Page 46 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 46

 Transfer de pe șosea...
Recent, Karima Delli, noul președinte al Comisiei pentru Transport și Turism (TRAN) din cadrul Parlamentului European, declara că își propune să relanseze calea ferată și să așeze transporturile într-un cadru favorabil mediului. Miniștrii transporturilor din Germania și Austria stabileau un plan de acțiune, pentru coridorul Brenner, care prevede creșterea rolului trenului. Iar Comisia Europeană lua o decizie care va favoriza trecerea mărfurilor de pe șosea pe căile navale...
  Prioritățile la nivel european nu mai reprezintă, deja, un secret pentru nimeni.
Decizie CE
Comisia Europeană a adoptat, la sfârșitul lunii iunie, o decizie de sta- bilire a etapelor și a calendarului pen- tru finalizarea proiectului transfrontalier Seine-Scheldt, care ar trebui ca, până la finalul lui 2030, să reprezinte o legătură-cheie a Mării de Nord cu Co- ridorul Mediteranean al rețelei transe- uropene de transport (TEN-T). Con- cret, bazinul hidrografic al Senei va fi, astfel, legat direct, prin căi naviga- bile interioare neîntrerupte de mare capacitate, de bazinul hidrografic al râului Scheldt în nordul Franței, în Belgia și în Țările de Jos, precum și la alte bazine hidrografice europene importante, precum Rinul și Maas.
Reprezentanții CE susțin că finali- zarea proiectului va duce la crearea unei rețele neîntrerupte, eficace și coerente, de căi navigabile interioare de mare capacitate, realizând legătura între numeroasele porturi maritime și fluviale ale acestei regiuni transfronta- liere europene extinse. Iar foaia de parcurs aprobată marchează un punct de reper major.
Violeta Bulc, comisarul european pentru transporturi: „Noua legătură va ajuta la atingerea obiectivelor noastre de decarbonizare
ambițioase, prin mutarea traficului de pe șosea pe drumurile navigabile interioare, deschizând, în același timp, noi oportunități economice.”
De menționat că proiectul Sena- Scheldt presupune lucrări ce vizează atât crearea de noi infrastructuri, cât și îmbunătățirea infrastructurii exis- tente. Foaia de parcurs pentru finali- zarea proiectului a fost elaborată de comun acord cu Franța și regiunile belgiene din Flandra și Valonia.
Acțiuni comune Germania-Austria
Transferul traficului rutier de pe șo- sea, dar de această dată către calea ferată, este avut în vedere și la granița dintre Germania și Austria, în regiunea Tirol, unde ministrul german al Trans- porturilor, Andreas Scheuer, omologul său austriac, Andreas Reichhardt, și guvernatorul tirolian, Günther Platter, au căutat o soluție pentru un trafic mai bun pe coridorul Brenner. „Coridorul Brenner are mai multe camioane de- cât toate celelalte treceri alpine elve- țiene și franceze”, a atras atenția Günther Platter, în condițiile în care se așteaptă ca, în 2019, să fie depășită limita de 2,5 milioane de camioane. De altfel, traficul foarte aglomerat a gene- rat impunerea unor restricții de trafic foarte disputate, în zona Tirol.
Planul gândit de autoritățile germane și austriece pentru îmbunătățirea situației în traficul de frontieră germano- austriacă și în coridorul Brenner include 10 puncte.
Printre acestea se numără promo- varea transportului combinat și o mai bună conectare a terminalelor de mar- fă la ruta Brenner, în condițiile în care cei trei operatori de infrastructură ferovia- ră cu operațiuni în zonă vor fi încurajați să își îmbunătățească, în timp util,
operațiunile pe coridorul Brenner, prin- tr-un management coordonat al traficului. În plus, autoritățile germane și aus- triece au căzut de acord să identifice, în comun, o locație suplimentară de ter- minal adecvată, pentru transport com- binat și transportul RO-LA, din sudul Germaniei. De asemenea, se are în vedere proiectarea unui sistem inte- ligent și automatizat de control al ca- mioanelor, care să nu afecteze traficul decât într-un nivel minim, pentru a asi- gura transportul și securitatea apro- vizionării în Tirol. O linie de furnizare a informațiilor către punctele de încărcare a căilor ferate va fi luată în considerare. Introducerea unui sistem de control transfrontalier inteligent al camioanelor este prevăzută pentru 1 ianuarie 2020. În paralel, va fi crescută capacitatea pe trenurile utilizate în sistem RO-LA între Wörgl și Trento. Este vorba despre o majorare în mai multe etape, plecând de la 250.000 de camioane/an începând cu 1 ianuarie 2020 și ajungând la 400.000, în luna aprilie a anului viitor, și la 450.000, la începutul anului 2021. Austria a fost de acord să crească nivelul subvențiilor, în acest context. De menționat că, pen- tru realizarea unui control eficient al traficului în zonele rutieră și feroviară, va fi creat un grup de lucru comun (Austria/ Germania). În plus, Italia ar putea să fie,
de asemenea, implicată.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
 INTERNAȚIONAL
46 .................................................................................................................................................. august 2019
















































































   44   45   46   47   48