Page 66 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 66

  Romanian
PASSENGER
Transport Company of the Year 2014
        Transport Company of the Year 2014
                                 editor general
Meda Iordan meda.iordan@ziuacargo.ro
secretar general de redacție Alexandru Stoian alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Revistă editată de
ZC Trans Logistics Media
redactor șef
Radu Borcescu radu.borcescu@ziuacargo.ro
foto-video: Jean-Mihai Pâlșu
Adresa redacției: 2016 Bd. Timișoara, nr. 92, Sector 6, București.
redactori
Magda Severin magda.severin@ziuacargo.ro Raluca Mihăilescu raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
director publicitate Violeta Burlacu violeta.burlacu@ziuacargo.ro Tel.: 0726.910.277
Tel.: 0771.311.796
DTP și pre-press
Top O’Rush Graphic Design
www.ziuacargo.ro redactie@ziuacargo.ro
ISSN 2069 - 069X
2015
  Spune-ți părerea!
Despre investiții
Aveți în vedere investiții în a doua parte a anului 2019?
5
segmentul de depozitare. menționate mai sus. www.ziuacargo.ro.
1Da. Cele mai importante Da. Cele mai importante Nu am prevăzut investiții
3
Da. Cele mai importante Da. Vom investi preponderent
sume vor viza creșterea
și/sau înnoirea flotei. direcția IT. 2019.
4
sume vor fi investite în
pentru a doua parte a anului
2C
Merită să contești amenzile!
sume vor merge către
în alte direcții decât cele
Puteți răspunde la întrebarea lunii, vizitând
el puțin așa consideră ma- joritatea celor care au răspuns la întrebarea lunii mai: „A-
respondenți au afirmat că optează investească în această direcție. Un pentru contestarea amenzilor pe care procent de 27% ia în calcul și această le consideră incorecte, inclusiv din variantă, chiar dacă nu a contestat cauza cuantumului stabilit de in- până acum amenzile primite și numai spector. Iar rezultatele obținute în 9%considerăcănumerităsăcontești instanță au dovedit că au dreptate să amenzile.
preciați că merită să investiți timp și baniîncontestareaamenzilorpecare le considerați incorecte?”. 64% dintre
RPăspunderea transportatorului rutier este limitată?
 entru a răspunde la această în- văzută la art. 23 pct. 3. Cele două ex- trebare, trebuie să facem, mai cepții de la acestă regulă sunt mențio- întâi, o precizare: vom avea în nate la art. 23 pct. 6, respectiv ”o despă-
 vedere transportul intern de „bunuri” și gubire mai mare nu poate fi pretinsă
transportul extern de „mărfuri” aflat sub incidența Convenției CMR. Între cele două există multe asemănări, însă și unele deosebiri/particularități, care pot crea probleme în cazurile litigioase.
decât în caz de declarare a valorii mărfii sau de declarare de interes special la predare, conform articolelor 24 şi 26.”
Atunci când este vorba despre trans- porturi de mărfuri desfășurate sub in- cidența Convenției CMR, avem o regu- lă de bază și două excepții de la această regulă. Regula este că transportatorul răspunde limitat (până la o valoare maximă/prag per kilogram de marfă transportată, indiferent de valoarea măr- fii). Această răspundere limitată este pre-
În cazul transporturilor de bunuri la intern, regula este răspunderea la valoarea bunurilor transportate, chiar și în situația bunurilor pentru care se declară o valoare mai mare. Există și o excepție, cel puțin teoretică, cea pre- văzută de art. 1989 Cod civil, „în toate cazurile, despăgubirea nu poate depăşi cuantumul stabilit prin legea specială”, însă nu există o lege specială care să prevadă un astfel de cuantum.
Sfatul meu este să se încheie polițe de asigurare pentru fiecare tip de transport, cu mare atenție și cu citirea tuturor clauzelor, inclusiv a celor scri- se foarte mic. Atenție și la excluderi.
66 ...................................................................................................................................................... iunie 2019
avocat George IACOB-ANCA
george@iacob-anca.ro SCA IACOB-ANCA & ASOCIAȚII
SFATUL AVOCATULUI ÎNTREBAREA LUNII












































   64   65   66   67   68