Page 20 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 20

   RENAULT TRUCKS
Ediție limitată pentru
125 de ani de istorie
Renault Trucks sărbătorește 125 de ani de istorie cu o nouă ediție limitată, denumită T High 1894 Edition. Combinând un stil modern cu aluzii la istoria acestei mărci, numai 125 de astfel de vehicule vor fi comercializate în Europa. Constructorul francez își onorează originile cu acest vehicul, care poartă culorile logo-ului Berliet.
CAMIOANE ȘI SERVICII
I storia Renault Trucks este indiso- lubil legată de două nume mari, care și-au asumat pionieratul în
domeniul auto european: Marius Berliet și Louis Renault.
Marius Berliet, născut în 1844, a proiectat și construit primul său motor cu un cilindru în anul 1894, moment care a reprezentat piatra de temelie a dezvoltării uneia dintre mărcile ma- mă ale bine-cunoscutului fabricant din zilele noastre și pe care îl onorează această ediție specială. Un an mai târziu, Marius a construit primul său automobil pe benzină.
Prima sa comandă a venit tot în 1894, din partea unui domn pe nume Porte – un producător de mătase din Lyon – care i-a plătit 10.000 de franci. După 3 ani, când camionul Berliet i-a
fost livrat clientului, acesta i-a cedat atât vehiculul, cât și banii lui Marius. Dar Marius a trebuit să se lupte timp îndelungat cu dezaprobarea tatălui său și cu lipsa de resurse, înainte de a fi capabil să cumpere atelierele Audibert și Lavirotte, care au repre- zentat nucleul viitoarei sale fabrici Lyon-Montplaisir.
Louis Renault, născut în 1877, a început să facă lucrări mecanice într-un mic atelier din Billancourt, lângă Paris. La 21 de ani, a proiectat o cutie de viteze cu 4 trepte, inclusiv una cu sistem direct drive, care a fost și patentată, apoi a lansat primul său automobil, propulsat cu un motor cu 0,25 CP, care a fost cumpărat de un prieten, avocat.
Ulterior, primul război mondial le-a asigurat ambilor pionieri o mulțime de
comenzi. Berliet construia camioane – 40 de unități CBA pe zi – pentru frontul de la Verdun, iar Renault a fabricat 600 de mașini, care au con- tribuit la victoria de la Marne. În plus față de acestea, fabrica Boulogne Billancourt mai producea motoare pentru avioane și transportoare de ar- mament, iar, în 1917, a fost proiectat primul tanc modern, din care au ajuns să se fabrice câte 30 de unități pe zi. La rândul său, Berliet a ajuns să fa- brice câte 16 pe zi, la Venissieux.
Perioada 1919-1939 a marcat o diversificare a producției pentru ambii fabricanți, iar între 1952 și 1974 a urmat o serie de fuziuni importante în lumea auto franceză. Laffly, Rochet-Schneider, Camiva și Citroën Poids Lourds au fost preluate de către Berliet în 1957, iar în
20 .................................................................................................................................................. august 2019




















































































   18   19   20   21   22