Page 52 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 52

   Până la crimă...
În anumite regiuni ale țării, supply chain-urile pot fi întrerupte din cauza faptului că muncitorii din fabrici vin cu cereri nerezonabile. Zona industrială automotive din Regiunea Națională Capitală, care include mai multe companii din domeniu și furnizorii lor, a cunoscut câteva situații nedorite, printre care s-a numărat și uciderea directorului unei companii europene, în urmă cu câțiva ani, când muncitorii au atacat fabrica. De asemenea, șeful de resurse umane de la Maruti Suzuki a fost ucis de muncitorii aflați în grevă. Unele dintre incidentele menționate au beneficiat de atenție din partea mass media deoarece s-au produs în vecinătatea capitalei, Delhi.
INDIA
Logistica, un sport extrem
India reprezintă una dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din lume, dar acest lucru nu este scutit de riscuri. Sanjay Kaushik, director al companiei Netrika Consulting India, a realizat, pentru Vigilant, buletinul oficial al TAPA EMEA, o analiză a supply chain- ului acestei țări.
 Unul dintre elementele cheie ale unei economii moderne este, desigur, supply chain- ul, care, în cazul Indiei, necesită îm- bunătățiri continue și trebuie să devină tot mai eficient, în fiecare an.
Conform Indexului de Performanță Logistică al Băncii Mondiale, ediția 2018, India se află pe locul 44 la nivel mondial. Acest index reprezintă media ponderată realizată de către fiecare țară pe baza a șase criterii – eficiența procesului de clearing, ușurința în organizarea încărcăturilor, calitatea serviciilor logistice, serviciile de track&trace, eficiența livrărilor și cali- tatea infrastructurii comerciale și de transporturi. Germania și Singapore sunt cele mai bine cotate, în timp ce India este întrecută de țări precum Estonia, Slovenia sau Grecia. În 2013, s-a clasat pe locul 47, dar are încă un drum lung de parcurs.
Atunci când companiile încep să-și externalizeze părți mai mici sau mai mari din supply chain-urile lor, apar anu-
mite riscuri. Pe măsură ce companiile indiene își întind aripile, în și în afara țării, aceste riscuri devin una dintre cele mai mari provocări. Adoptarea standar- delor TAPA la nivelul supply chain poate ajuta la transferul riscurilor și la delimi- tarea responsabilităților.
Riscuri...
din abundență
Circulă tot felul de povești, despre termocentrale cărora li se terminau proviziile de cărbune, una dintre ma-
teriile lor prime cheie, despre procese de producție întrerupte din cauza pro- blemelor cu forța de muncă, precum și despre alte asemenea incidente. Când prețul benzinei și motorinei fluc- tuează, cresc riscurile escaladării cos- turilor, atât pentru achiziții, cât și pentru companiile de transport.
Erorile de previzionare sunt un lucru frecvent, în India, și pot să sporească impredictibilitatea cu care se confruntă supply chain-urile. Timpii de livrare pot fi lungi, produsele pot avea un ciclu de viață redus și comenzile plasate de
 52 .................................................................................................................................................. august 2019
INTERNAȚIONAL



















































































   50   51   52   53   54