Page 61 - Revista ZIUA Cargo august 2019
P. 61

  nistratorul drumului respectiv și de către Fundația de cercetare științifică pentru siguranța drumurilor (SWOV). Aceste organisme decid dacă riscurile pentru siguranța circulației sunt minime.
Ministrul olandez al Infrastructurii, Cora Van Nieuwenhuizen, a subliniat că este foarte importantă pregătirea infrastructurii și a legislației în privința vehiculelor autonome înainte ca aces- tea să fie de vânzare pe piață și, astfel, noile prevederi le oferă producătorilor posibilitatea de a testa aceste vehicule pe drumurile publice.
Printre cerințe se numără prezența în apropierea vehiculului a unui șofer cu permis de conducere valabil, iar testele să se desfășoare într-un anu- mit interval de timp, pe o anumită por- țiune de drum strict delimitată. De ase- menea, prefectura trebuie ținută la curent în ceea ce privește rezultatele experimentelor.
ParkShuttle iese pe stradă
A fost planificat chiar și primul proiect concret care va fi testat pe șosea, în Olanda. Încă din 1999, este folosit un microbuz autonom, denumit ParkShuttle, în cartierul Rivium din Capelle aan den IJssel, pe un circuit închis, dar acum primăria localității vrea să îi extindă traseul pe o porțiune de drum public. Testele vor demara la începutul anului viitor, cu scopul de a intra în utilizare cu pasageri la bord la sfârșitul lui 2020 sau începutul lui 2021.
ParkShuttle este un sistem de microbuze electrice autonome care face servicii de shuttle între stația de metrou Kralingse Zoom din Rotterdam
și zona de birouri Rivium din Capelle aan den IJssel. Sistemul are trei stații în Rivium și una în cartierul Fascinatio. De la sfârșitul anului 2006, ParkShuttle circulă zilnic între orele 6:00 și 21:00, în orele de vârf având o frecvență de unul la 2,5 minute, iar, în afara lor, de minimum unul la 6 minute.
Traseul este închis pentru traficul general, dar poate să se intersecteze, din când în când, cu autoturisme, bici- clete sau pietoni și are două benzi de circulație, în afară de două zone, unde vehiculele se așteaptă unul pe altul în cazul în care se intersectează.
În 2018, traseul avea o lungime de 1.800 m, incluzând 6 vehicule, cu câte 12 locuri pe scaune și 10 în pi- cioare. Vehiculele urmează o rută vir- tuală în care poziția le este controlată pe baza unor puncte de referință, rea- lizate prin intermediul unor magneți integrați în pavaj.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
 Zona Parcului Olimpic Queen Elizabeth
august 2019 ................................................................................................................................................ 61
 PIAȚĂ ȘI COMPANII



















































































   59   60   61   62   63