Page 25 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 25

TERMEN LIMITĂ NOU
31 august – dată finală
pentru despăgubiri
Companiile românești care au achiziționat, în perioada 2004-2016, camioane noi de peste 6 tone se mai pot înregistra, până la 31 august, în cea de-a treia cerere de despăgubire inclusă în inițiativa Financialright Claims și Hausfeld, pentru recuperarea daunelor produse prin intermediul cartelului producătorilor de camioane, după ce a fost decisă o prelungire cu o lună a termenului limită. Este ultima acțiune inițiată pe această temă de Financialright Claims și Hausfeld.
I nițiativa este susținută, în
  România, de Uniunea Națională
a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). Potrivit lui Radu Dinescu, secretar general UNTRR, până la finalul lunii iulie, peste 250 de companii românești, reprezentând un parc destinat compensațiilor de aproximativ 3.500 de vehicule, se înscriseseră pentru a lua parte la această a treia cerere de despăgubire.
Reamintim, Comisia Europeană a aplicat, în iulie 2016, amenzi marilor producători de camioane Daimler, Volvo/Renault, Iveco, MAN și DAF, care au fost găsiți vinovați de formarea unui cartel între anii 1997 și 2011, pentru a uniformiza prețurile pentru camioanele medii și grele, contrar legislației în vigoare. În septembrie 2017, Comisia Europeană a constatat și implicarea producătorului Scania în acest cartel, aplicându-i, de aseme- nea, o amendă.
În acest context, Financialright Claims și Hausfeld au demarat o ini- țiativă la nivel european pentru a per- mite companiilor care au achiziționat sau cumpărat în leasing camioane și au fost afectate de acest cartel să își recupereze daunele fără alte cheltuieli sau riscuri de costuri asociate.
Două cereri
de despăgubire depuse deja,
a treia în derulare
Financialright Claims și Hausfeld au depus deja împotriva cartelului două cereri, pentru aproape 150.000 de camioane din toată Europa, la sfâr- șitul anilor 2017 și 2018, iar a treia
cerere urmează să fie depusă, fiind ultima de acest gen.
Companiile afectate de acest cartel se pot înregistra în această a treia cerere de despăgubire până la sfârșitul lunii august 2019, după ce s-a decis prelungirea cu o lună a ter- menului.
Înscrierea se poate face pe site-ul cartelcamioane.ro, fără costuri inițiale. Financialright își asumă toate cheltu- ielile de judecată, percepând un co- mision (de 30% din nivelul despă- gubirii) doar în cazul în care câștigă procesul.
De menționat că Financialright Claims și Hausfeld au ales Germania pentru soluționarea cererilor tuturor clienților din UE, ținând cont de faptul că instanțele germane sunt conside- rate a fi lider în Europa în procesele privind despăgubirile solicitate carte- lurilor. Procesele se derulează, în a- ceastă țară, într-o perioadă relativ scurtă, iar instanțele nu au doar o ex- periență vastă în cazurile antitrust, ci sunt și responsabile pentru persoanele prejudiciate în toate statele UE.
În total, Financialright reprezintă aproximativ 7.000 de societăți, cu a- proape 150.000 de camioane, din pes- te 15 state UE. Financialright solicită
în instanță peste 1 miliard de euro pentru aceste societăți.
Cu ocazia primelor două acțiuni, au fost depuse cereri de despăgubire pentru aproximativ 8.000 de camioane românești, dar numărul estimat de vehicule afectate doar în România se ridică la 52.000, potrivit lui Alex Petrasincu, partener al firmei de avo- catură Hausfeld. „Companiile pot recu- pera până la 10.000 de euro pentru fiecare camion”, a precizat Jan-Eike Andresen (Financialright Claims).
Despre Financialright Claims
Financialright Claims este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii juridice din Germania, care gestionea- ză un volum de creanțe de peste 1 mi- liard de euro. Societatea este specia- lizată în integrarea de soluții juridice, financiare și IT.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
  În medie, despăgubirea primită pentru un vehicul ar putea ajunge la 10.000 de euro.
  Financialright Claims și firma internațională de avocatură Hausfeld au precizat, în cadrul unei conferințe, că ar putea recupera daune de până la 2,4 miliarde de lei (520 de milioane de euro) în urma procesului pentru „cartelul camioanelor”.
august 2019 ................................................................................................................................................ 25
 ACTUALITATE







































































   23   24   25   26   27