Page 62 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 62

  ARTEMIE BILEVICI, PROJECT MANAGER FLIXBUS: „Studiul arată că există un potențial foarte mare pentru creșterea pieței de transport de persoane. Mulți dintre pasageri consideră că este nevoie de îmbunătățiri (modernizarea flotei, confort și condiții mai bune sau mai multe opțiuni de călătorie și operatori de transport). Nu doar FlixBus, ci întreaga piață de transport rutier de persoane din România are numai de câștigat dacă va pune în centru consumatorul și nevoile sale. Astfel, orice schimbări ale legislației trebuie să pornească de la consumator”.
 Autoturismul personal rămâne cel mai important competitor pentru autocar.
Studiul a fost derulat prin metoda sondajului de opinie online (CAWI), pe un eșantion de 1.067 respondenți, cu vârste cuprinse între 18-64 ani, care obișnuiesc să călătorească cu autocarul pe rute interne interjudețene, cel puțin de 1-2 ori pe an. Eșantionul este reprezentativ național, pe criterii de distribuție geografică (regiuni de dezvoltare), gen și vârstă. Respondenții fac parte din panelul propriu MKOR Consulting.
  Studiu despre pasagerul
rSomân de autocar
FlixBus a prezentat, recent, rezultatele unui studiu, efectuat la nivel național, despre piața românească de transport persoane.
tudiul oferă operatorului de curse internaționale informațiile nece- sare pentru a-și dezvolta oferta,
 mai ales în condițiile în care nu existau cercetări de piață privind pasagerii ro- mâni. Sondajul, realizat pentru FlixBus de către compania MKOR Consulting, a vizat persoane care au călătorit cu autocarul în România în ultimul an, cel puțin o dată sau de două ori.
Aproape trei sferturi dintre respon- denți (74%) călătoresc cu autocarul de câteva ori pe an sau mai des, în timp ce o cincime (19%) călătorește de cel puțin câteva ori pe lună pe dis- tanțe mai lungi de 100 km. Ținând cont de aceste aspecte, studiul a rele- vat că 80% dintre românii care obiș- nuiesc să meargă cu autocarul pe dis- tanțe lungi în România preferă acest mijloc de transport în detrimentul alto- ra. Autoturismul personal este preferat de 55% dintre respondenți, în timp ce alternativa de transport de pasageri pe cale ferată este preferată de doar 43% dintre aceștia. 12% dintre români aleg avionul pentru călătoriile mai lungi de100dekm,întimpcedoar6%op- tează pentru serviciile de car-sharing.
invocați de pasageri sunt: siguranța (19%), politica de bagaje favorabilă (10%) și sustenabilitatea (5%).
diționat, prize pentru telefon, Wi-Fi și TV). Confortul, curățenia și mediul am- biental sunt aspecte care ar trebui îmbunătățite, din perspectiva a 21% dintre cei ce obișnuiesc să călătoreas- că cu autocarul. Dintre aceștia, o mare parte își dorește un număr mai mare de locuri. Aproape un sfert dintre res- pondenți fac referire la aspecte ce țin de curățenia generală a autocarului, precum și la crearea unui ambient plă- cut pentru călătorie (muzică).
De ce aleg românii autocarul?
Cei mai mulți dintre cei care călă- toresc cu autocarul folosesc Google (51%), ori accesează site-urile agen- țiilor de transport (36%) și ale auto- gărilor (32%). Peste jumătate (53%) dintre respondenți preferă să-și achi- ziționeze biletul la momentul realizării călătoriei. Dintre aceștia, 80% folosesc mijloace clasice de achiziționare (di- rect de la șofer, de la autogară sau agenție), doar 20% apelează la va- rianta online.
Cei mai mulți dintre respondenți (37%) aleg să se deplaseze cu auto- carul pentru că sunt atrași de preț, com- parativ cu alte mijloace de transport.
Aspecte de îmbunătățit pentru călătoria cu autocarul,
în România
Motive precum lipsa altor alterna- tive de transport (31%), accesibilitatea (31%) și gradul de confort (30%) au o importanță similară pentru respon- denți. Orarul de circulație a fost men- ționat de 29% dintre ce cei care op- tează pentru acest mijloc de transport. La polul opus, factorii cel mai puțin
Din cei care optează pentru auto- car pentru a se deplasa pe distanțe lungi, mai mult de un sfert (26%) își doresc modernizarea flotei: autocare mai noi, cu dotări moderne (aer con-
În cazul celor care aleg să-și achi- ziționeze biletele cu cel puțin o zi îna- inte de realizarea călătoriei, se folo- sesc atât de modalitățile de plată online (46%) cât și de cele clasice (54%).
O cincime din români are acces la un singur operator de transport
Referitor la accesul pe care îl au la oferta din partea operatorilor de transport, datele arată că pentru 20% români nu există cu adevărat posibi- litatea de alege operatorul de trans- port, aceștia fiind obligați să accepte condițiile de preț și calitate oferite de o singură companie. Mai mult, locuito- rii orașelor mici și ai zonelor rurale sunt cei mai limitați în ceea ce privește alternativele de transport: aproape 30% au acces la un singur operator de transport cu autocarul.
Achiziționarea biletelor
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
    62 ...................................................................................................................................................... iunie 2019
PIAȚĂ ȘI COMPANII









































































   60   61   62   63   64