Page 19 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 19

     Frigiderul de 38 l este ușor accesibil.
Am continuat căutările – pat la di- mensiuni generoase și, aparent, con- fortabil, frigider OK, spații de depozita- re numeroase și bine gândite... Totul la locul lui, așa cum te aștepți să fie la un camion de internațional. Sigur, am remarcat plasticul ieftin folosit la anumite elemente, însă nu interacțio- nezi prea des cu ele și aproape deloc în timpul condusului. Practic, acest aspect arată grija producătorului pen- tru a menține prețul autovehiculului sub control și anticipez că nu va afecta foarte mult confortul șoferilor.
Trecem la condus!
25 l/100 km și 500 CP
Trebuie să revin puțin la postul de conducere. Am spus, deja, că este confortabil și bine gândit. Dar, o dată ce pornești motorul, curiozitatea și în- cântarea își fac loc. În special, am apreciat display-ul central. Dimensiu- nile generoase și informațiile comple- xe, prezentate într-o formă elegantă, te incită să navighezi prin meniu. Foar- te multe informații sunt disponibile, iar, în timpul condusului, șoferii își pot seta pe ecran informația dorită.
Am decis să testăm camionul pe autostradă. București-Pitești dus-în- tors, 200 de kilometri de autostradă pentru un camion care se dorește o opțiune pentru cursele lungi.
Iar, la drum, apare adevărata sur- priză. F-MAX are o ținută sigură și con- fortabilă. Camionul era încărcat, având o masă totală în jurul a 30 de tone, astfel încât am putut aprecia din plin cei 500 CP ai motorului. Și da, poți simți această putere, autovehiculul demarând foarte repede. În plus, foarte bine lucrează împreună motorul cu transmisia, cu schimbări „rotunde” între trepte.
Am apreciat, de asemenea, stabili- tatea pe o autostradă deja bine cu- noscută și neapreciată pentru vălurile și șanțurile în special de pe prima ban- dă. Și mai este un lucru la care nu mă așteptam – cabina este foarte „închegată”. Chiar și la viteze mari, nu apar vibrații sau zgomote ciudate. Sigur, autovehiculul demo testat avea puțin peste 25.000 km, deci este încă foarte nou. Însă majoritatea acestor kilometri au fost parcurși în regim de teste. Deci...
Vă spun: când am terminat testul, încă mă mai uitam prin cabină să văd dacă nu mi-a scăpat ceva care să poată fi considerat în neregulă. Ex- periența la volanul F-MAX este mai mult decât OK. Practic, nu ai ce co- menta negativ, fără a risca să fii per- ceput drept cusurgiu.
Sunt sigur că vă întrebați cum a ieșit consumul. Ei bine, cu o medie de 25,1 l/100 km, în condițiile în care nu am avut în vedere un condus eco- nomic... ce poți să mai spui?
Este impresionant cât de repede s-a așezat Ford Trucks la masa ex- clusivistă a furnizorilor de camioane pentru piața europeană, iar F-MAX reprezintă o opțiune pertinentă pentru transporturile de cursă lungă.
Cum ar trebui să privească un trans- portator opțiunea de a achiziționa acest model? Dacă în procesul decizional este implicat și șoferul sau, pur și simplu, se dorește ca autovehiculul nou achiziționat să reprezinte și o formă de recompensă și recunoaștere a meritelor conducătorului auto (ceva cu care să se laude în parcări)... În acest caz, probabil, F-MAX nu va primul pe listă.
În schimb, dacă decizia este strict business... opțiunile sunt deschise. Și aș mai adăuga ceva: F-MAX are pro- pria identitate. Este un camion original, ce își va găsi propriul segment în piață.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
   Dulapurile de depozitare de deasupra capului au o capacitate de 225 l.
august 2019 ................................................................................................................................................ 19
 CAMIOANE ȘI SERVICII

















































































   17   18   19   20   21