Page 64 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 64

FIAT 1300/1500
Nu multe mașini de proveniență externă și-au făcut loc pe piața autohtonă în perioada de dinainte de ’90, dar câteva au reușit, chiar cu succes; printre acestea se numără și Fiat-ul 1300/1500.
maximă ce o putea atinge era de 140 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se efectua în 18,8 secunde. Toate aceste performanțe erau obținute cu un consum mediu declarat de către producător ca fiind 9,7 l/100 km.
   INEDIT
Ambele modele sunt practic una și aceeași mașină, dife- rența făcându-se sub capotă, unde diferă capacitatea cilindrică a grupurilor propulsoare.
 Apariția pe piață a venit ca o con- tinuare a unor modele coupé produse de Fiat, 1400 și 1200, spider și cabri- olet. Producția a demarat în 1961 și s-a sistat în 1967. Au fost disponibile atât versiuni sedan și break, cât și ca- brio sau coupé, dar acestea două din urmă nu împărțeau decât puțină me- canică cu primele două, doar motorul de 1,5 litri era un punct comun fix.
Sub blana lupului
Modelul 1300, cu o masă proprie de 960 de kilograme, a beneficiat de un motor în 4 cilindri de 1.295 cmc, dezvoltând 60 CP la o turație de 5.400 rpm și un cuplu maxim de 93 Nm la turația de 3.200 rpm. Acesta a fost cuplat la o transmisie manuală în patru
trepte, ce transmitea puterea către puntea spate. Diametrul roților era de 13”, iar franele ce opreau mișcarea de rotație a acestora aveau discuri pentru față, cu 4 pistonașe, iar pentru spate s-au folosit tamburi din aliaj. Viteza
64 ...................................................................................................................................................... iunie 2019

























































































   62   63   64   65   66