRC dispune de o flotă totală de 6.127 de unități, dintre care 3.763 de vehicule și 1.574 de generatoare.
Organizația dispune de 41 de ate- liere și a acoperit, în 2018, aproape 39 de milioane de kilometri (pentru care s-au consumat 113 milioane de
Eforturi uriașe
Astfel, managementul de supply chain din ICRC este cu totul special. Este vorba despre achiziționarea de bunuri și servicii directe și indirecte, despre definirea necesităților celor asistați și a unor standarde în ceea ce
Pentru operațiuni globale de o ase- menea anvergură, desigur că logistica
Tipuri de transport
Având în vedere toate aceste par- ticularități, se discută, bineînțeles, de utilizarea tuturor resurselor disponibile pentru îndeplinirea misiunilor asumate. De la mijloace de transport clasice, până la un „last mile” care se realizea- ză, uneori, cu mijloace locale, de la bărci primitive, până la măgari de povară.
 50 ...................................................................................................................................................... iunie 2019








































































   48   49   50   51   52