Page 53 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 53

  către intermediari pot să complice și mai mult lucrurile. Pentru companii, aceasta poate însemna alocarea greșită a resurselor în inventar, facilități, transport, aprovizionare, stabilirea incorectă a prețurilor și, mai rău, scăpări în managementul informației.
Comunicarea și fluxul informațiilor pot să devină adevărate provocări. Retailerii și/sau distribuitorii își reali- zează propriile prognoze. La fiecare sediu, managerii de vânzări și le fac pe ale lor. Acestea sunt, la rândul lor, modificate de către executivii din vân- zări. Această modificare repetată, îm- preună cu faptul că prognozele se fac, uneori, în absența unor informații co- recte, pot conduce la o rată marginală înaltă a erorilor. Nu toate companiile au o prezență suficientă pentru a se asigura că toată lumea aplică o practică unitară.
În timp ce riscurile legate de cerere și incidentele singulare pot fi tratate ca urgențe, în cadrul unor companii globa- le, este un pic cam prea mult dacă aces- tea încep să se repete în mod frecvent. Anumiți factori impredictibili, greu de prevăzut în timpul procesului de plani- ficare, pot apărea oricând. Atunci când ai de-a face cu o țară de dimensiunile Indiei, apar, de asemenea, și riscuri culturale. Ce e valabil ca practică de afaceri în nord, s-ar putea să nu mai fie valabil în alte regiuni. Toate aceste variații trebuie luate în considerare atunci când companiile se gândesc la o extin- dere a supply chain-ului lor.
Incidentele, greu de raportat
Sunt sute sau chiar mii de inciden- te care nu sunt raportate, deoarece sunt infracțiuni minore, dar și pentru că se întâmplă la distanță mare de cen- trele media. Poate că nu toate ar merita „prima pagină”, dar reprezintă riscuri în funcționarea supply chain-urilor.
Imaginați-vă o mulțime de cami- oane oprite la granița dintre două re- giuni pentru că polițiștii fie efectuează un control de rutină, fie, ocazional, cer șpagă dacă documentația de la bordul vehiculelor nu e completă.
Poliția este administrată în cele 29 de state ale Indiei de către autoritățile
locale, fără o bază de date centralizată și digitalizată a infracțiunilor, iar proce- durile pot diferi de la stat la stat. Este dificil pentru companiile de transport să se dezvolte, în fața atâtor obstacole.
Nu în ultimul rând, aceste anomalii fac dificilă raportarea incidentelor de către membrii TAPA, iar datele trimise către IIS reprezintă numai o fracțiune a problemei.
Infrastructura de transport, o verigă slabă
Calitatea infrastructurii de transport reprezintă, deja, de mult timp unul dintre cele mai mari riscuri din India. Investițiile în drumuri, porturi, cale ferată și transporturi aeriene au înce- put să se facă numai de dată recentă.
Chiar dacă durează mai mult, ma- joritatea transporturilor în India depind de infrastructura rutieră. Calea ferată a pierdut volume de mărfuri în favoarea rutierului din cauza costurilor mai mari, iar această tendință nu s-a mai inversat.
Este necesară reducerea timpului de livrare a materiilor prime și a bu- nurilor finite. Extinderea șoselelor cu taxă a dus la îmbunătățirea calității transportului rutier. Dar nu toate punc- tele de taxare sunt automatizate. Auto- ritatea Națională de Autostrăzi din India deține 450 de puncte de taxare, iar autoritățile locale încă 500. Este
necesară adoptarea unui sistem uni- form pentru aceste puncte de taxare, astfel încât cursele să fie mai eficiente. De asemenea, o infrastructură îmbu- nătățită va sprijini exporturile, care se cifrează, în prezent, la aproximativ 300 de miliarde de dolari.
Parcările securizate sunt extrem de puține, o excepție.
Bunele practici nu sunt, încă, în vogă
Unele dintre practicile eficiente ale economiilor dezvoltate – inventar admi- nistrat de vânzător sau planificare, pre- vizionare și actualizare a stocurilor în parteneriat – nu sunt utilizate la scară largă. Acest lucru are un impact direct asupra competitivității internaționale a operațiunilor de supply chain în India. Companiile mici și medii reprezintă aproape jumătate din economia india- nă, ceea ce face dificilă propagarea a- cestor idei în teritoriu. Volumul afacerilor din teritoriu nu este încă unul uriaș, dar de acolo va proveni marea parte a ce- rerii, în condițiile în care economia india- nă se poate dubla în următorii 10 ani.
Multe dintre riscurile operaționale și de infrastructură sunt, adesea, din- colo de controlul companiilor. Schim- bările de politică bine intenționate, care ar putea rezulta într-un manage- ment mai bun, se împotmolesc uneori între autoritățile centrale și locale.
Pe scurt, creșterea Indiei este incredibilă. Totuși, este obligatoriu ca afacerile indiene să trateze corect zona de management al riscurilor. Iar TAPA poate oferi instrumente potrivite în acest sens.
Sursa: Vigilant, ediția din aprilie 2019.
Traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
  Marile companii nu sunt ușor de convins. Dar...
Producătorii globali vor dori, desigur, să ia parte la acțiune în această economie care se dezvoltă rapid. Dar atunci când se pun în balanță riscurile și oportunitățile, marile companii nu sunt ușor de convins.
Chiar și în contextul acestor provocări, care se mențin, unele dintre cele mai mari mărci au reușit, prin perseverență, că construiască afaceri importante. JCB India exportă 70 de produse diferite în peste 100 de țări. Coca-Cola India este una dintre cele mai mari afaceri din lume. Hindustan Unilever este una dintre cele mai mari companii din India, cu prezență chiar și în cele mai îndepărtate zone ale țării. Organizațiile prudente ar trebui, însă, să includă TAPA în programul lor de dezvoltare durabilă și management al riscurilor.
august 2019 ................................................................................................................................................ 53
 INTERNAȚIONAL









































































   51   52   53   54   55